Page 15 - KDK
P. 15

Ombudsman Halkla Buluşuyor






























            Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve Beraberindeki Heyet Antalyada Sivil Toplum Kuruluşları Temsilcilerinin Sorunlarını
            Dinlerken

            Malkoç, KDK’nın, vatandaşın hak arama kültürünü yaygınlaştırmak, kamunun hizmet stan-
            dardını yükseltmek, iyi yönetim ilkelerinin oluşmasında idareye yol göstermek ve kamuda
            şeffaflığı sağlamak amacıyla çalışan ve idareyle vatandaş arasında köprü vazifesi gören
            bir kurum olduğunun altını çizdi.
            Malkoç: Verdiğimiz Kararların Arkasında Duruyoruz ve Sonuna Kadar Takip Ediyoruz

            KDK’ya yapılan şikâyet başvuruları sonrasında vatandaşın derdine dostane çözümle çare
            bulmaya çalıştıklarını belirten Malkoç, “Diyelim ki idare aldığı kararda, yaptığı uygulamada
            ısrar etti. Bu sefer inceleme, araştırma derinleşiyor ve ardından tavsiye kararına dönü-
            şüyor. ‘Türkiye’de zaman zaman mahkeme kararlarına uyulmuyor, idare tavsiye kararına
            mı uyacak’ şeklinde sorular akıllara gelebilir. Ama şunu açıkça ifade edeyim, biz boşa kü-
            rek çekmiyoruz. Verdiğimiz kararların arkasında duruyoruz ve sonuna kadar takip ediyo-
            ruz” diye konuştu. Hukuğa ve insan
            haklarına  dayalı  karar  verdiklerini
            kaydeden  Malkoç,  “İdareye  tavsiye
            kararı  verdiğimizde  buna  uyma-
            yan kurum, adil olmayan bir kurum
            olarak  addediliyor.  Biz  sivil  toplum,
            medya  ve  kamuoyu  aracılığıyla  bu
            kararı takip ediyoruz.

            Verdiğimiz  kararlarla  hem  hukukun
            üstünlüğünü  hem  de  insan  hakları



                                                                 Kamu Denetçiliği Kurumu  13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20