Page 65 - ombudsman bülten 7 ocak 2019 (2)
P. 65

Ombudsman    BÜLTEN


























                                                                 Kamu Denetçimiz Hüseyin Yürük ve KDK Uzmanlarımız - 7. Kat


            şartı aranmaksızın yabancı ülke vatandaşları da  başvuru yapılan yerde formun doldurulmasına
            şikâyetlerini iletebilmektedirler. Şikâyet başvu-  yardımcı olunmak suretiyle sözlü şikâyette bu-
            rusunun insan hakları, temel hak ve özgürlük-  lunulabilmektedir.
            ler, kadın hakları, çocuk hakları ve kamuyu ilgi-  Ayrıca, illerde valilikler ve ilçelerde kayma-
            lendiren genel konulara yönelik olması halinde,   kamlıklar aracılığıyla da şikâyet başvurusu
            doğrudan hak ve özgürlüğü veya menfaati ih-    yapılabilmektedir. Ancak, burada valilik ya da
            lal edilme şartı aranmaksızın tüm gerçek ve tü-
            zel kişiler de başvuruda bulunabilmektedirler.  kaymakamlığın şikâyet başvurusuna ilişkin
                                                           herhangi bir inceleme gerçekleştirmedikleri-
            Dolayısıyla bu konularda, bireyler yanında der-  nin altını çizmekte yarar görülmektedir. Valilik
            nekler ve vakıflar gibi sivil toplum kuruluşları  veya kaymakamlıklar, şikâyetleri tarih ve sayı
            da idarenin denetimi mekanizmasında aktif rol   vermek suretiyle kayıt altına aldıktan sonra
            alabilmektedir. Ayrıca, şikâyet başvurusu ka-  şikâyet başvurusunu ve varsa eklerini en geç
            nuni temsilci veya vekil tarafından da yapıla-  üç iş günü içerisinde doğrudan Kurumumuza
            bilmektedir. Şikâyet başvurusu, Kurumumuza     göndermektedirler.
            elden, posta, e-posta (iletisim@ombudsman.
            gov.tr), faks veya elektronik başvuru sistemi   Şikâyet başvurusunun, Kurumumuz şikâyet
            yoluyla ulaştırılabilmektedir. Ayrıca hâlihazırda   bürosunca kayıt altına alınması sonrasında İlk
            açılmış bulunan İstanbul Büromuzda şikâyet     İnceleme,  Dağıtım  ve  Bilgilendirme  bürosun-
            başvurularını  kabul  etmektedir.  Ancak,  faks   ca şikâyetin konu ve alanları belirlenerek ko-
            veya elektronik posta yoluyla yapılan başvuru-  nusuna göre ilgili Kamu Denetçiliğine havale
            lara ait dilekçe asıllarının 15 gün içerisinde Ku-  edilmektedir. Havale edilen başvurularda koor-
            rumumuza gönderilmesi gerekmektedir. Aksi      dinatörler tarafından uzmanlara iletilerek  ön
            takdirde, şikâyet başvurusu geçersiz sayılmak-  inceleme, inceleme ve araştırma süreci başla-
            tadır. “Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun      maktadır.
            Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkın-  Şikâyet başvuruları, “Kamu Denetçilerinin İş
            da Yönetmelik” ekinde yer alan “Gerçek Kişiler   Bölümüne İlişkin Yönerge” ile Kamu Denetçi-
            için Şikâyet Başvuru Formu” veya “Tüzel Kişiler   leri arasında konu alanlarına göre incelenmek-
            için Şikâyet Başvuru Formu” doldurulmak su-    tedir. Bu bağlamda Kamu Denetçisi Hüseyin
            retiyle de Kurumumuza başvurulabilmektedir.
                                                           Yürük, Mahalli İdarelerce Yürütülen Hizmetler,
            Yönetmelikte belirlenen zorunlu bilgi ve belge-  Ekonomi, Maliye ve Ulaştırma, Basın ve İleti-
            lerin sunulması koşuluyla form kullanılmadan  şime dair şikayetleri incelemekle ve çözüme
            da şikâyet başvurusu yapılabilmektedir. Diğer  kavuşturmakla görevli Kamu Denetçisi olarak
            taraftan, haklı bir nedenin bulunması halinde  görev yapmaktadır.



                                                                                               OCAK, 2019  65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70