Page 70 - ombudsman bülten 7 ocak 2019 (2)
P. 70

Ombudsman    BÜLTEN




            OMBUDSMAN DEVREYE GİRDİ,



            ÜNIVERSITE KAPILARI AÇILDI




            Kamu Denetçiliği Kurumu´nun girişimiyle üniversiteye kaydını

            yaptıramayan gencin mağduriyeti giderildi.



               2         018  Haziran  ayında
                         yapılan sınavda Er-
                         zincan  Binali  Yıldı-
                         rım  Üniversitesi  Reh-
                         berlik ve Psikolojik
            Danışmanlık  Bölümüne  yerleşen
            bir öğrenci e-devlet üzerinden
            üniversiteye e-kayıt yaptırmak is-
            tedi.  E-kayıt  esnasında  lise  mezu-
            niyet bilgilerinin e-okul sistemine
            kayıtlı olmaması nedeniyle kaydı-
            nı tamamlayamadı. 2008 yılından
            önce  liseden  mezun  olduğu  için
            mezuniyet bilgilerinin e-okul taba-
            nında yer almadığını öğrenen genç
            hemen Milli Eğitim Bakanlığı´na
            başvurdu ve lise mezuniyet bilgile-
            rinin e-okul sistemine aktarılmasını
            talep etti. MEB, gencin dilekçesine
            verdiği cevapta, mezun olduğu okula gidip bilgilerini güncellemesini söyledi.

            MEB, YÖK, ÖSYM arasında mekik dokurken kayıt tarihini kaçırdı

            E-kayıt yaptırarak okula başlayacağının hayallerini kuran genç, MEB´in verdiği cevap üzerine
            hemen mezun olduğu okula gitti. Okuldaki yetkililerin sisteminde gencin mezuniyet bilgileri
            e-okul´da görülüyordu. Genç adam üniversiteye kaydını yaptırmak istediğinde karşısına “e-o-
            kul´da mezuniyet bilgileriniz yoktur” uyarısı yine çıktı. Vatandaş aynı uyarıyla karşılaşınca bu
            kez YÖK´e başvurdu ancak YÖK, sorunun kendileriyle ilgisi olmadığını söyledi. Başvurucu
            ÖSYM Aday İşlemleri ekranında lise mezuniyet bilgilerini görebildiğini YÖK´e ilettiğinde YÖK,
            ÖSYM ile sistemlerinin farklı olduğunu söyledi. Bu cevabın ardından tekrar MEB iletişim mer-
            kezine başvuran genç ikinci kez mezun olduğu liseye gitti. Ancak tüm uğraşlarına rağmen
            kayıt yaptırmayı başaramadı ve kayıt süresini kaçırarak üniversiteye gitme hakkını kaybetti.
            Başvurucu,  MEB  tarafından  eksik  ve  yanıltıcı  bilgi verildiği  için kayıt  süresini  kaçırdığını  ve
            kaydını yaptıramadığı gerekçesiyle, mağduriyetinin giderilmesi için Kamu Denetçiliği Kurumu
            (KDK)´na başvurdu.

            Ombudsmanlık başvurucunun dosyasını inceleyerek mağduriyetin giderilmesi için YÖK´le temasa
            geçti. Ombudsmanın girişimleriyle öğrencinin mağduriyeti giderildi ve üniversiteye kaydı yapıldı.



         70   OCAK, 2019
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75