Page 93 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 93
YILLIK RAPOR 2013
Tablo-36: Sosyal hizmetler konusundaki şikâyetlerin dağılımı
4.3.16. Kamu Personel Rejimi
Bu alanda, gerek personel alımı, atama, nakil, yer değiştirme ilgili konular, gerekse
kamu personelinin mali haklarına yönelik ek gösterge, makam, görev tazminatı ve diğer
mali haklar şikâyet konusu edilmektedir.
Şikâyet başvurularının kurumsal bazda incelenmesinden; 482 adet şikâyet sayısıyla
en çok şikâyetin Milli Eğitim Bakanlığı hakkında yapıldığı görülmektedir. Bu şikâyetlerin
yapıldığı alanların incelenmesinden 293’nün personel alımı, atama, nakil ve yer değiştir-
me, 59’unun ek gösterge, makam ve görev tazminatı ile diğer mali haklar, 42’sinin görev-
de yükselme ve unvan değişikliği alanlarında yapıldığı tespit edilmiştir.
Şikâyet sayısı bakımından ikinci sırada yer alan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlı-
ğı ile Devlet Personel Başkanlığına karşı yapılan 458 şikâyetin tamamının Kamu Personel
Rejimi alt başlığında toplandığı görülmektedir. Bu şikâyetlerin çoğunlukla yapıldığı alan-
ların incelenmesinden 130’unun personel alımı, atama, nakil ve yer değiştirme 59’unun
ek gösterge, makam ve görev tazminatı ile diğer mali haklar, 29’unun kadro ve/veya po-
zisyonlar, 16’sının emeklilik işlemleri, kalanının ise diğer alt başlıklarda yapıldığı tespit
edilmiştir.
İçişleri Bakanlığı ile ilgili olarak yapılan 184 şikâyet başvurusunun 32’si Emniyet Ge-
nel Müdürlüğüne karşı yapılmıştır. Toplam 221 şikâyet başvurusunun 184’i kamu perso-
nel rejimi kapsamındadır. Yapılan şikâyetlerin 50’si personel alımı, atama, nakil ve yer
değiştirme, 29’i kamu personeline ilişkin diğer konulara yöneliktir.
Maliye Bakanlığına karşı yapılan 131 şikâyet başvurusunun yapıldığı alanların in-
celenmesinden 51’inin ek gösterge, makam ve görev tazminatı ile diğer mali haklara,
19’unun personel alımı, atama, nakil ve yer değiştirmeye yönelik olduğu anlaşılmıştır.
Başbakanlığa karşı yapılan 84 şikâyet başvurusunun 25’i personel alımı, atama, na-
93