Page 77 - web ombudsman bülten nisan 2019 V12
P. 77

Ombudsman
            KURUMUMUZDAN HABERLER                                                                BÜLTEN



               •   Kurumumuz  tarafından  alınan  benzer  Kurum  personelimizin  birden  fazla  başvuru
                   kararların tespit edilmesine,           üzerinde çalışırken bilgilendirme ekranları ile
               •   Başvuruların  etkin  bir  şekilde  değer-
                   lendirilmesine olanak sağlamaktadır.
            Soru: SYS’nin amacı nedir?




















                                                           her bir başvuruda değişen veya eklenen bilgi-
                                    6328  sayılı  Kamu  ler hakkında bilgilendirme sağladık.
                                    Denetçiliği  Kurumu
                                    Kanunu  kapsamında     Soru: SYS’nin getirdiği yenilikler
                                    Kurumumuza  yapı-      nelerdir?
                                    lan  başvurunun  en
                                    geç  6  (altı)  ay  için-    –  Masaüstü  bilgisayar,  dizüstü  bilgisa-
                                    de  sonuçlandırılması     yar,  tablet  ve  mobil  cihazlar  ile  uyumlu
                                    gerekmektedir.    Bu      responsive ekran tasarımına uygunluğu,
                                    kapsamda  kurumu-            –  Yazılım  açık  kaynak  kodlu  olup  plat-
                                    za  yapılan  başvuru      form bağımsızlığı özelliği,
                                    sayılarının her geçen        –  Bireysel Başvuruları T.C. Kimlik Numa-
                                    gün  daha  da  artma-     rası  ile  Şirketleri  Mersis  No  ile  Dernekleri
                                    sı  ve  Kurumumuzun       Derbis No ile Sendikaları Senbis No ile Es-
                                    misyonu  ve  vizyonu      nafları Esbis no ile bilgileri otomatik olarak
                                    gereğinde vatandaş-       doğrulanarak sisteme alınması,
                                    ların  başvurularının
            kapsamlı bir şekilde ele alınarak incelenmesi        –  SMS entegrasyonu sayesinde başvuru
            büyük önem arz etmektedir. Yazılımı geliştir-     sahiplerine anında bilgilendirme yapılarak
            meye başladığımız ilk günden itibaren başvu-      başvurularına  ilişkin  süreçlerin  takibinin
            ruların daha hızlı ve etkin bir şekilde ele alına-  yapılabilmesi,
            bileceği bir ortamın kurumumuz personeline     Gibi bir çok özelliklerle yazılım kullanıma açıl-
            sağlanması ilk hedefimizdi.                    mıştır.
            Bu  kapsamda,  eksik  veya  hatalı  doldurulan   Güzelde sınır olmaz ilkesi ile vatandaşlardan,
            bilgiler  nedeni  ile  dosyaların  incelenme  aşa-  kurum personelimizden ve ekibimizin edindi-
            masında  kaybedilen  zamanın  ve  kurumlar     ği tecrübe ve bilgi ışığında ilk versiyonumuz
            arası entegrasyonlar yapılarak kurumlar arası   ile çalışmalarımıza hız kesmeden devam ede-
            yapılan  yazışmalarda  kaybedilen  zamanının   ceğiz.
            önüne geçtik.





                                                                                              NİSAN, 2019  75
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82