Page 20 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 20

YILLIK RAPOR 2013


             1.  KAMU DENETÇİLERİNİN DEĞERLENDİRMELERİ



             1.1.  Kamu Denetçisi Sayın Zekeriya ASLAN































                 Kamu yönetiminin dünyadaki değiş-      şekilde idareyi denetleyebilmesidir. Bura-
             melere paralel olarak  yeniden yapılandı-  da amaçlanan, idarenin haksız eylem ve
             rılması konusu, her geçen gün ülkelerin    işlemlerinden, tutum ve davranışlarından
             gündeminde daha çok yer etmektedir. Bu     kaynaklanan mağduriyetleri gidermektir.
             noktada, kamu hizmetleriyle ilgili vatan-      Kökeni  Osmanlı  Devletine  dayanan,
             daşın idareden kaynaklanan şikâyetlerini   resmi olarak ilk defa İsveç’te hayata geçtiği
             en aza indiren, idarenin haksız uygulama-  kabul edilen ve uzun yıllar İskandinav ül-
             ları karşısında kişilerin haklarını hakka-  kelerinde uygulama alanı bulan Ombuds-
             niyete de uygun bir şekilde koruyabilen,   manlık Kurumu, özellikle 1950’li yıllardan
             vatandaş odaklı yönetim anlayışının ülke-  sonra diğer ülkelerin kamu yönetimlerin-
             mizde de yerleşmesi büyük önem arz et-     de varlık bulmaya başlamıştır.
             mektedir.                                      Ülkemizde de kamu hizmetlerinin iş-
                 Hukuk devletinin en temel ilkelerin-   leyişinde bağımsız ve etkin bir şikâyet me-
             den biri; vatandaşların idarenin haksız    kanizması oluşturmak ve idare ile bireyler
             eylem ve işlemlerine karşı başvurabile-    arasındaki uyuşmazlıkları etkin ve hızlı
             cekleri hukuki yolların bulunması ve bu


                                                     20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25