Page 25 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 25

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                               İsveç’te  Ombudsmanlık  Kurumundaki “Arabuluculuk”  faali-
                               yetlerini uygulamamızda dikkate almak gerekmiştir.
                               Türkiye’de AB’ye girmeyi amaç edinmiş bulunmakla, Kamu
                               Denetçiliği Kurumu olarak bu doğrultuda uygulamalar yap-
                               mayı  hedeflemiş,  şikâyeti  gerçekleştiren  şahıs  ile  şikâyetin
                               yapıldığı  kamu  hizmeti  gören  kuruluş  arasında  uzlaşmayı
        24                     sağlayıp, şahıs ile kuruluşun barışıp el sıkışması (uzlaşma) ön-
                               görülmüştür.

                               Türkiye’deki  Kamu  Denetçiliği  Kurumu  olarak  ihtilaflarda,
                               Kurumun varoluş nedeni olan, AB’ye tabi ülkelerde de uygu-
                               lanan  arabuluculuk  yoluyla  uzlaşma  sağlanamadığı  takdirde
                               tavsiye kararı verme yolunu tercih etmesinde yarar bulunmuş-
                               tur.
                               Nitekim arabuluculuk yoluyla sağlanan uzlaşma sonucu, şikâ-
                               yet eden kişilerden memnuniyetlerini ifade eden teşekkür ya-
                               zıları alınmıştır. Bu şekilde barışın gerçekleşmesi sağlanmıştır.
                               Bu açıklamalar doğrultusunda;

                               2015 yılında birimimiz tarafından birçok dosya uzlaşmayla so-
                               nuçlandırılmış ve şikâyetçilerden teşekkür yazıları alınmıştır.

                               Bu hedef doğrultusunda birimin çalışmalarında, şikâyet me-
                               kanizmasının etkin işleyişinin sağlanması amacıyla uyuşmaz-
                               lıkların çözümünde idareyle birey arasında köprü kurulmaya
                               çalışılmış  ve  bu  şekilde  uzlaşma  yönteminin  kullanılmasına
                               öncelik verilmiştir.
                               Birimin görev alanı çerçevesinde özellikle kamu personel reji-
                               mi konusunda uyuşmazlıkların çözümünde kamu yönetimin-
                               de iyi yönetim ilkelerinin benimsenmesi ve bunların idarelerce
                               etkili bir şekilde uygulanması amaçlanmıştır.
                               İleri demokrasiye sahip ülkelerde kamu idaresinde özel ve et-
                               kili bir konumu bulunan Ombudsmanlık Kurumlarıyla benzer
                               şekilde Kamu Denetçiliği Kurumu’nun etkinliğinin artırılma-
                               sı yönünde kararlılıkla çalışmaya devam edilmektedir.
                               Yukarıdaki açıklamamızın detayları yıllık raporumuzda yer al-
                               makta olup, değerlendirmelerinize saygıyla sunulur.






                   YILLIK RAPOR 2015
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30