Page 84 - web ombudsman bülten nisan 2019 V12
P. 84

Ombudsman    BÜLTEN                              TAVSIYE VE DOSTANE ÇÖZÜM KARAR ÖRNEKLERI






                                 T.C.                                           T.C.
                           KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU                        KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
                               (OMBUDSMANLIK)                                (OMBUDSMANLIK)
              SAYI          : 53878609-101.07.04-E.14789    SAYI          : 18745356-101.07.04-E.14794
              BAŞVURU NO    : 01/02018- - 2018/2535         BAŞVURU NO    : 6.3.2018- 2018/2801
              KARAR TARİHİ   : 31/08/2018                   KARAR TARİHİ   : 31/08/2018

              BAŞVURUYA KONU İDARE   : Sosyal Güvenlik Kurumu  BAŞVURUYA KONU İDARE   : Tokat Valiliği
              BAŞVURUNUN KONUSU   : Başvuran tarafından hukuka aykırı olarak kendisinden   BAŞVURUNUN KONUSU   : Nakil işlemine muvafakat verilmesi talebi.
              sosyal güvenlik destek primi kesintisi yapıldığı, söz konusu kesinti tutarının iade edilme-
              diği gibi prim borcundan mahsupda edilmediği ifade edilerek mağduriyetinin giderilme-
              si talep edilmektedir.                                       TAVSİYE KARARI
                                                            Başvuran Tokat İli, ...İlçesinde İlçe Nüfus Müdürü unvanı ile 7 yıldır görev yaptığını, teşkilat-
                             TAVSİYE KARARI                 ta ilçe müdürlerinin rotasyona tabi olmadığını, görev yaptığı yerin mahrumiyet yeri sayıl-
                                                            ması gerektiğini, Devlet Personel Başkanlığının bu yönde görüşü bulunduğunu, çocukları
              Başvuran ...tarafından, kendisinden sosyal güvenlik destek primi kesintisi yapıldığı, bu   ve ailesinin mağdur olduğunu, bu süre içerisinde muhtelif tarihlerde defaten tayin tale-
              kesintinin iş yerini kapatmasına rağmen devam ettiği, söz konusu kesintinin yersiz ol-  binde bulunduğunu ancak görevindeki başarısı dikkate alınarak tayin taleplerinin kabul
              duğunun  tespit  edildiği,  yapılandırma  kapsamında  borcundan  mahsup  edileceğinin   edilmediğini, örneğin aynı ilde bulunan Pazarilçesine tayin talebinde bulunduğunu kabul
              kendisine  bildirildiği,  ancak  bu  yönde  bir  işlem  yapıldığının  ispatlanamadığı,  ödediği   edilmediğini, Sinop ili Durağanilçesine tayin talebinin kabul edilmediğini en son 10.1.2018
              tutarın  kendisine  iade  de  edilmediği  ifade  edilerek  mağduriyetinin  giderilmesi  talep   tarihinde Kastamonu İli Şenpazarİlçe Nüfus Müdürlüğüne naklen tayin talebinin de İçişleri
              edilmektedir.                                 Bakanlığının2018 yılında Ocak ayında görevde yükselme sınavı ilan etmesi ve ilan öncesi
                                                            muvafakat talebinde bulunsa da dikkate alınmaması nedeniyle reddedildiğini, ilçeye nak-
              Kurumumuzca  yapılan  değerlendirme  neticesinde  Başvurandan  yersiz  kesilen  sosyal   len gelmek isteyen herhangi bir ilçe nüfus müdürü olmadığından atama talebinin uygun
              güvenlik destek primi tutarının 2.474,47 TL olarak hesaplanması ve prim borcundan ya-  bulunmadığını, dolu kadroya talipli bulmanın hayatın doğal akışına aykırı olduğunu, bu-
              pılan mahsuplaşma işleminin bu tutar esas alınarak yapılması, başvuranın prim borcunu   lunduğu yerde yıllandığını, yıprandığını, verimlilik açısından yer değişikliğine ihtiyacı ol-
              tamamen ödediği de dikkate alındığında hesaplama hatasına bağlı olarak başvurandan   duğunu belirterek bundan sonraki nakil talebine muvafakat verilmesini talep etmektedir.
              fazla tahsil edilen tutarın kendisine iade edilmesi hususunda SOSYAL GÜVENLİK KURU-
              MUNA TAVSİYEDE BULUNULMASINA karar verilmiştir.   İdarenin konu ile ilgili açıklamaları, ilgili mevzuat ve tüm dosya kapsamı birlikte değerlen-
                                                            dirildiğinde idarenin başvurana muvafakat vermeme işleminin hakkaniyete aykırı olduğu
                                                            dolayısıyla idarenin personel durumunu en kısa sürede gözden geçirerek başvuranın bun-
                                                 Şeref Malkoç  dan sonraki nakil talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine varılmaktadır.
                                              Kamu Başdenetçisi
                                                            Yukarıda yapılan açıklamalar, anılan mevzuat hükümleri ve tüm dosya kapsamı birlikte
                                                            değerlendirildiği  takdirde,  başvurunun  kabulüne    Personel  durumunun  en  kısa  sürede
                                                            gözden geçirilerek başvuranın bundan sonraki naklen atanma talebine muvafakat veril-
                                                            mesi yönünde İÇİŞLERİ BAKANLIĞI’NA ve TOKAT VALİLİĞİ’NE TAVSİYEDE BULUNUL-
                                                            MASINA, karar verilmiştir.
                                                                                                Şeref Malkoç
                                                                                             Kamu Başdenetçisi
                                 T.C.                                           T.C.
                           KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU                       KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
                               (OMBUDSMANLIK)                                (OMBUDSMANLIK)
              SAYI          : 36311982-101.07.07-E.8056     SAYI           : 18745356-101.07.07-E.8094
              BAŞVURU NO    : 15/03/2019 ve 2019/6180       BAŞVURU NO     : 25/02/2019 ve 2019/4698
              KARAR TARİHİ   : 28/03/2019                   KARAR TARİHİ   : 28/03/2019
              BAŞVURUYA KONU İDARE   : Manisa Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü  BAŞVURUYA KONU İDARE   : Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı
              BAŞVURUNUN KONUSU   : Şikâyetçinin, elektronik kartlı su sayacının mekanik su   BAŞVURUNUN KONUSU   : İşe İade Talebi
              sayacıyla değiştirilmesi hakkındadır.
                                                                           DOSTANE ÇÖZÜM
                             DOSTANE ÇÖZÜM
                                                            Kurumumuza yapılan başvuruda özetle, Ankara Büyükşehir Belediyesine bağlı Bel-Ka
              Şikâyetçi başvurusunda,  mekanik su sayacının rızası olmadan ön ödemeli kartlı su sa-  A.Ş.’de  işçi  olarak  çalışırken  Morbeyin  uygulaması  sonucu  hattının  yönlendirilen  hat-
              yacıyla değiştirildiğini iddia ederek kontörlü su sayacının mekanik su sayacı ile değişti-  lardan olduğunun ve mağdur olduğu gerekçesiyle görevine son verildiğini, Morbeyin
              rilmesini ve sayaç ücretinin iadesini talep etmektedir.  mağduriyetleri ile ilgili Ankara Cumhuriyet Başsavcılığının kamuoyuna yaptığı açıklama-
                                                            dan ve aynı mağduriyeti yaşayıp Savcılığın hakkında kovuşturmaya yer olmadığına dair
              Şikâyet konusu ile ilgili olarak,  MASKİ Genel Müdürlüğünden bilgi ve belge talebinde   kararından sonra idareye yaptığı müracaatlarda işe iade davası sonucunun beklenece-
              bulunulmuştur.  İlgili  idare  tarafından  gönderilen  cevabi  yazıda  158081  nolu  abonelik-  ğinin söylendiği, mahkemenin sonuçlanarak mağdur olduğunun anlaşıldığını, işe iade
              teki elektronik kartlı sayacın 21/03/2019 tarihinde söküldüğü ve yerine mekanik sayaç   yönünde karar verildiğini ancak mağduriyetinin giderilmediğini ve işe başlatılmadığını
              montajının gerçekleştirildiği ayrıca adı geçen aboneye Genel Müdürlüklerine müracaat   belirterek işe iadesini talep etmektedir.
              etmesi halinde ödemiş olduğu elektronik kartlı sayaç ücretinin iade eşleminin yapılacağı
              konusunda bilgi verilmiştir. Bu nedenle, şikâyetçinin talebi ve idarenin konu ile ilgili açık-  Denetçiliğimize başvuran ile yapılan görüşmede söz konusu mağduriyetinin giderilerek
              lamaları birlikte değerlendirildiğinde, şikâyete konu talebin ilgili idare tarafından yerine   22/03/2019 tarihinde göreve başladığı belirtilerek, “Şikâyete konu talebin idarece yerine
              getirildiği tespit edilmiştir.                getirilmesi” sebebiyle Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm
                                                            Kararı verilmiştir.
                “Şikâyete  konu  talebin  idarece  yerine  getirilmesi”  sebebiyle  Kurum  Yönetmeliğinin
              33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.                        Sadettin Kalkan
                                                                                              Kamu Denetçisi
                                                Hüseyin Yürük
                                               Kamu Denetçisi





         82   NİSAN, 2019
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89