Page 36 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 36

olarak  bu doğrultuda uygulamalar yap-     toplam 1102 şikâyet başvurusundan 46
          mayı hedeflemiş, şikâyeti gerçekleştiren   adedi uzlaşmayla sonuçlandırılmış ve
          şahıs ile şikâyetin yapıldığı kamu hiz-    şikâyetçilerden teşekkür yazıları alın-
          metini gören kuruluş arasında uzlaş-       mıştır.
          mayı sağlayıp, şahıs ile kuruluşun barışıp
          el sıkışması (uzlaşma) öngörülmüştür.      Bu hedef doğrultusunda Denetçiliğimi-
                                                     zin çalışmalarında, şikâyet mekaniz-
          Türkiye’deki Kamu Denetçiliği Kurumu       masının etkin işleyişinin sağlanması
          olarak ihtilaflarda, Kurumumuzun var-      amacıyla uyuşmazlıkların çözümünde
          oluş nedeni olan, AB’ye tabi ülkelerde de   idareyle birey arasında köprü kurulmaya
          uygulanan arabuluculuk yoluyla uzlaş-      çalışılmış ve bu şekilde uzlaşma yönte-
          ma sağlanamadığı takdirde tavsiye kara-    minin  kullanılmasına  öncelik  veril-
          rı verme yolunu tercih edilmesinde yarar   miştir.
          bulunmuştur.
                                                     Denetçiliğimizin görev alanı çerçevesinde
          Nitekim arabuluculuk yoluyla sağlanan      özellikle kamu personel rejimi konusun-
          uzlaşma sonucu, şikâyet eden kişilerden    da uyuşmazlıkların çözümünde kamu
          memnuniyetlerini ifade eden teşekkür       yönetiminde iyi yönetim ilkelerinin be-
          yazıları alınmıştır.  Bu şekilde barışın   nimsenmesi ve bunların idarelerce etkili
          gerçekleşmesi sağlanmıştır.                bir şekilde uygulanması amaçlanmıştır.


          Bu açıklamalar doğrultusunda;              İleri demokrasiye sahip ülkelerde kamu
                                                     idaresinde  özel  ve  etkili  bir  konumu
          2013 yılında toplam 2467 şikâyet baş-      bulunan Ombudsmanlık kurumlarıyla
          vurusundan 47 adedi uzlaşmayla             benzer şekilde Kurumumuzun etkin-
          sonuçlandırılmıştır.                       liğinin artırılması yönünde kararlılıkla
                                                     çalışmaya devam edilmektedir.
          2014 yılında ise 2013 yılından devre-
          den  şikâyet  başvuruları  ile  birlikte                           2014 yılına ait Yıllık Raporumuz, kamu-
                                                     oyuna saygı ile sunulur.











                                                   36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41