Page 328 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 328

YILLIK RAPOR 2014



          Kurumumuzca yapılan araştırma ve in-       Kamu hizmetinin genel ilkelerinden
          celeme sonucunda,                          olan eşitlik ilkesi idareye sorumluluk
                                                     yüklemektedir. Buna göre idare, kamu
          -İdare tarafından Yönetmelikler ile Or-    hizmetini dilediğine sunmakta özgür
          duevleri, Askeri Gazinolar ve Sosyal Te-   olmadığı gibi eşit durumda bulunan-
          sislerden  kimlerin  istifade  edeceğinin   lara eşit biçimde sunmak, denkler ara-
          düzenlendiği ancak Silahlı Kuvvetlerde     sında bir farklılaşma, ayrışmaya sebep
          görev yapan uzman jandarmalar ve           vermeyecek  şekilde  kamu  hizmetinin
          aile  fertlerinin  bu  gibi  yerlerden  ya-                ifasını sağlamak zorundadır. Bu doğrul-
          rarlandırılacağı  konusunda  onlara  hak   tuda, TSK’nın üstlenmiş olduğu görev,
          bahşeden pozitif bir düzenlemeye yer       yetki ve sorumluluklarının gereğini ye-
          verilmediği görülmüştür. Her ne kadar      rine getirirken Silahlı Kuvvetlerde görev
          TSK İç Hizmet Yönetmeliğinin 664/8         yapmakta olan farklı statüdeki personeli
          maddesinde ordu evleri ve askeri ga-       için, farklı sosyal tesisleri hizmete sun-
          zinoların TSK mensuplarına mahsus ol-      masında takdir yetkisinin olduğu  kabul
          duğu yönünde bir düzenleme yapılmışsa      edildiğinden şikâyet reddedilmiştir.
          da, uzman jandarmaların hak ve yüküm-
          lülüklerinin 3466 sayılı Kanunda ayrıca    9.1.14. Prim Ödeme Gün Sayılarının
          düzenlenmiş olması dolayısıyla bu du-      Yüksek, Emekli Aylıklarının Düşük Ol-
          rumun bir çelişki yaratmadığı ve nitekim   ması  209
          söz konusu Kanunun 30’uncu mad-
          desinde  uzman  jandarmaların,  Jandar-    Şikâyetçi başvurusunda, 3845 gün Bağ-
          ma Genel Komutanlığının belirleyeceği      Kur, 5593 gün SSK olmak üzere toplam
          esaslara göre sosyal tesislerden faydala-  9438 gün primle Temmuz 2012’de emekli
          nacağının hüküm altına alındığı tespit     olduğunu, kendisine 995 TL emekli aylığı
          edilmiştir.  Bu  doğrultuda,  şikâyetçinin   bağlandığını, oysaki asgari ücretle 5000
          Kara Kuvvetleri Komutanlığı birliği olan   gün primle emekli olan bir kişinin 900 TL
          1’inci Komd. Tug. K.lığı tarafından açılıp   maaş aldığını, kendisinin yaklaşık iki kat
          işletilen Köşk Kışla Askeri Gazinosuna     fazla prim ödediğini, bu nedenle emekli
          (Kayseri) alınmamasının yürürlükteki       maaşının daha yüksek olması gerektiğini
          mevzuat  hükümlerine  uygun  olduğu        belirterek, bu yanlışlığın giderilmesini
          tespit edilmiştir.                         talep etmektedir.




          209    04.2013/1626 şikâyet numaralı başvuru için verilen 14/02/2014 tarihli Tavsiye Kararı



                                                  328
   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333