Page 97 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 97

YILLIK RAPOR 2013


             5.  UZLAŞMA YOLUYLA ÇÖZÜLEN ŞİKÅYETLER




            Ombudsmanlık uygulaması, anlaşmazlık-      tarafından yapılan dere ıslah çalışmala-
            ların taraflar arasında uzlaşmayla bertaraf   rı sırasında konutunun bitişiğinde açılan
            edilmesi temeline dayanmaktadır. Dolayı-   ve 6 ay boyunca kapatılmayan çukurun
            sıyla, şikâyetlerin bürokrasi ve kırtasiyeci-  kapatılması talebiyle Kurumumuza baş-
            liğe meydan vermeden telefonla veya yüz    vurmuştur.Yapılan uzlaştırma çalışmaları
            yüze görüşmelerle çözülmesi, ön incele-    sonucunda söz konusu çukur ilgili idare
            meden sonra uyguladığımız bir pratiktir.   tarafından kapatılmış, şikâyetçinin talebi
            Böylece, birey ile idare arasında bir köp-  ilgili idare tarafından yerine getirilmiştir.
            rü olma gayretindeki Kurumumuz, yan-
            lış anlaşılmalardan, bilgi eksikliğinden,   5.2. Tedavinin hastaya yakın
                                                                                2
            uygulamadaki gecikmelerden kaynaklan       yerde sürdürülmesi
            şikâyetleri, kaynağında hızlı bir şekilde      Şikâyetçinin  ortodonti    tedavisi-
            çözüme kavuşturabilmektedir.               ne  ihtiyaç  duyan  oğlunun  Konya  Selçuk
                Diğer bir ifadeyle, uzlaşma yoluyla    Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesin-
            şikâyetlerin çözülmesinin, iyi yönetim il-  de başlanan tedavisi devam ederken,
            kelerinin bir yansıması olarak değerlendi-  Kahramanmaraş’a    tayini    çıkmıştır.
            rilmesi  uygun  olacaktır.  Bu  sayede  birey,   Şikâyetçinin, Kahramanmaraş’ta diş he-
            sahip olduğu bilgi edinme, dinlenilme,     kimliği fakültesi bulunmaması nedeniyle
            savunma gibi haklarını kullanabilmekte;    en yakın yer olan Gaziantep Üniversitesi
            idare ise makul sürede işlem tesis ederek   Diş Hekimliği Fakültesinde tedaviye de-
            eşit, tarafsız, hesap verebilir ve şeffaf hale   vam edilmesini istemesine rağmen, Sos-
                                                       yal Güvenlik Kurumu ödemelerinde ya-
            gelmektedir.
                                                       şanabilecek  sorunlar  gerekçe  gösterilerek
                Uzlaşma yoluyla çözüme kavuştur-       talebinin  yerine  getirilmemesi  üzerine
            duğumuz şikâyetlerden bazılarına aşağıda   Kurumumuza başvurmuştur. Yapılan uz-
            yer verilmiştir:                           laştırma  girişimleri  sonucunda,  şikâyete
                                                       konu tedavinin Gaziantep Üniversitesi Diş
            5.1. Yol çalışması esnasında açı-          Hekimliği Fakültesinde devam edilmesi
            lan ve çevre için tehlike arz eden         sağlanmış ve bu kapsamda şikâyetçinin
            sorunun giderilmesi      1                 talebi ilgili idare tarafından yerine getiril-

                Şikâyetçi, DSİ 22. Bölge Müdürlüğü     miştir.

            1   Karar No:01.2013/47                    2   Karar No:01.01.2013/430



                                                    97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102