Page 15 - KDK
P. 15
Ombudsman Halkla Buluşuyor
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve Beraberindeki Heyet Antalyada Sivil Toplum Kuruluşları Temsilcilerinin Sorunlarını
Dinlerken
Malkoç, KDK’nın, vatandaşın hak arama kültürünü yaygınlaştırmak, kamunun hizmet stan-
dardını yükseltmek, iyi yönetim ilkelerinin oluşmasında idareye yol göstermek ve kamuda
şeffaflığı sağlamak amacıyla çalışan ve idareyle vatandaş arasında köprü vazifesi gören
bir kurum olduğunun altını çizdi.
Malkoç: Verdiğimiz Kararların Arkasında Duruyoruz ve Sonuna Kadar Takip Ediyoruz
KDK’ya yapılan şikâyet başvuruları sonrasında vatandaşın derdine dostane çözümle çare
bulmaya çalıştıklarını belirten Malkoç, “Diyelim ki idare aldığı kararda, yaptığı uygulamada
ısrar etti. Bu sefer inceleme, araştırma derinleşiyor ve ardından tavsiye kararına dönü-
şüyor. ‘Türkiye’de zaman zaman mahkeme kararlarına uyulmuyor, idare tavsiye kararına
mı uyacak’ şeklinde sorular akıllara gelebilir. Ama şunu açıkça ifade edeyim, biz boşa kü-
rek çekmiyoruz. Verdiğimiz kararların arkasında duruyoruz ve sonuna kadar takip ediyo-
ruz” diye konuştu. Hukuğa ve insan
haklarına dayalı karar verdiklerini
kaydeden Malkoç, “İdareye tavsiye
kararı verdiğimizde buna uyma-
yan kurum, adil olmayan bir kurum
olarak addediliyor. Biz sivil toplum,
medya ve kamuoyu aracılığıyla bu
kararı takip ediyoruz.
Verdiğimiz kararlarla hem hukukun
üstünlüğünü hem de insan hakları
Kamu Denetçiliği Kurumu 13