Page 76 - web ombudsman bülten nisan 2019 V12
P. 76

Ombudsman    BÜLTEN                                               KURUMUMUZDAN HABERLER




            KAMU DENETÇILIĞI KURUMU YENİ ŞİKÂYET

            YÖNETİM SİSTEMİ YAZILIMINI YERLİ VE

            MİLLİ İMKÂNLAR ILE TAMAMLADI



               Ş         ikâyet  Yönetim  Sistemi  (SYS)  işlevsel, kullanıcı dostu ve kurum personelinin
                                                           etkin bir şekilde kullanabileceği Şikâyet Yöne-
                         yazılımı  ekibimiz,  Kamu  Denet-
                                                           tim Sistemi (SYS) yazılımının geliştirmesi Bil-
                         çiliği Kurumunun 1 yıl önce bün-
                         yesine kattığı 3 (üç) yazılım uz-  gi  İşlem  Bürosu  Sorumlusu  Adnan  Canpolat
                         manı  ve  1  (bir)  kadrolu  Yazılım  Başkanlığında, Yazılım Uzmanı Seher Solmaz,
            mühendisinden  oluşmaktadır.  Ekibimiz  ilk  iş  Yunus  Akbudak,  Sinan  Yüce  Kaya,    Çözüm-
            olarak  kurum  iş  akış  süreçlerini  kurum  per-  leyici Mustafa Büyükpehlivanoğlu’dan oluşan
            sonellerimiz  ile  yapılan  toplantılar  neticesin-  ekibimizin  azim ve gayreti ile kısa sürede ta-
            de  oluşturmuştur.  Kurum  personelinden  ve  mamlanmıştır. Bültenimizin bu sayısında yeni
            vatandaşlardan gelen talep, istek ve öneriler  Şikâyet  Yönetim  Sistemini  (SYS)  sizlerinde
            çerçevesinde  Kurumumuzun  kendine  özgü,  beğenisine sunuyoruz:


                                                              •   Başvuruda  bulunan  kişinin  bir  kereye
                                                                 mahsus olmak üzere dosyayı inceleyen
                                                                 kurum  personeline  sistem  üzerinden
                                                                 mesaj atabilmesine,
                                                              •   Kişinin  başvurusundan  vazgeçebilme-
                                                                 sine,
                                                              •   Başvurusu sonuçlandıktan sonra kararı
                                                                 ile  ilgili  değerlendirme  yapabilmesine
                                                                 olanak sağlamaktadır.



            Soru: Şikâyet Yönetim Sistemi nedir?           2- Şikayet Yönetim Sistemi:

                                                           Kurum  personelimizin  başvuruları  incelediği
            Şikâyet Yönetim Sistemi esasında 2 (iki) ana
            modülden oluşmaktadır.  Bu modüller;           ve değerlendirdiği modülü oluşturmaktadır.
                                                              •   Elden,  posta,  e-posta,  kaymakamlık/
            1- E-başvuru:
                                                                 valilik ve faks ile gelen şikayet başvuru-
            Kurumuza vatandaşların başvuruda bulundu-            larının sisteme alınması,
            ğu modülü oluşturmaktadır.                        •   Başvuruda yer alan tüzel veya gerçek
                                                                 kişilerin  varlığının  web  servisler(MER-
               •   Kurumuza online olarak başvuru yapı-          NİS, MERSİS, DERBİS, SENBİS, ESBİS)
                   labilmesine,
                                                                 aracılığı ile doğrulanması,
               •   Başvuru  yapıldıktan  sonra  başvurula-    •   Başvuruda beyan edilen bilgilerin web
                   rın  durumunun  görüntülenebilmesine          servisler(UYAP,  TAKBİS)  aracılığı  ile
                   (işleme  alındı,  inceleme  aşamasında,       doğrulanması,
                   sonuçlandı),
                                                              •   Kurumuza aynı konuda yapılan başvu-
               •   Kurum tarafından talep edilen ek evrak        ruların tespit edilmesine,
                   veya belgelerin online olarak gönderil-
                   mesine,



         74   NİSAN, 2019
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81