Page 761 - kamu-personel-rejimi-3
P. 761

Tedbirler İle Bazı Kurum Ve Kuruluşlara Dair Düzenleme Yapılması
            Hakkında Kanun Hükmünde Kararname” nin 6 ncı maddesi ile İçişleri
            Bakanlığına bağlanan Jandarma Genel Komutanlığı’nın bünyesinde
            yer alan uzman jandarmaların sosyal tesislerden istifadesine yönelik
            olarak 3466 sayılı Kanunun 30 uncu maddesinde yer verilen düzenle-
            mede; uzman jandarmaların, Jandarma Genel Komutanlığı’nın belir-
            leyeceği esaslara göre sosyal tesislerden faydalanacağı hüküm altına
            alınmıştır.
               19. Bununla birlikte, TSK Orduevleri Yönergesi’nin Üçüncü Bölüm
            3 üncü maddesinin (e) fıkrasında belirtilen TSK’da uzman jandarmalar
            ve bunların Askeri Kimlik Kartı bulunan (TSK  Akıllı Kartı) hak sahibi
            aile fertlerinin; Jandarma Genel Komutanlığı’na bağlı “C” kate-
            gorisindeki tüm tesislerden ve TSK bünyesinde bulunan “E” ve
            “F” kategorisindeki tüm tesislerden istifade etmelerinin temin
            edildiği, tespitedilmiştir.

               20. Bilindiği üzere, kamu hizmetinin genel ilkelerinden olan eşitlik
            ilkesi idareye birçok sorumluluk yüklemektedir. Eşitlik ilkesi Anaya-
            sa Mahkemesi kararlarında da belirtilen fiili değil hukuki eşitliği ifade
            eder. Yani aynı statüdekiler arasında eşitliği ifade eder. İdarenin, farklı
            statülerde olan personel hakkında farklı işlem tesis etmiş olması eşit-
            lik ilkesine aykırı değildir. Buna göre idare, kamu hizmetini dilediğine
            sunmakta özgür olmadığı gibi eşit durumda bulunanlara eşit biçimde
            sunmak, denkler arasında bir farklılaşma, ayrışmaya sebep vermeye-
            cek şekilde kamu hizmetinin ifasını sağlamak zorundadır.

               21. Diğer taraftan, idarenin tesis ettiği işlemlerde eşitlik ilkesine
            aykırı bir şekilde takdir yetkisini kullanmaması gerektiği bu bağlamda
            idarenin takdir yetkisinin sonsuz ve sınırsız olmadığı hususu açıktır.
            İdare takdir yetkisini, yasaların koyduğu sınırlar içinde kalmak sure-
            tiyle, kamu yararı için ve gerekçeli olarak kullanmalıdır. Takdir yetki-
            sinin kullanılması için yasalar özel koşullar öngörmüşse idare bunlara
            uymalıdır.
               22. Yukarıdan bu yana yapılan açıklamalar, anılan mevzuat
            hükümleri, İdarelerin cevabi yazıları ve tüm dosya birlikte de-
            ğerlendirildiğinde; Kararın 5.1 no.lu paragrafında Jandarma Genel
            Komutanlığı’nca belirtilen “ Orduevleri Genelkurmay Başkanlığı ve diğer
            kuvvet komutanlıklarına bağlı olarak işletilmekte olup, Jandarma Genel




           756   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766