Page 41 - web ombudsman bülten nisan 2019 V12
P. 41

Ombudsman    BÜLTEN




            EKSİK İKRAMİYE VERİLEN

            EMEKLİNİN MAĞDURİYETİNİ

            KDK GİDERDİ



               Emekli ikramiyesi ve maaşı yanlış hesaplama
            sonucu bir yıl eksik verilen memur Ombudsman’a
            başvurdu, hak ettiği ücreti aldı.


                         amu    Denetçiliği   Kurumunun  için mağdur olduğunu ifade eden vatandaşın
               K         dostane  çözümüyle  vatandaşın  şikayeti KDK tarafından incelendi. Vatandaşın
                         dertleri  kısa  sürede  çözülüyor.  ücretsiz  avukatlığını  yapan,  idareye  yol  gös-
                         Balıkesir’de PTT’den emekli olan  teren  Ombudsman,  SGK  İl  Müdürlüğünden
                         memur,  ilk  emekli  maaşını  al-  konuya ilişkin bilgi ve belge talep etti. Gelen
            dığında bir yanlışlık olduğunu fark etti. Hem  bilgi  ve  belgeler  ışığında  başvurucunun  hiz-
            emeklilik  ikramiyesi  hem  de  maaşı  29  yıllık  met  süresinin  yanlış  hesaplandığı  anlaşılınca
            hizmetine göre değil 28 yıl üzerinden hesap-   SGK,  emekli  memura  eksik  verilen  miktarı
            lanarak  ödenen  vatandaş,  yapılan  yanlışlığın  ödedi.  SGK’nın  Kamu  Denetçiliği  Kurumunu
            düzeltilmesi için SGK’ya itiraz dilekçesi verse  başvurucunun  mağduriyetinin  giderildiğine
            de  sorun  çözülemedi.  Ombudsman’a  baş-      dair  bilgilendirmesiyle  şikayet  dostane  yolla
            vurarak  hizmet  yılının  yanlış  hesaplandığını,  çözülmüş oldu.
            dolayısıyla tazminatı ve maaşı eksik verildiği


             OMBUDSMAN, GÖRME ENGELLI


             ÖĞRENCININ IŞARET DILI DERSINDEN

             MUAF TUTULMASINI SAĞLADI




                                                    M          anisa Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bi-
                                                               limleri  Fakültesi  Fizyoterapi  ve  Reha-
                                                               bilitasyon  Bölümü  4.  sınıf  öğrencisi  ve
                                                               yüksek oranda görme engelli genç işaret
                                                               dili dersinden muaf tutulmak için KDK’ya
                                                   başvurdu.  Vatandaş  başvurusunda  yüksek  oranda
                                                   görme engelli olduğunu, işaret dili dersinin tamamı-
                                                   nın görsellikle alakalı bulunduğunu, dersle ilgili kendi-
                                                   sine yarar sağlayacak bir materyal olmadığını, bütün
                                                   uygulamaların  jest  ve  mimiklerle  yapılmasından  do-
             layı dersi takip etmekte ciddi güçlükler yaşadığını ifade etti.Şikâyet başvurusu üzerine Om-
             budsman ve eğitimcilerin arasındaki olumlu görüşmeler neticesinde yüksek oranda görme
             engelli öğrencinin işaret dili dersinden muaf tutulması sağlandı. Kararın başvurucuya tebliğ
             edilmesiyle üniversite öğrencisi gencin mağduriyeti vatandaşın ücretsiz avukatlığını yapan
             KDK’nın girişimiyle giderildi.


                                                                                              NİSAN, 2019  39
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46