Page 25 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 25

2.2. Serpil ÇAKIN




































            Ülkemiz topraklarında yaşayan tüm bi-       aracılığıyla sorup sorgulayabilmektedir.
            reyler,  iyi  yönetimi  ve  yönetilmeyi  hak   İdareler kanunlara uygun, eşit, tarafsız,
            ediyor.                                     dürüst,  nezaket içinde, ölçülü,  haklı
                                                        beklentiye uygun, şeffaf hareket etmeli,
            İyi  yönetimin  temelinde hesap  soran      sahip  olduğu yetkileri  kötüye  kullan-
            vatandaş ve hesap verebilen idare var.      mamalı, hesap verebilmeli, kazanılmış
            Ombudsmanlık kurumunun da hedefi            hakları ve kişisel verileri korumalı,
            vatandaşın hesap sormasına yardım-          vatandaşın dinlenilme, savunma, bil-
            cı olmaktır. Vatandaş neyin hesabını        gi edinme haklarına saygı göstermeli,
            sormaktadır? İdarenin işleyişinde yani      ayrımcılık yapmamalı, makul sürede
            eylem  ve  işlemlerinde  ve  de  tutum      karar vermeli, kararları gerekçeli olmalı
            davranışlarında bir hukuka aykırılık        ve verdiği karara karşı başvuru yollarını
            ya da hakkaniyete aykırılık söz konusu      vatandaşa göstermelidir.
            olursa, bunu Ombudsmanlık kurumu





                                                   25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30