Page 81 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 81
Söz konusu sözleşmeye ilişkin ihale süreci düzenlenmiştir. Proje kapsamındaki tüm
hâlihazırda devam etmekte olup 2015 yılı seminerlerin açılış konuşmaları son-
ikinci çeyreğinde sözleşmenin imzalan- rasında katılımcılara sunum yapılmış ve
ması ve faaliyetlerin başlaması planlan- Kurumumuzun yetkileri, çalışma pren-
maktadır. sipleri ve başvuru usullerine ilişkin bilgi
verilmiştir.
5.2.1.3 İnsan Hakları Alanında
Bireysel Başvuru Usullerinin İngiltere Büyükelçiliği tarafından fi-
Tanıtılması Projesi nanse edilen Proje kapsamında ayrıca,
ülkemizde uygulamaya geçirilen bireysel
Avrupa Birliği Bakanlığının koordine başvuru prosedürlerine yönelik rehber
ettiği ve Kamu Denetçiliği Kurumu, kitapçık hazırlanmış, Fransa ve Alman-
Anayasa Mahkemesi ve Türkiye İnsan ya’da benzer alanlarda görev yapan ku-
Hakları Kurumunun paydaşları olduğu rumlara inceleme ziyaretinde bulunul-
“İnsan Hakları Alanında Bireysel Baş- muştur.
vuru Usullerinin Tanıtılması Projesi”,
ülkemizde insan hakları alanında uygu- 5.2.1.4 Çocuk Hakları ve
lamaya geçen bireysel başvuru usullerin- Çocuklar için Adalet Projesi
in kamuoyu nezdinde tanıtılması amacı
ile Ekim 2013 – Ekim 2014 dönemleri Kurumumuz, Birleşmiş Milletler
arasında uygulanmıştır. Projenin açılışı Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF)
ve ilk eğitim semineri 1 Ekim 2013 ta- Türkiye Temsilciliği ile işbirliği halinde
rihinde Ankara’da gerçekleştirilmiştir. yürütülen “Çocuk Hakları ve Çocuklar
için Adalet Projesi”nin uygulamasında;
7 Mart 2014 tarihinde Antalya’da düzen- TBMM Çocuk Hakları İzleme Komitesi,
lenen ikinci eğitim seminerine Kamu İnsan Hakları Kurumu, Türkiye Barolar
Başdenetçisi M. Nihat Ömeroğlu, Birliği, bakanlıklar, STK'lar ve üniversi-
AB Bakanı ve Başmüzakereci Mevlüt telerle birlikte proje paydaşı olarak yer
Çavuşoğlu ile birlikte konuşmacı ola- almaktadır.
rak katılım sağlamış ve Kurum çalışma-
ları hakkında bilgi vermiştir. Ankara ve Proje kapsamında Kamu Denetçiliği Ku-
Antalya’da gerçekleştirilen iki eğitimi rumuna verilecek destek ile uluslararası
müteakip Eskişehir, Adana, Bursa ve iyi uygulamalardan yararlanılarak izleme
İstanbul illerinde de eğitim seminerleri modelinin güçlendirilmesi, çocuklar ve
81