Page 85 - web ombudsman bülten nisan 2019 V12
P. 85

Ombudsman
            TAVSIYE VE DOSTANE ÇÖZÜM KARAR ÖRNEKLERI                                             BÜLTEN





                                 T.C.                                          T.C.
                           KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU                       KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
                               (OMBUDSMANLIK)                                (OMBUDSMANLIK)
              SAYI          : -                             SAYI           : -
              BAŞVURU NO    : 2018-11976                    BAŞVURU NO     : 2018-13928
              KARAR TARİHİ   : -                            KARAR TARİHİ   : -

              BAŞVURUYA KONU İDARE   : -                    BAŞVURUYA KONU İDARE   : -
              BAŞVURUNUN KONUSU   : -                       BAŞVURUNUN KONUSU   : -
                             DOSTANE ÇÖZÜM                                 DOSTANE ÇÖZÜM
              Kurumumuza çocuk internet sitemiz (www.kdkcocuk.gov.tr) üzerinden yapılan başvu-  Başvuran, bağlı olduğu Mamak Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfından (SYDV)
              ruda başvuran, eğitim-öğretim gördüğü okuldaki sıraların tek kişilik olması talebinde   yardım almaya başladığını, bilgi ve geri dönüş için telefonla aradığında ise, hiçbir şekilde
              bulunmuştur.                                  ulaşamadığını, şuan askerde olduğu için bizzat gitme şansının da bulunmadığını belirte-
                                                            rek anılan idareye telefonla ulaşabilmeyi talep etmiştir.
              Öncelikle,  başvuruya  konu  talebe  hızlı  bir  şekilde  çözüm  üretilebilmek  amacıyla,  Ku-
              rumumuz  Sosyal  Hizmet  Uzmanı  tarafından  çocukla  iletişime  geçilmiş;  bu  bağlamda   Kurumumuzca başvurunun ön incelemesi kapsamında; şikayet konusu telefonlar farklı
              hazırlanan mesleki görüşme ve değerlendirme raporu incelendiğinde; çocuğun, sosyal   zamanlarda birkaç kez aranmış, ancak başvuruda belirtildiği gibi anılan idareye ulaşmak
              bilgiler  dersinde  öğretmeninin  haklarını  anlatması  üzerine  Kurumumuza  başvurduğu,   mümkün  olmamıştır.  Bunun  üzerine,  Mamak  Kaymakamı  ile  görüşülerek  hem  telefon
              esasen tek kişilik sıra talebinin yanında oturan diğer öğrencinin dikkatini dağıtması se-  hatlarındaki sorun hem de başvuranın yardımlarının devam edip etmediği yönündeki
              bebiyle olduğu anlaşılmıştır. Bunun üzerine okul yönetimi ve idare ile yapılan görüşme-  bilgi alma talebi kendisine iletilmiştir. Kaymakamlıkça aynı gün içinde başvurana ulaşı-
              lerde; okulda bulunan 16 derslikten ancak 10’nda ders yapacak sayıda öğrenci bulun-  larak almakta olduğu yardımlar hakkında bilgi verilmesi sağlanmış, ayrıca telefon hatla-
              duğu, başvuranın sınıfının 17 kişilik olduğu, okulda mevcut sıraların ikişer kişilik olduğu,   rındaki sorunun çözülmesi için gereğinin yapılacağını ifade etmiştir. Makul bir süre sonra
              bütün okula yetecek sayıda çift kişilik sıra mevcutken tek kişilik sıra talebinin söz konusu   aynı telefon hatlarından Mamak SYDV tekrar aranmış, bir hattan Vakfa ulaşılmış; ancak
              olamayacağı, çocuğun öğretmeni ile konuşularak kısa sürede çözüm üretilebileceği, bu   “Kaymakamlık İletişim” sayfasında yer alan diğer hattan anılan idareye ulaşılamamış ve
              hususlar çocukla paylaşıldığında ise; çocuğun, öğretmeni ile konuşarak sorununa çö-  bu hattın sağlıklı bir şekilde çalışmadığı anlaşılmıştır. İnternette “Kaymakamlık İletişim”
              züm üreteceğini, başvurusunun herhangi bir yere iletilmesine gerek kalmadığını ifade   sayfasında yer alan “Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı” başlığı altına çalışmakta
              ettiği anlaşılmaktadır.                       olan telefon numarasının yazılması halinde Vakfa ulaşmak isteyen kişilerin doğru yön-
                                                            lendirilmiş olacağı görülmekle birlikte, başvuranın aldığı yardımlar hakkında “telefonla”
              Bu hususlar çerçevesinde meslek uzmanımızın, asıl sorunun çocuğun sıra arkadaşından   bilgi alma talebinin, Kurumumuzun takip ve desteği neticesinde “ilgili idare tarafından
              kaynaklandığı, dolayısıyla çocuğa gerekli çözüm önerilerinin sunulduğu ve çocuğun da   yerine getirildiği”; ayrıca başvuruda belirtilen Mamak SYDV’ye telefonla erişimde yaşa-
              sınıf öğretmeni ile sorunu çözebileceği hususunda kararlı olduğu tespit ve gözlemlerine   nan sorunların aşılması için Kaymakamlıkça gerekli tedbirlerin alınmakta olduğu anlaşıl-
              raporunda yer verdiği; dolayısıyla çocuk ve idare arasında köprü vazifesi görülerek, di-  dığından, dosyanın dostane çözüm ile sonlandırılması yoluna gidilmiş, Kurum Yönetme-
              yalog ortamı oluşturulması neticesinde asıl sorunun tespitiyle sorunun çözümü yolunda   liğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
              gerekli girişimlerde bulunulduğu anlaşılarak, Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gere-
              ğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
                                             Celile Özlem Tunçak                           Celile Özlem Tunçak
                                               Kamu Denetçisi                                 Kamu Denetçisi
                                 T.C.                                          T.C.
                           KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU                       KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
                               (OMBUDSMANLIK)                                (OMBUDSMANLIK)
              SAYI          : -                             SAYI           : -
              BAŞVURU NO    : 2018-16814                    BAŞVURU NO     : 2019-2743
              KARAR TARİHİ   : -                            KARAR TARİHİ   : -
              BAŞVURUYA KONU İDARE   : -                    BAŞVURUYA KONU İDARE   : -
              BAŞVURUNUN KONUSU   : -                       BAŞVURUNUN KONUSU   : -
                             DOSTANE ÇÖZÜM                                 DOSTANE ÇÖZÜM
              Başvuran, ikametgahının bulunduğu bazı sokaklarda 06/12/2018 tarihinden itibaren so-  Başvuran özel bir hastaneye 50 TL ücret ödeyip göz muayenesi olduğunu, gözlükçüye
              kak aydınlatmalarının çalışmadığını, bölgede yetkili elektrik dağıtım şirketi görevlilerinin   de 400 TL fark ödeyip gözlüğünü aldığını, ancak numaralar yanlış yazıldığı için gözlüğü
              konuyla ilgilenmediklerini belirterek, ikamet etmiş olduğu mahallenin sokak aydınlatma   kullanamadığını, Silifke Devlet Hastanesinde tekrar muayene olduğunda ölçümün yanlış
              sorununun ivedilikle giderilmesini talep etmiştir.  yapıldığının kendisine söylendiğini, yanlış ölçüm yapan doktora tekrar gittiğinde çeşitli
                                                            hakaretler işittiğini ve kovulduğunu, kendisi de tepki gösterince dövmeye kalktığını, ora-
                                                            da çalışanların ve diğer hastaların doktoru sakinleştirdiğini, Hastane Müdiresinin gelerek
              Kurumumuz tarafından yapılan inceleme ve dostane çözüm girişimleri sonucunda, böl-  10 veya 15 gün gözlüğü kullanmayı denemesini, olmazsa zararını ödeyeceklerini söyle-
              gede yetkili AYDEM Elektrik Dağıtım A.Ş. Genel Müdürlüğü yetkilileri tarafından başvuru   diğini, ancak gözlüğü kullanamadığını ve tekrar başvurduğunda ise zararını karışılma-
              konusu problemin ivedilikle çözüleceği ifade edilmiş, akabinde ise başvuran tarafından   yacaklarının söylendiğini, emekli olduğu için güzlük hakkını kaybettiğini belirterek, hem
              gönderilen dilekçe ile başvuruya konu edilen sorunun çözüldüğünü bildirilmiştir. Bu ne-  zararının karşılanmasını hem de doktorun cezalandırılmasını talep etmiştir.
              denle başvuranın taleplerinin idarece yerine getirildiği anlaşıldığından Kurum Yönetme-
              liğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
                                                            Şikayet konusunun dostane çözüme kavuşturulması için Hastane Müdürü ve başvuran
                                                            ile telefon görüşmeleri yapılmış, Hastane Müdürü tarafından başvuran hastaneye davet
                                                 Arif Dülger  edilerek  şikayet  konusunun  çözüme  kavuşturulduğu  telefon  ile  tarafımıza  bildirilmiş,
                                               Kamu Denetçisi  ayrıca başvuran da şikâyetinden vazgeçtiğine dair dilekçeyi aynı tarihte Kurumumuza
                                                            fakslamıştır. Bu çerçevede tarafların dostane çözüme davet edilmesi neticesinde şikayet
                                                            konusunun çözüme kavuşturulduğu anlaşıldığından Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
                                                                                               Yahya Akman
                                                                                              Kamu Denetçisi




                                                                                              NİSAN, 2019  83
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90