Page 18 - KDK
P. 18

Ombudsman Halkla Buluşuyor



            Antalya’nın Türkiye’nin dışa açılan kapısı olduğunu, bu anlamda istikrarlı bir hukuk dev-
            letinin önemli bir yatırım platformu oluşturduğunu, kendilerinin de dış ülkelerde hukuki
            istikrar unsuruna dikkat ettiklerini, KDK ile adaletin vakitli tecelli etmesini umduklarını dile
            getirdi.

            “Devletimle Mahkemelik Olmak İstemiyorum”

            Antalyalı işadamlarının “devletimle mahkemelik olmak istemiyorum” mantığından yola çı-
            karak Ombudsmanlık Kurumunu daha çok kullanmaları yönünde teşvik edeceklerini belir-
            ten Hacısüleyman, Kurumu üyelerine daha aktif bir şekilde tanıtacaklarını ifade etti.

            “Her Gün 30 Dakika Trafik Eğitimi Yayını İstiyoruz”
            Trafik Kazalarını Önleme Derneği Başkanı Abdullah Gökmen, Karayolları Trafik Kanununun
            125. maddesinde radyo ve televizyonların her gün 30 dakika trafik eğitimine ilişkin yayım
            yapması gerektiğini ancak mevzuata uyulmadığını ifade ederek bu konuda Ombudsmanlı-
            ğa başvuruda bulunacağını belirtti.

            Toplantıda Muhtarlar Federasyonu Antalya İl Başkanı Mustafa Yılmaz Konuşmasında
            Muhtarların Sorunlarını Dile Getirdi.

            Muhtarların emeklilik haklarının iyileştirilmesi konusunda çok fazla talep olduğunu belirten
            yılmaz, ombudsmanlık kurumuna emekli muhtarların özlük haklarının iyileştirilmesi konu-
            sunda başvuruda bulunmak istediklerini belirtti.

            Kamu Başdenetçisi düzenlenen konferansın ardından Antalya ilinde görev yapan Sanayi
            ve Ticaret Odaları Başkanlarını beraberindeki heyet ile birlikte ziyaret etti.

            İlin  ekonomik  durumunu,  halkın  refah  seviyesini  artırmak  ve  ülke  ekonomisine  katkıda
            bulunmak üzere gelecekte planladıkları projeleri inceledi. Sanayi ve ticaret alanında iler-
            lemenin önünde ne gibi bürokratik engeller olduğunu, bunların çözümüne dair yapılası
            gerekenleri, temsilcilerin görüş ve önerilerini dinlerken kurum adına bunların çözümüne
            yönelik yapılabilecekleri ifade etti. Kamu Denetçiliği Kurumu’nun yapıcı ve problem çözücü
            misyonunu vurgulayan Başdenetçi Şeref Malkoç bu ziyaretin şehrin ekonomik sorunlarının
            önündeki bürokratik engellerin kalkacağına bunun da halkın yaşantısına direkt yansıyaca-
            ğına inancını dile getirdi.

            Kamu Başdenetçisi Antalya ziyaretinin son bölümünde Antalya ilinde sosyal alanda faali-
            yet gösteren sivil toplum kuruluşları ve yardım kuruluşlarının temsilcileri ile bir araya geldi.
            Kamu yararına çalışan bu kuruluşların temsilcileri ile yaptığı görüşmelerde onlara kurumun
            yapısı ve işleyişini anlattı. Devletle vatandaş arasında bir köprü vazifesi gören Kamu De-
            netçiliği Kurumu’nun kamu için faydalı olabilecek çalışmalarında karşılaştıkları sorunların
            çözümüne yönelik önerilerde bulundu. Sorunların hızlı çözümünün faaliyetlerin önündeki
            engelleri ortadan kaldıracağına ve bunun halka direkt fayda olarak yansıyacağına dikkat





         16   Kamu Denetçiliği Kurumu
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23