Page 84 - web ombudsman bülten nisan 2019 V12
P. 84
Ombudsman BÜLTEN TAVSIYE VE DOSTANE ÇÖZÜM KARAR ÖRNEKLERI
T.C. T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
(OMBUDSMANLIK) (OMBUDSMANLIK)
SAYI : 53878609-101.07.04-E.14789 SAYI : 18745356-101.07.04-E.14794
BAŞVURU NO : 01/02018- - 2018/2535 BAŞVURU NO : 6.3.2018- 2018/2801
KARAR TARİHİ : 31/08/2018 KARAR TARİHİ : 31/08/2018
BAŞVURUYA KONU İDARE : Sosyal Güvenlik Kurumu BAŞVURUYA KONU İDARE : Tokat Valiliği
BAŞVURUNUN KONUSU : Başvuran tarafından hukuka aykırı olarak kendisinden BAŞVURUNUN KONUSU : Nakil işlemine muvafakat verilmesi talebi.
sosyal güvenlik destek primi kesintisi yapıldığı, söz konusu kesinti tutarının iade edilme-
diği gibi prim borcundan mahsupda edilmediği ifade edilerek mağduriyetinin giderilme-
si talep edilmektedir. TAVSİYE KARARI
Başvuran Tokat İli, ...İlçesinde İlçe Nüfus Müdürü unvanı ile 7 yıldır görev yaptığını, teşkilat-
TAVSİYE KARARI ta ilçe müdürlerinin rotasyona tabi olmadığını, görev yaptığı yerin mahrumiyet yeri sayıl-
ması gerektiğini, Devlet Personel Başkanlığının bu yönde görüşü bulunduğunu, çocukları
Başvuran ...tarafından, kendisinden sosyal güvenlik destek primi kesintisi yapıldığı, bu ve ailesinin mağdur olduğunu, bu süre içerisinde muhtelif tarihlerde defaten tayin tale-
kesintinin iş yerini kapatmasına rağmen devam ettiği, söz konusu kesintinin yersiz ol- binde bulunduğunu ancak görevindeki başarısı dikkate alınarak tayin taleplerinin kabul
duğunun tespit edildiği, yapılandırma kapsamında borcundan mahsup edileceğinin edilmediğini, örneğin aynı ilde bulunan Pazarilçesine tayin talebinde bulunduğunu kabul
kendisine bildirildiği, ancak bu yönde bir işlem yapıldığının ispatlanamadığı, ödediği edilmediğini, Sinop ili Durağanilçesine tayin talebinin kabul edilmediğini en son 10.1.2018
tutarın kendisine iade de edilmediği ifade edilerek mağduriyetinin giderilmesi talep tarihinde Kastamonu İli Şenpazarİlçe Nüfus Müdürlüğüne naklen tayin talebinin de İçişleri
edilmektedir. Bakanlığının2018 yılında Ocak ayında görevde yükselme sınavı ilan etmesi ve ilan öncesi
muvafakat talebinde bulunsa da dikkate alınmaması nedeniyle reddedildiğini, ilçeye nak-
Kurumumuzca yapılan değerlendirme neticesinde Başvurandan yersiz kesilen sosyal len gelmek isteyen herhangi bir ilçe nüfus müdürü olmadığından atama talebinin uygun
güvenlik destek primi tutarının 2.474,47 TL olarak hesaplanması ve prim borcundan ya- bulunmadığını, dolu kadroya talipli bulmanın hayatın doğal akışına aykırı olduğunu, bu-
pılan mahsuplaşma işleminin bu tutar esas alınarak yapılması, başvuranın prim borcunu lunduğu yerde yıllandığını, yıprandığını, verimlilik açısından yer değişikliğine ihtiyacı ol-
tamamen ödediği de dikkate alındığında hesaplama hatasına bağlı olarak başvurandan duğunu belirterek bundan sonraki nakil talebine muvafakat verilmesini talep etmektedir.
fazla tahsil edilen tutarın kendisine iade edilmesi hususunda SOSYAL GÜVENLİK KURU-
MUNA TAVSİYEDE BULUNULMASINA karar verilmiştir. İdarenin konu ile ilgili açıklamaları, ilgili mevzuat ve tüm dosya kapsamı birlikte değerlen-
dirildiğinde idarenin başvurana muvafakat vermeme işleminin hakkaniyete aykırı olduğu
dolayısıyla idarenin personel durumunu en kısa sürede gözden geçirerek başvuranın bun-
Şeref Malkoç dan sonraki nakil talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine varılmaktadır.
Kamu Başdenetçisi
Yukarıda yapılan açıklamalar, anılan mevzuat hükümleri ve tüm dosya kapsamı birlikte
değerlendirildiği takdirde, başvurunun kabulüne Personel durumunun en kısa sürede
gözden geçirilerek başvuranın bundan sonraki naklen atanma talebine muvafakat veril-
mesi yönünde İÇİŞLERİ BAKANLIĞI’NA ve TOKAT VALİLİĞİ’NE TAVSİYEDE BULUNUL-
MASINA, karar verilmiştir.
Şeref Malkoç
Kamu Başdenetçisi
T.C. T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
(OMBUDSMANLIK) (OMBUDSMANLIK)
SAYI : 36311982-101.07.07-E.8056 SAYI : 18745356-101.07.07-E.8094
BAŞVURU NO : 15/03/2019 ve 2019/6180 BAŞVURU NO : 25/02/2019 ve 2019/4698
KARAR TARİHİ : 28/03/2019 KARAR TARİHİ : 28/03/2019
BAŞVURUYA KONU İDARE : Manisa Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü BAŞVURUYA KONU İDARE : Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı
BAŞVURUNUN KONUSU : Şikâyetçinin, elektronik kartlı su sayacının mekanik su BAŞVURUNUN KONUSU : İşe İade Talebi
sayacıyla değiştirilmesi hakkındadır.
DOSTANE ÇÖZÜM
DOSTANE ÇÖZÜM
Kurumumuza yapılan başvuruda özetle, Ankara Büyükşehir Belediyesine bağlı Bel-Ka
Şikâyetçi başvurusunda, mekanik su sayacının rızası olmadan ön ödemeli kartlı su sa- A.Ş.’de işçi olarak çalışırken Morbeyin uygulaması sonucu hattının yönlendirilen hat-
yacıyla değiştirildiğini iddia ederek kontörlü su sayacının mekanik su sayacı ile değişti- lardan olduğunun ve mağdur olduğu gerekçesiyle görevine son verildiğini, Morbeyin
rilmesini ve sayaç ücretinin iadesini talep etmektedir. mağduriyetleri ile ilgili Ankara Cumhuriyet Başsavcılığının kamuoyuna yaptığı açıklama-
dan ve aynı mağduriyeti yaşayıp Savcılığın hakkında kovuşturmaya yer olmadığına dair
Şikâyet konusu ile ilgili olarak, MASKİ Genel Müdürlüğünden bilgi ve belge talebinde kararından sonra idareye yaptığı müracaatlarda işe iade davası sonucunun beklenece-
bulunulmuştur. İlgili idare tarafından gönderilen cevabi yazıda 158081 nolu abonelik- ğinin söylendiği, mahkemenin sonuçlanarak mağdur olduğunun anlaşıldığını, işe iade
teki elektronik kartlı sayacın 21/03/2019 tarihinde söküldüğü ve yerine mekanik sayaç yönünde karar verildiğini ancak mağduriyetinin giderilmediğini ve işe başlatılmadığını
montajının gerçekleştirildiği ayrıca adı geçen aboneye Genel Müdürlüklerine müracaat belirterek işe iadesini talep etmektedir.
etmesi halinde ödemiş olduğu elektronik kartlı sayaç ücretinin iade eşleminin yapılacağı
konusunda bilgi verilmiştir. Bu nedenle, şikâyetçinin talebi ve idarenin konu ile ilgili açık- Denetçiliğimize başvuran ile yapılan görüşmede söz konusu mağduriyetinin giderilerek
lamaları birlikte değerlendirildiğinde, şikâyete konu talebin ilgili idare tarafından yerine 22/03/2019 tarihinde göreve başladığı belirtilerek, “Şikâyete konu talebin idarece yerine
getirildiği tespit edilmiştir. getirilmesi” sebebiyle Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm
Kararı verilmiştir.
“Şikâyete konu talebin idarece yerine getirilmesi” sebebiyle Kurum Yönetmeliğinin
33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir. Sadettin Kalkan
Kamu Denetçisi
Hüseyin Yürük
Kamu Denetçisi
82 NİSAN, 2019