Page 210 - kamu-personel-rejimi-2
P. 210
T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK)
ŞİKAYET NO : 2015/4493
KARAR TARİHİ : 25/02/2016
KISMEN TAVSİYE KISMEN RET KARARI
ŞİKAYETÇİ
ŞİKAYETÇİ VEKİLİ
ŞİKAYET EDİLEN İDARE : Rize Valiliği
ŞİKAYETİN KONUSU :Şikayet başvurucusu izinsiz
işe gelmediği gerekçesiyle ve-
rilen 5 (beş) ihtar puanı
cezasının iptalini talep etmek-
tedir.
ŞİKAYET BAŞVURU TARİHİ : 28.8.2015
I. USÛL
A. Şikayet Başvuru Süreci
1) Şikayet başvurusu, Kurumumuza e-başvuru yolu ile gönderilen
ve 28/08/2015 tarih ve 9681 sayı ile kayıt altına alınan, gerçek kişiler
için şikayet başvuru formu vasıtasıyla yapılmıştır. Şikâyet başvurusu-
nun karara bağlanması için 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayı-
lı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun
Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 41 inci
maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi ve İmza Yetkileri Yönergesinin
7 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca, şikayetin in-
celenmesine ve araştırmasına geçilmiş, 2015/4493 şikayet numaralı
“Tavsiye Kararı” önerisiyle Kamu Başdenetçisi’ ne sunulmuştur.
B. Ön İnceleme Süreci
2) Yapılan ön inceleme neticesinde, şikâyet konusunun Kurumu-
muzun görev alanına girdiği, şikâyetçinin menfaat ihlali koşulunu ta-
şıdığı, şikâyetin süresinde yapıldığı, idari başvuru yolları tüketilmiş
olduğu anlaşılmış olup, diğer ön inceleme konularında da bir eksikli-
ğin olmadığı bu nedenle şikâyetin inceleme ve araştırmasına engel bir
hususun bulunmadığı tespit edilmiştir.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 205