Page 25 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 25
2.2. Serpil ÇAKIN
Ülkemiz topraklarında yaşayan tüm bi- aracılığıyla sorup sorgulayabilmektedir.
reyler, iyi yönetimi ve yönetilmeyi hak İdareler kanunlara uygun, eşit, tarafsız,
ediyor. dürüst, nezaket içinde, ölçülü, haklı
beklentiye uygun, şeffaf hareket etmeli,
İyi yönetimin temelinde hesap soran sahip olduğu yetkileri kötüye kullan-
vatandaş ve hesap verebilen idare var. mamalı, hesap verebilmeli, kazanılmış
Ombudsmanlık kurumunun da hedefi hakları ve kişisel verileri korumalı,
vatandaşın hesap sormasına yardım- vatandaşın dinlenilme, savunma, bil-
cı olmaktır. Vatandaş neyin hesabını gi edinme haklarına saygı göstermeli,
sormaktadır? İdarenin işleyişinde yani ayrımcılık yapmamalı, makul sürede
eylem ve işlemlerinde ve de tutum karar vermeli, kararları gerekçeli olmalı
davranışlarında bir hukuka aykırılık ve verdiği karara karşı başvuru yollarını
ya da hakkaniyete aykırılık söz konusu vatandaşa göstermelidir.
olursa, bunu Ombudsmanlık kurumu
25