Page 17 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 17

3.  BİLGİ VE TEKNOLOJİK KAYNAKLAR

                                                             Kurumlar, hizmet kalitesinin arttığı günümüzde, hızla
                                                             gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin sunduğu
                                                             imkânlardan    yararlanmak     amacıyla    verdikleri
                                                             hizmetleri  en  doğru  şekilde  paydaşlarına  ulaştırma
                                                             noktasında bilişim sistemlerini daha yaygın bir şekilde
                                                             kullanmaktadır.

                                                             Kurumumuzda  bilgi  teknolojisinin  hızla  gelişen  bu
                                                             imkânlarından    yararlanmak,     şikâyetçilere   bu
              teknolojik  imkânları  en  iyi  ve  kolay  şekilde  yararlanmalarını  sağlamak  amacıyla  bu  alanda  önemli
              atılımlar yapmaktadır.

              Bu  doğrultuda  Kurumumuz  ana  hizmeti  olan  şikâyet  başvurularına  yönelik  olarak  başvurularının
              alınması noktasında “e- başvuru, elektronik posta yoluyla başvuru ve çocuk başvuruculara yönelik çocuk
              başvuru  sayfasını”  sürekli  olarak  geliştirmekte  ve  yeni  uygulamalar  eklenmektedir.  Bunun  yanında
              şikâyetlerin daha hızlı çözümü, şikâyetlerin etkin takibi, vatandaşın da kendi başvurusunu elektronik
              ortamda  takip  etmesinin  sağlanması  ve  istatistiklerin  raporlanması  gibi  birçok  konuda  daha  etkin
              çalışmalara 2018 yılında başlanmış ve bu çalışmalar halen devam etmektedir.

              Bu kapsamda,

                Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS), E-Başvuru ve Çocuk Başvuru sayfası yapılan ihtiyaç
                 analizi ve talepler çerçevesinde sürekli olarak güncellenmektedir. Yapılan güncellemeler ile;
                       E-Başvuru  sayfasının  E-Devlet  ile  entegrasyonu  yapılmış,  şikâyetçilerin  kararlarını
                         görebilmeleri  ve  yabancı  kimlik  numarası  ile  yabancıların  E-Başvuru  sayfası  üzerinden
                         başvuru yapabilmeleri sağlanmıştır.
                       Çocuk  başvuru  sayfasında  yapılan  MERNİSentegrasyonu  ile  yaş  ve  cinsiyet  bilgilerinin
                         otomatik olarak çekilebilmesi sağlanmıştır.
                       EBYS’nin UYAP web servis ve KEP ile entegrasyonları tamamlanarak Kurum kullanımına
                         açılmıştır.
                       Tapu  bilgilerini  sorgulama  uygulaması  geliştirilmiş  (TAKBIS-MEGSIS)  anlık  tapu
                         kayıtlarının sorgulanması sağlanarak kurumlar arasındaki yazışma ile şikâyet değerlendirme
                         sürelerinde iyileştirmeler gerçekleştirilmiştir.
                       EBYS  sisteminde  uzmanların  şikâyetçilerin  eski  başvurularını  görüntüleyebilmeleri    ile
                         birleştirme kararlarının daha hızlı bir şekilde oluşturabilmeleri sağlanmıştır.
                       EBYS  sistemine  geliştirilmiş  SMSentegrasyonları  sağlanarak  şikâyetçilerin  bilgilendirme
                         süreçlerinde iyileştirmeler sağlanmıştır.
                       MERSİS, ESBİS, SENBİS ve DERBİS entegrasyonları ile kurumuza şikâyet başvurusunda
                         bulunan tüzel kişiler sisteme giriş yaptıklarında kişi, unvan, iletişim ve meslek bilgilerinin
                         sistem  tarafından  otomatik  olarak  doldurulması  sağlanarak  başvuru  sürecinin  daha  da
                         kısalması sağlanmıştır.
                       Örnek kararların web sayfasında yayınlanabilmesi için Kararlar Bilgi Bankası yapılmıştır.
                       Kurum personeline EBYS eğitimi verilmiştir.
                       EBYS’nin LDAP bağlantısı tamamlanmıştır.
                       EBYS karar arama ekranlarının daha detaylı sonuç verebilmesi için geliştirmeler yapılmıştır.
                       EBYS giden evrak otomatik mazbata basımı sağlanmıştır.
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22