Page 15 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 15
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
yönetimi sistemimize de üç yılı aşkın bir süredir hizmette bu-
lunan Kamu Denetçiliği Kurumu kazandırılmıştır.
Bu bağlamda, Kamu Denetçiliği Kurumu temelini Türk dev-
let geleneğinde bulan, “devlet birey için vardır” yaklaşımıyla
temel hak ve özgürlüklerin korunması, hak arama bilincinin
yerleştirilmesi, yöneten ile yönetilen arasında iletişim kanal-
14 larının etkinleştirilerek karşılıklı olarak bir çözüme ulaşılması
amacıyla yola çıkmış bir kurumdur.
Ombudsmanlık Kurumu, diğer denetim yollarından farklı
olarak somut olayda, adaleti ve adalet düşüncesini geliştirmek
amacıyla idarenin işlem, eylem, tutum ve davranışlarını hu-
kuka ve hakkaniyete uygunluk yönünden incelerken, ulusal,
uluslararası mevzuat, insan hakları ve iyi yönetim ilkelerinden
de yararlanmaktadır.
Bu kapsamda Birimimizde; mülkiyet hakkı, enerji, sanayi,
gümrük ve ticaret, orman, su, çevre ve şehircilik, mahalli ida-
relerce yürütülen hizmet konuları mevzuatımızda belirtilen
ilkeler çerçevesinde incelenmekte olup, hem birey ile devlet
arasında bir köprü işlevi görülmekte hem de tarafımızca veri-
len kararlarla idareye yol gösterilmesi amaçlanmaktadır.
Kısa kurumsal geçmişine rağmen önemli işlere imza attığına
inandığımız Kurumumuz; hukuk devleti ilkesi ışığında, birey-
lerin hak ve özgürlüklerinin korunması, insan onuru ve insa-
nın varlık olarak değerinden hareketle daha iyi standartlarda
hizmet almayı hak ettiği bilincinin yönetim uygulamalarına
yerleştirilmesi ve bireyin korkusuzca hakkını arayabilmesi açı-
sından çok önemli bir misyon üstlenmiştir.
Sonuç olarak; demokrasi kültürünün geliştirilmesi, bireyin yö-
netimde söz sahibi olması ve olması gereken yönetim anlayı-
şına ulaşmak, bireylerin temel hak ve özgürlüklerini korumak
ve kötü yönetimden kaynaklan idari iş ve eylemleri önlemek
açısından Kurumumuzun ülkemize çok önemli katkılar sağla-
yacağına inanmaktayım.
YILLIK RAPOR 2015