Page 17 - ombudsman bülten 2020 2 v25
P. 17
BÜLTEN
OMBUDSMAN MALKOÇ, İSTANBUL’DA
ULUSAL BASINLA BULUŞTU
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Kamu Denetçileri Sadettin Kalkan ve Celile Özlem
Tunçak, Genel Sekreter İbrahim Kılınç İstanbul’da 12-13 Kasım 2019 tarihlerinde basın
temsilcileri ile bir araya geldi.
Ombudsman Malkoç: “10 Ayda Başvuru Sayısı 17
Bin 148, Karar Sayısı 18 Bin 304.”
Malkoç, KDK’ya yapılan bir başvurunun en geç 6 ay içe-
risinde sonuçlandığına vurgu yaptı.
Kuruma, 10 ay içerisinde yapılan başvuru sayıları hak-
kında bilgi veren Malkoç “31 Ekim 2019 tarihi itibarıyla
Ombudsman Şeref Malkoç ve KDK Heyeti İstanbul Basınıyla
2019 yılında kurumumuza yapılan başvuru sayısı 17 bin
Başdenetçi Malkoç, açılışını Cumhurbaşkanı Recep 148. Yine 2019 yılında 31 Ekim’e kadar verdiğimiz karar
Tayyip Erdoğan’ın yapacağı, 18-19 Kasım 2019 tarih- sayısı 18 bin 304. Yani yapılan müracaattan daha fazla
lerinde “İyi Yönetim İlkeleri ve Ombudsmanlık” alt te- karar vermişiz. Çünkü geçen seneden gelen dosyalar
masıyla düzenlenecek olan 2. İstanbul Uluslararası var. Geciken adalet adalet değildir kuralını biz kendi
Ombudsmanlık Konferansı ve Kamu Denetçiliği Kuru- çapımızda Kamu Denetçiliği Kurumu olarak uyguluyo-
mu (KDK)’nın çalışmaları hakkında bilgilendirmek için ruz.” dedi.
basın kuruluşlarına bilgi verdi.
Malkoç şikâyetlerin karara bağlanması ile ilgili olarak
KDK’nın iki görevi olduğunu aktaran Malkoç “Bunlar- da, “Bugüne kadar yani 6,5 yıl içerisinde 76 bin 715.
dan birincisi idarenin (Bakanlıklardan, Belediyelere, Yeni başvurular, yani 6 aylık süresi dolmamış olan baş-
eğitimden, sağlığa, valiliklerden, kaymakamlıklara) vurular hariç hepsini karara bağlamışız. Kararlarımı-
aklınıza gelecek her türlü faaliyetini ve hizmetini de- zın hepsi tavsiye kararı değil tabi, kimisini reddetmişiz
netleyebiliyor inceleyebiliyoruz. İkinci görevimiz de veya mahkemeye başvurmuş ondan sonra bize gelmiş,
insan haklarıyla alakalıdır. Kısacası biz bir hak arama mahkemeye müracaat ettiği için ona incelenemezlik
kurumuyuz. “ diye konuştu. kararı vermişiz. Ama şikâyetleri karara bağlama nok-
Kurumun hedeflerini de anlatan Malkoç, “Hedefimiz, tasında iyi olduğumuzu ifade ediyorum.” diye konuştu
gayemiz kamu hizmetlerinin kalitesinin arttırılması, Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç basın toplantısının
Türkiye’de insan haklarının kâmil manada uygulan- ardından Türkiye Gazetesi’ni, Kanal 24’ü ve Haber 7’yi,
ması. İyi yönetim ilkelerinin yerleşmesi, şeffaf, insan Ülke Tv’yi ziyaret etti. Ayrıca Tvnet’te, Ülke TV’de, Radyo
odaklı idarenin oluşmasıdır.” dedi. Viva’da, Alem Fm’de, Kral Fm’de, Radyo D’de, Süper
Malkoç: “KDK’ya Başvurmak Çok Kolay.” Fm’de, Radyo 7’de canlı yayınlara katılarak Ombuds-
manlık Konferansı ve Kamu Denetçiliği Kurumu hak-
KDK’ya başvurmanın kolay olduğunu ifade eden Mal- kında bilgi verdi.
koç, şekil ve detay şartı aramadıklarını “şikâyetim var”
diyen herkesin talebini değerlendirdiklerini kaydetti.
Başvuruların yüzde 80’inin elektronik ortamda yapıldı-
ğını, iletilen sorunların hızlı ve isabetli şekilde netice-
lendiğini belirten Malkoç, “Biz harç parası, pul parası,
bilirkişi parası veya tanık parası almayız. Vatandaş bize
müracaat ettiğinde tanık dinlenecekse dinleriz, bilirkişi
incelemesi yapılacaksa yaptırırız, hepsini kurum karşı-
lar.” değerlendirmesinde bulundu.
Ombudsman Şeref Malkoç, Radyo Viva’nın Canlı Yayın Konuğu
/TRombudsman OCAK 2020 15