Page 33 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 33

vicdanı ve duyarlılığının idari mekaniz-    hizmetlerinin kalitesinin artırılması,
            maya taşınması olarak da tanımlanabi-       hem de vatandaş ile devlet arasındaki
            lecek Ombudsmanlık kurumunun ülke-          bağın daha da güçlendirilmesidir.
            mizde kurulması ve faaliyete başlaması
            ne kadar önemli ise idari kültürümüze       Ombudsmanlık kurumunu diğer dene-
            yerleşmesi ve toplumdaki etkinliğinin       tim mekanizmalarından ayıran bir başka
            artırılması da bir o kadar önemlidir.       husus da düzeltilmesine inandığı konu-
                                                        larda daha aktif bir rol oynayabilmesidir.
            Kurumumuz tüm çalışmalarında BM             6328 sayılı Kanun, Kurumumuzun çalış-
            İnsan Hakları Evrensel Beyanname-           ma ilkeleri arasına “iletişim araçlarını
            si,  Avrupa İnsan  Hakları  Sözleşmesi      kullanma” ilkesini yerleştirmiştir. Dev-
            ve Anayasamız gibi üst normları refe-       let ile toplum arasında sürekli bir bağın
            rans almakta ve her bir şikâyet dosyası,    kurulması ancak toplum içinde aktif ve
            bu  referans  belgeler  ışığında  incelen-        etkin bir Ombudsmanlık kurumuyla
            mektedir. Öte yandan, Ombudsman salt        mümkündür. Bu bakımdan Kurumu-
            kendisine gelen şikâyetleri incelemek ve    muz, faaliyetlerinde iletişime çok önem
            karara bağlamakla misyonunu tam ola-        vermektedir.  Buradan hareketle Om-
            rak yerine getirmiş olmaz. Ombudsman,       budsman şikâyetle  ilgili olarak  sadece
            şikâyet konusunu çözümlerken, kamu          evrak üzerinde inceleme ve araştırma
            hizmetlerinin standartlarının yükseltil-    yapmamakta; aynı zamanda, şikâyet
            mesi için gayret sarf eder. Çünkü Om-       konusunun çözümü için ilgili taraflarla
            budsmanın odaklandığı temel husus,          bir araya gelmekte ve iletişim kanalları
            bir  kötü  yönetim  unsurunun  ortadan      kurmaktadır.  Bu amaca  yönelik  ola-
            kaldırılması ve idarenin daha iyi işleme-   rak, Maliye Bakanlığı, Çalışma ve Sos-
            sinin sağlanmasıdır. Ombudsmanın bel-       yal Güvenlik Bakanlığı, Sosyal Güvenlik
            ki de en temel misyonu sorumlu bulun-       Kurumu Başkanlığı ve Türkiye İş Kuru-
            duğu alanda şikâyetlerden yola çıkarak      mu Genel Müdürlüğünde üst yönetime
            kamu idaresinde tespit ettiği hukuksuz      bağlı olarak çalışan ve Kurumumuzla
            ya da hakkaniyete uygun olmayan uy-         irtibat sağlayan birimlerin kurulması
            gulamaların, yani kötü yönetim unsur-       sağlanmıştır. Yine, Türkiye Bankalar
            larının ortadan kaldırılmasını sağla-       Birliği ile de iletişim kurulmuş ve bel-
            mak ve idarenin iyi işlemesine yardımcı     li  şikâyetlerin  işbirliği  içerisinde  daha
            olmaktır. Bu misyonu yerine getirirken      hızlı ve yerinde çözülmesi için birtakım
            Ombudsmanın temel hedefi hem kamu           yöntemler geliştirilmiştir. Bu konuda-



                                                   33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38