Page 17 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 17
3. BİLGİ VE TEKNOLOJİK KAYNAKLAR
Kurumlar, hizmet kalitesinin arttığı günümüzde, hızla
gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin sunduğu
imkânlardan yararlanmak amacıyla verdikleri
hizmetleri en doğru şekilde paydaşlarına ulaştırma
noktasında bilişim sistemlerini daha yaygın bir şekilde
kullanmaktadır.
Kurumumuzda bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu
imkânlarından yararlanmak, şikâyetçilere bu
teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu alanda önemli
atılımlar yapmaktadır.
Bu doğrultuda Kurumumuz ana hizmeti olan şikâyet başvurularına yönelik olarak başvurularının
alınması noktasında “e- başvuru, elektronik posta yoluyla başvuru ve çocuk başvuruculara yönelik çocuk
başvuru sayfasını” sürekli olarak geliştirmekte ve yeni uygulamalar eklenmektedir. Bunun yanında
şikâyetlerin daha hızlı çözümü, şikâyetlerin etkin takibi, vatandaşın da kendi başvurusunu elektronik
ortamda takip etmesinin sağlanması ve istatistiklerin raporlanması gibi birçok konuda daha etkin
çalışmalara 2018 yılında başlanmış ve bu çalışmalar halen devam etmektedir.
Bu kapsamda,
Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS), E-Başvuru ve Çocuk Başvuru sayfası yapılan ihtiyaç
analizi ve talepler çerçevesinde sürekli olarak güncellenmektedir. Yapılan güncellemeler ile;
E-Başvuru sayfasının E-Devlet ile entegrasyonu yapılmış, şikâyetçilerin kararlarını
görebilmeleri ve yabancı kimlik numarası ile yabancıların E-Başvuru sayfası üzerinden
başvuru yapabilmeleri sağlanmıştır.
Çocuk başvuru sayfasında yapılan MERNİSentegrasyonu ile yaş ve cinsiyet bilgilerinin
otomatik olarak çekilebilmesi sağlanmıştır.
EBYS’nin UYAP web servis ve KEP ile entegrasyonları tamamlanarak Kurum kullanımına
açılmıştır.
Tapu bilgilerini sorgulama uygulaması geliştirilmiş (TAKBIS-MEGSIS) anlık tapu
kayıtlarının sorgulanması sağlanarak kurumlar arasındaki yazışma ile şikâyet değerlendirme
sürelerinde iyileştirmeler gerçekleştirilmiştir.
EBYS sisteminde uzmanların şikâyetçilerin eski başvurularını görüntüleyebilmeleri ile
birleştirme kararlarının daha hızlı bir şekilde oluşturabilmeleri sağlanmıştır.
EBYS sistemine geliştirilmiş SMSentegrasyonları sağlanarak şikâyetçilerin bilgilendirme
süreçlerinde iyileştirmeler sağlanmıştır.
MERSİS, ESBİS, SENBİS ve DERBİS entegrasyonları ile kurumuza şikâyet başvurusunda
bulunan tüzel kişiler sisteme giriş yaptıklarında kişi, unvan, iletişim ve meslek bilgilerinin
sistem tarafından otomatik olarak doldurulması sağlanarak başvuru sürecinin daha da
kısalması sağlanmıştır.
Örnek kararların web sayfasında yayınlanabilmesi için Kararlar Bilgi Bankası yapılmıştır.
Kurum personeline EBYS eğitimi verilmiştir.
EBYS’nin LDAP bağlantısı tamamlanmıştır.
EBYS karar arama ekranlarının daha detaylı sonuç verebilmesi için geliştirmeler yapılmıştır.
EBYS giden evrak otomatik mazbata basımı sağlanmıştır.