Page 23 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 23

“Hukukla sınırlandırılmış devlet” an-      29  Mart  2014  tarihi  itibariyle  incele-
            layışının somut bir uygulaması ola-        meye başlamış bulunmaktayız. Görevli
            rak görülen Ombudsmanlık Kurumu,           olduğumuz konu ve alanlarda yapılan
            demokrasi ve hukuk devleti ülküsüne        başvuruların dağılımına bakıldığında;
            bağlı pek çok ülkede yaşama geçiril-       en yoğun başvuruların, imar uygulama-
            miş bulunmaktadır. Kamu hizmetinden        ları başta olmak üzere mahalli idarelerce
            yararlananlar  için  adaletin  yerine  ge-  yürütülen hizmetler ile mülkiyet hakkı-
            tirildiği, onlara nesnel, saygılı, hızlı ve   na ilişkin olduğu görülmektedir.
            kaliteli bir kamu hizmetinin sunulduğu-
            na dair güvence veren bir otorite olarak   Denetçiliğimin görevli olduğu konular
            Ombudsmanlık kurumu, aynı zamanda          daha ziyade  kişilerin  üzerinde tasar-
            yönetim  açısından  da  eylem  ve  işlem-  ruf edebilecekleri haklara ilişkin ol-
            lerinde gözden kaçan veya yapılan yan-     duğundan, uzlaşmaya uygun konular
            lışlıkların düzeltilmesine olanak sağlayan   olarak karşımıza çıkmaktadır. Kaldı ki,
            ek bir “yanlışlıktan arındırma” merciidir.     kurum kültürü olarak da idare ile birey
            Bu anlamda, Ombudsmanlık kurumu,           arasındaki ilişkileri geliştirmek noktasın-
            vatandaşların temel hak ve özgürlükle-     da,  bireyin  idareye  olan  güvenini  artır-
            rinin korunması, idarenin eylem ve         mak ve idare karşısında bireyin çekin-
            işlemlerinde hakkaniyetin sağlanması       genliğini azaltmak maksadıyla, birey
            açısından, yönetilenlerle yönetenler,      ile idareyi bir araya getirerek sorunun
            devletle birey arasında, kamu görevlileri   taraflarca müzakere edilmesini sağla-
            ile halk arasında önemli bir köprü olma    manın daha faydalı olacağı kanaatinde-
            vazifesini ve vatandaşların devlete olan   yim.
            güveninin teminatını simgelemektedir.
                                                       Bu kapsamda her iki tarafı da tatmin
            Bu bağlamda, Kurumumuzun iş bölümü         edecek bir çözüm   bulunmasını     sağla-
            esasları çerçevesinde Denetçiliğimin       mak noktasında uzlaştırma yöntemi, baş-
            görev alanına giren konular; orman, su,    vuruların birçoğunun çözüme  ulaştırıl-
            çevre ve şehircilik; enerji, sanayi, güm-  masında Denetçiliğimizce kullanılmak-
            rük ve ticaret; mülkiyet hakkı ile ma-     tadır. Ayrıca, idarelerde oluşturulan
            halli idarelerce yürütülen hizmetlerdir.   irtibat noktaları ile karşılıklı iletişim
            Diğer alanlardan farklı olarak, mahalli    yolunun kullanılmasının; vatandaşla
            idareler tarafından yürütülen hizmetlere   idare arasındaki iletişimin ve vatandaşın
            ilişkin şikâyetleri, mevzuatımız gereği    idareye olan güveninin kuvvetlenmesine



                                                   23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28