Page 17 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 17

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                               Sizin temsilcinizdir,

                               Sizin vekilinizdir,
                               Sizin elçinizdir,

                               Sizin avukatınızdır,
                               Sizin haklarınızın savunucusudur.
        16
                               Kamu Denetçisi (Ombudsman) ise gerektiğinde bir dost, bir
                               yaren, bir arkadaştır.
                               Tüm dünyada yaygın olarak var olan, bizim geçmişimizde yer
                               alan ancak modern anlamda 2012 yılında ülkemize kazandı-
                               rılan bir sistem.
                               Bu öyle bir sistem ki; işyerinde, okulda,  üniversitede, hasta-
                               nede, hapishanede, belediye otobüsünde kısaca idareyle ilişki
                               içinde olunan her yerde işleyişte bir sıkıntı, sorun yaşandığın-
                               da ve bir haksızlık yapıldığı düşünüldüğünde başvurulabilecek
                               bir mekanizma.
                               İşte  bu  başvuru  sonrası  Ombudsman,  bireyin  yerine  geçip,
                               derdiyle dertlenir, sorup sorgular, her türlü araştırmayı yapar.
                               Ama  bunları  yaparken  kimseyi  yargılamadan,  suçlamadan,
                               objektif ve tarafsız bir şekilde hareket eder ve her iki tarafı
                               dinler. Sonra bireylerle devlet arasında bir arabuluculuk göre-
                               vi üstlenir. Bireyin devletle diyaloğa girmesini sağlar. Bireyin
                               devlet için değil devletin birey için varolduğu gerçeğinden ha-
                               reketle bireyle devleti aynı masa etrafında buluşturur, bireyin
                               devletle kucaklaşmasını ve birbirlerine kulak vermelerini, so-
                               runlara birlikte çözüm bulmalarını yani uzlaşmalarını sağlar.
                               Peki ya uzlaşma sağlanamazsa..!

                               İşte o zaman Ombudsman evrensel hukuk kuralları çerçeve-
                               sinde kalbiyle, vicdanıyla bir değerlendirme yapar, bir hak veya
                               menfaat ihlali varsa toplum vicdanının ve bireyin sesi olup bi-
                               reyi mağdur eden idareye tavsiyede bulunur.
                               İdare bu tavsiyeye duyarsız kalamaz. Çünkü Ombudsman, ta-
                               rafsız, bağımsız, güvenilen inanılan kişidir. Tabi kanun gereği
                               idarenin tavsiyeyi uygulama yükümlülüğü ve TBMM’ye sun-




                   YILLIK RAPOR 2015
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22