Page 36 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 36
olarak bu doğrultuda uygulamalar yap- toplam 1102 şikâyet başvurusundan 46
mayı hedeflemiş, şikâyeti gerçekleştiren adedi uzlaşmayla sonuçlandırılmış ve
şahıs ile şikâyetin yapıldığı kamu hiz- şikâyetçilerden teşekkür yazıları alın-
metini gören kuruluş arasında uzlaş- mıştır.
mayı sağlayıp, şahıs ile kuruluşun barışıp
el sıkışması (uzlaşma) öngörülmüştür. Bu hedef doğrultusunda Denetçiliğimi-
zin çalışmalarında, şikâyet mekaniz-
Türkiye’deki Kamu Denetçiliği Kurumu masının etkin işleyişinin sağlanması
olarak ihtilaflarda, Kurumumuzun var- amacıyla uyuşmazlıkların çözümünde
oluş nedeni olan, AB’ye tabi ülkelerde de idareyle birey arasında köprü kurulmaya
uygulanan arabuluculuk yoluyla uzlaş- çalışılmış ve bu şekilde uzlaşma yönte-
ma sağlanamadığı takdirde tavsiye kara- minin kullanılmasına öncelik veril-
rı verme yolunu tercih edilmesinde yarar miştir.
bulunmuştur.
Denetçiliğimizin görev alanı çerçevesinde
Nitekim arabuluculuk yoluyla sağlanan özellikle kamu personel rejimi konusun-
uzlaşma sonucu, şikâyet eden kişilerden da uyuşmazlıkların çözümünde kamu
memnuniyetlerini ifade eden teşekkür yönetiminde iyi yönetim ilkelerinin be-
yazıları alınmıştır. Bu şekilde barışın nimsenmesi ve bunların idarelerce etkili
gerçekleşmesi sağlanmıştır. bir şekilde uygulanması amaçlanmıştır.
Bu açıklamalar doğrultusunda; İleri demokrasiye sahip ülkelerde kamu
idaresinde özel ve etkili bir konumu
2013 yılında toplam 2467 şikâyet baş- bulunan Ombudsmanlık kurumlarıyla
vurusundan 47 adedi uzlaşmayla benzer şekilde Kurumumuzun etkin-
sonuçlandırılmıştır. liğinin artırılması yönünde kararlılıkla
çalışmaya devam edilmektedir.
2014 yılında ise 2013 yılından devre-
den şikâyet başvuruları ile birlikte 2014 yılına ait Yıllık Raporumuz, kamu-
oyuna saygı ile sunulur.
36