Page 76 - web ombudsman bülten nisan 2019 V12
P. 76
Ombudsman BÜLTEN KURUMUMUZDAN HABERLER
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU YENİ ŞİKÂYET
YÖNETİM SİSTEMİ YAZILIMINI YERLİ VE
MİLLİ İMKÂNLAR ILE TAMAMLADI
Ş ikâyet Yönetim Sistemi (SYS) işlevsel, kullanıcı dostu ve kurum personelinin
etkin bir şekilde kullanabileceği Şikâyet Yöne-
yazılımı ekibimiz, Kamu Denet-
tim Sistemi (SYS) yazılımının geliştirmesi Bil-
çiliği Kurumunun 1 yıl önce bün-
yesine kattığı 3 (üç) yazılım uz- gi İşlem Bürosu Sorumlusu Adnan Canpolat
manı ve 1 (bir) kadrolu Yazılım Başkanlığında, Yazılım Uzmanı Seher Solmaz,
mühendisinden oluşmaktadır. Ekibimiz ilk iş Yunus Akbudak, Sinan Yüce Kaya, Çözüm-
olarak kurum iş akış süreçlerini kurum per- leyici Mustafa Büyükpehlivanoğlu’dan oluşan
sonellerimiz ile yapılan toplantılar neticesin- ekibimizin azim ve gayreti ile kısa sürede ta-
de oluşturmuştur. Kurum personelinden ve mamlanmıştır. Bültenimizin bu sayısında yeni
vatandaşlardan gelen talep, istek ve öneriler Şikâyet Yönetim Sistemini (SYS) sizlerinde
çerçevesinde Kurumumuzun kendine özgü, beğenisine sunuyoruz:
• Başvuruda bulunan kişinin bir kereye
mahsus olmak üzere dosyayı inceleyen
kurum personeline sistem üzerinden
mesaj atabilmesine,
• Kişinin başvurusundan vazgeçebilme-
sine,
• Başvurusu sonuçlandıktan sonra kararı
ile ilgili değerlendirme yapabilmesine
olanak sağlamaktadır.
Soru: Şikâyet Yönetim Sistemi nedir? 2- Şikayet Yönetim Sistemi:
Kurum personelimizin başvuruları incelediği
Şikâyet Yönetim Sistemi esasında 2 (iki) ana
modülden oluşmaktadır. Bu modüller; ve değerlendirdiği modülü oluşturmaktadır.
• Elden, posta, e-posta, kaymakamlık/
1- E-başvuru:
valilik ve faks ile gelen şikayet başvuru-
Kurumuza vatandaşların başvuruda bulundu- larının sisteme alınması,
ğu modülü oluşturmaktadır. • Başvuruda yer alan tüzel veya gerçek
kişilerin varlığının web servisler(MER-
• Kurumuza online olarak başvuru yapı- NİS, MERSİS, DERBİS, SENBİS, ESBİS)
labilmesine,
aracılığı ile doğrulanması,
• Başvuru yapıldıktan sonra başvurula- • Başvuruda beyan edilen bilgilerin web
rın durumunun görüntülenebilmesine servisler(UYAP, TAKBİS) aracılığı ile
(işleme alındı, inceleme aşamasında, doğrulanması,
sonuçlandı),
• Kurumuza aynı konuda yapılan başvu-
• Kurum tarafından talep edilen ek evrak ruların tespit edilmesine,
veya belgelerin online olarak gönderil-
mesine,
74 NİSAN, 2019