Page 85 - web ombudsman bülten nisan 2019 V12
P. 85
Ombudsman
TAVSIYE VE DOSTANE ÇÖZÜM KARAR ÖRNEKLERI BÜLTEN
T.C. T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
(OMBUDSMANLIK) (OMBUDSMANLIK)
SAYI : - SAYI : -
BAŞVURU NO : 2018-11976 BAŞVURU NO : 2018-13928
KARAR TARİHİ : - KARAR TARİHİ : -
BAŞVURUYA KONU İDARE : - BAŞVURUYA KONU İDARE : -
BAŞVURUNUN KONUSU : - BAŞVURUNUN KONUSU : -
DOSTANE ÇÖZÜM DOSTANE ÇÖZÜM
Kurumumuza çocuk internet sitemiz (www.kdkcocuk.gov.tr) üzerinden yapılan başvu- Başvuran, bağlı olduğu Mamak Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfından (SYDV)
ruda başvuran, eğitim-öğretim gördüğü okuldaki sıraların tek kişilik olması talebinde yardım almaya başladığını, bilgi ve geri dönüş için telefonla aradığında ise, hiçbir şekilde
bulunmuştur. ulaşamadığını, şuan askerde olduğu için bizzat gitme şansının da bulunmadığını belirte-
rek anılan idareye telefonla ulaşabilmeyi talep etmiştir.
Öncelikle, başvuruya konu talebe hızlı bir şekilde çözüm üretilebilmek amacıyla, Ku-
rumumuz Sosyal Hizmet Uzmanı tarafından çocukla iletişime geçilmiş; bu bağlamda Kurumumuzca başvurunun ön incelemesi kapsamında; şikayet konusu telefonlar farklı
hazırlanan mesleki görüşme ve değerlendirme raporu incelendiğinde; çocuğun, sosyal zamanlarda birkaç kez aranmış, ancak başvuruda belirtildiği gibi anılan idareye ulaşmak
bilgiler dersinde öğretmeninin haklarını anlatması üzerine Kurumumuza başvurduğu, mümkün olmamıştır. Bunun üzerine, Mamak Kaymakamı ile görüşülerek hem telefon
esasen tek kişilik sıra talebinin yanında oturan diğer öğrencinin dikkatini dağıtması se- hatlarındaki sorun hem de başvuranın yardımlarının devam edip etmediği yönündeki
bebiyle olduğu anlaşılmıştır. Bunun üzerine okul yönetimi ve idare ile yapılan görüşme- bilgi alma talebi kendisine iletilmiştir. Kaymakamlıkça aynı gün içinde başvurana ulaşı-
lerde; okulda bulunan 16 derslikten ancak 10’nda ders yapacak sayıda öğrenci bulun- larak almakta olduğu yardımlar hakkında bilgi verilmesi sağlanmış, ayrıca telefon hatla-
duğu, başvuranın sınıfının 17 kişilik olduğu, okulda mevcut sıraların ikişer kişilik olduğu, rındaki sorunun çözülmesi için gereğinin yapılacağını ifade etmiştir. Makul bir süre sonra
bütün okula yetecek sayıda çift kişilik sıra mevcutken tek kişilik sıra talebinin söz konusu aynı telefon hatlarından Mamak SYDV tekrar aranmış, bir hattan Vakfa ulaşılmış; ancak
olamayacağı, çocuğun öğretmeni ile konuşularak kısa sürede çözüm üretilebileceği, bu “Kaymakamlık İletişim” sayfasında yer alan diğer hattan anılan idareye ulaşılamamış ve
hususlar çocukla paylaşıldığında ise; çocuğun, öğretmeni ile konuşarak sorununa çö- bu hattın sağlıklı bir şekilde çalışmadığı anlaşılmıştır. İnternette “Kaymakamlık İletişim”
züm üreteceğini, başvurusunun herhangi bir yere iletilmesine gerek kalmadığını ifade sayfasında yer alan “Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı” başlığı altına çalışmakta
ettiği anlaşılmaktadır. olan telefon numarasının yazılması halinde Vakfa ulaşmak isteyen kişilerin doğru yön-
lendirilmiş olacağı görülmekle birlikte, başvuranın aldığı yardımlar hakkında “telefonla”
Bu hususlar çerçevesinde meslek uzmanımızın, asıl sorunun çocuğun sıra arkadaşından bilgi alma talebinin, Kurumumuzun takip ve desteği neticesinde “ilgili idare tarafından
kaynaklandığı, dolayısıyla çocuğa gerekli çözüm önerilerinin sunulduğu ve çocuğun da yerine getirildiği”; ayrıca başvuruda belirtilen Mamak SYDV’ye telefonla erişimde yaşa-
sınıf öğretmeni ile sorunu çözebileceği hususunda kararlı olduğu tespit ve gözlemlerine nan sorunların aşılması için Kaymakamlıkça gerekli tedbirlerin alınmakta olduğu anlaşıl-
raporunda yer verdiği; dolayısıyla çocuk ve idare arasında köprü vazifesi görülerek, di- dığından, dosyanın dostane çözüm ile sonlandırılması yoluna gidilmiş, Kurum Yönetme-
yalog ortamı oluşturulması neticesinde asıl sorunun tespitiyle sorunun çözümü yolunda liğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
gerekli girişimlerde bulunulduğu anlaşılarak, Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gere-
ğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Celile Özlem Tunçak Celile Özlem Tunçak
Kamu Denetçisi Kamu Denetçisi
T.C. T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
(OMBUDSMANLIK) (OMBUDSMANLIK)
SAYI : - SAYI : -
BAŞVURU NO : 2018-16814 BAŞVURU NO : 2019-2743
KARAR TARİHİ : - KARAR TARİHİ : -
BAŞVURUYA KONU İDARE : - BAŞVURUYA KONU İDARE : -
BAŞVURUNUN KONUSU : - BAŞVURUNUN KONUSU : -
DOSTANE ÇÖZÜM DOSTANE ÇÖZÜM
Başvuran, ikametgahının bulunduğu bazı sokaklarda 06/12/2018 tarihinden itibaren so- Başvuran özel bir hastaneye 50 TL ücret ödeyip göz muayenesi olduğunu, gözlükçüye
kak aydınlatmalarının çalışmadığını, bölgede yetkili elektrik dağıtım şirketi görevlilerinin de 400 TL fark ödeyip gözlüğünü aldığını, ancak numaralar yanlış yazıldığı için gözlüğü
konuyla ilgilenmediklerini belirterek, ikamet etmiş olduğu mahallenin sokak aydınlatma kullanamadığını, Silifke Devlet Hastanesinde tekrar muayene olduğunda ölçümün yanlış
sorununun ivedilikle giderilmesini talep etmiştir. yapıldığının kendisine söylendiğini, yanlış ölçüm yapan doktora tekrar gittiğinde çeşitli
hakaretler işittiğini ve kovulduğunu, kendisi de tepki gösterince dövmeye kalktığını, ora-
da çalışanların ve diğer hastaların doktoru sakinleştirdiğini, Hastane Müdiresinin gelerek
Kurumumuz tarafından yapılan inceleme ve dostane çözüm girişimleri sonucunda, böl- 10 veya 15 gün gözlüğü kullanmayı denemesini, olmazsa zararını ödeyeceklerini söyle-
gede yetkili AYDEM Elektrik Dağıtım A.Ş. Genel Müdürlüğü yetkilileri tarafından başvuru diğini, ancak gözlüğü kullanamadığını ve tekrar başvurduğunda ise zararını karışılma-
konusu problemin ivedilikle çözüleceği ifade edilmiş, akabinde ise başvuran tarafından yacaklarının söylendiğini, emekli olduğu için güzlük hakkını kaybettiğini belirterek, hem
gönderilen dilekçe ile başvuruya konu edilen sorunun çözüldüğünü bildirilmiştir. Bu ne- zararının karşılanmasını hem de doktorun cezalandırılmasını talep etmiştir.
denle başvuranın taleplerinin idarece yerine getirildiği anlaşıldığından Kurum Yönetme-
liğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Şikayet konusunun dostane çözüme kavuşturulması için Hastane Müdürü ve başvuran
ile telefon görüşmeleri yapılmış, Hastane Müdürü tarafından başvuran hastaneye davet
Arif Dülger edilerek şikayet konusunun çözüme kavuşturulduğu telefon ile tarafımıza bildirilmiş,
Kamu Denetçisi ayrıca başvuran da şikâyetinden vazgeçtiğine dair dilekçeyi aynı tarihte Kurumumuza
fakslamıştır. Bu çerçevede tarafların dostane çözüme davet edilmesi neticesinde şikayet
konusunun çözüme kavuşturulduğu anlaşıldığından Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Yahya Akman
Kamu Denetçisi
NİSAN, 2019 83