Page 65 - ombudsman bülten 7 ocak 2019 (2)
P. 65
Ombudsman BÜLTEN
Kamu Denetçimiz Hüseyin Yürük ve KDK Uzmanlarımız - 7. Kat
şartı aranmaksızın yabancı ülke vatandaşları da başvuru yapılan yerde formun doldurulmasına
şikâyetlerini iletebilmektedirler. Şikâyet başvu- yardımcı olunmak suretiyle sözlü şikâyette bu-
rusunun insan hakları, temel hak ve özgürlük- lunulabilmektedir.
ler, kadın hakları, çocuk hakları ve kamuyu ilgi- Ayrıca, illerde valilikler ve ilçelerde kayma-
lendiren genel konulara yönelik olması halinde, kamlıklar aracılığıyla da şikâyet başvurusu
doğrudan hak ve özgürlüğü veya menfaati ih- yapılabilmektedir. Ancak, burada valilik ya da
lal edilme şartı aranmaksızın tüm gerçek ve tü-
zel kişiler de başvuruda bulunabilmektedirler. kaymakamlığın şikâyet başvurusuna ilişkin
herhangi bir inceleme gerçekleştirmedikleri-
Dolayısıyla bu konularda, bireyler yanında der- nin altını çizmekte yarar görülmektedir. Valilik
nekler ve vakıflar gibi sivil toplum kuruluşları veya kaymakamlıklar, şikâyetleri tarih ve sayı
da idarenin denetimi mekanizmasında aktif rol vermek suretiyle kayıt altına aldıktan sonra
alabilmektedir. Ayrıca, şikâyet başvurusu ka- şikâyet başvurusunu ve varsa eklerini en geç
nuni temsilci veya vekil tarafından da yapıla- üç iş günü içerisinde doğrudan Kurumumuza
bilmektedir. Şikâyet başvurusu, Kurumumuza göndermektedirler.
elden, posta, e-posta (iletisim@ombudsman.
gov.tr), faks veya elektronik başvuru sistemi Şikâyet başvurusunun, Kurumumuz şikâyet
yoluyla ulaştırılabilmektedir. Ayrıca hâlihazırda bürosunca kayıt altına alınması sonrasında İlk
açılmış bulunan İstanbul Büromuzda şikâyet İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme bürosun-
başvurularını kabul etmektedir. Ancak, faks ca şikâyetin konu ve alanları belirlenerek ko-
veya elektronik posta yoluyla yapılan başvuru- nusuna göre ilgili Kamu Denetçiliğine havale
lara ait dilekçe asıllarının 15 gün içerisinde Ku- edilmektedir. Havale edilen başvurularda koor-
rumumuza gönderilmesi gerekmektedir. Aksi dinatörler tarafından uzmanlara iletilerek ön
takdirde, şikâyet başvurusu geçersiz sayılmak- inceleme, inceleme ve araştırma süreci başla-
tadır. “Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun maktadır.
Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkın- Şikâyet başvuruları, “Kamu Denetçilerinin İş
da Yönetmelik” ekinde yer alan “Gerçek Kişiler Bölümüne İlişkin Yönerge” ile Kamu Denetçi-
için Şikâyet Başvuru Formu” veya “Tüzel Kişiler leri arasında konu alanlarına göre incelenmek-
için Şikâyet Başvuru Formu” doldurulmak su- tedir. Bu bağlamda Kamu Denetçisi Hüseyin
retiyle de Kurumumuza başvurulabilmektedir.
Yürük, Mahalli İdarelerce Yürütülen Hizmetler,
Yönetmelikte belirlenen zorunlu bilgi ve belge- Ekonomi, Maliye ve Ulaştırma, Basın ve İleti-
lerin sunulması koşuluyla form kullanılmadan şime dair şikayetleri incelemekle ve çözüme
da şikâyet başvurusu yapılabilmektedir. Diğer kavuşturmakla görevli Kamu Denetçisi olarak
taraftan, haklı bir nedenin bulunması halinde görev yapmaktadır.
OCAK, 2019 65