Page 17 - ombudsman bülten 2020 2 v25
P. 17

BÜLTEN


            OMBUDSMAN MALKOÇ, İSTANBUL’DA

            ULUSAL BASINLA BULUŞTU


            Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Kamu Denetçileri Sadettin Kalkan ve Celile Özlem
            Tunçak, Genel Sekreter İbrahim Kılınç İstanbul’da 12-13 Kasım 2019 tarihlerinde basın
            temsilcileri ile bir araya geldi.



                                                           Ombudsman Malkoç: “10 Ayda Başvuru Sayısı 17
                                                           Bin 148, Karar Sayısı 18 Bin 304.”
                                                           Malkoç, KDK’ya yapılan bir başvurunun en geç 6 ay içe-
                                                           risinde sonuçlandığına vurgu yaptı.
                                                           Kuruma, 10 ay içerisinde yapılan başvuru sayıları hak-
                                                           kında bilgi veren Malkoç “31 Ekim 2019 tarihi itibarıyla
            Ombudsman Şeref Malkoç ve KDK Heyeti İstanbul Basınıyla
                                                           2019 yılında kurumumuza yapılan başvuru sayısı 17 bin
            Başdenetçi Malkoç, açılışını Cumhurbaşkanı Recep   148. Yine 2019 yılında 31 Ekim’e kadar verdiğimiz karar
            Tayyip Erdoğan’ın yapacağı, 18-19 Kasım 2019 tarih-  sayısı 18 bin 304. Yani yapılan müracaattan daha fazla
            lerinde “İyi Yönetim İlkeleri ve Ombudsmanlık” alt te-  karar vermişiz. Çünkü geçen seneden gelen dosyalar
            masıyla düzenlenecek olan 2. İstanbul Uluslararası   var. Geciken adalet adalet değildir kuralını biz kendi
            Ombudsmanlık Konferansı ve Kamu Denetçiliği Kuru-  çapımızda Kamu Denetçiliği Kurumu olarak uyguluyo-
            mu (KDK)’nın çalışmaları hakkında bilgilendirmek için   ruz.” dedi.
            basın kuruluşlarına bilgi verdi.
                                                           Malkoç şikâyetlerin karara bağlanması ile ilgili olarak
            KDK’nın iki görevi olduğunu aktaran Malkoç “Bunlar-  da, “Bugüne kadar yani 6,5 yıl içerisinde 76 bin 715.
            dan birincisi idarenin (Bakanlıklardan, Belediyelere,   Yeni başvurular, yani 6 aylık süresi dolmamış olan baş-
            eğitimden, sağlığa, valiliklerden, kaymakamlıklara)   vurular hariç hepsini karara bağlamışız. Kararlarımı-
            aklınıza gelecek her türlü faaliyetini ve hizmetini de-  zın hepsi tavsiye kararı değil tabi, kimisini reddetmişiz
            netleyebiliyor inceleyebiliyoruz. İkinci görevimiz de   veya mahkemeye başvurmuş ondan sonra bize gelmiş,
            insan haklarıyla alakalıdır. Kısacası biz bir hak arama   mahkemeye müracaat ettiği için ona incelenemezlik
            kurumuyuz. “ diye konuştu.                     kararı vermişiz. Ama şikâyetleri karara bağlama nok-
            Kurumun hedeflerini de anlatan Malkoç, “Hedefimiz,   tasında iyi olduğumuzu ifade ediyorum.” diye konuştu
            gayemiz kamu hizmetlerinin kalitesinin arttırılması,   Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç basın toplantısının
            Türkiye’de insan haklarının kâmil manada uygulan-  ardından Türkiye Gazetesi’ni, Kanal 24’ü ve Haber 7’yi,
            ması. İyi yönetim ilkelerinin yerleşmesi, şeffaf, insan   Ülke Tv’yi ziyaret etti. Ayrıca Tvnet’te, Ülke TV’de, Radyo
            odaklı idarenin oluşmasıdır.” dedi.            Viva’da, Alem Fm’de, Kral Fm’de, Radyo D’de, Süper

            Malkoç: “KDK’ya Başvurmak Çok Kolay.”          Fm’de, Radyo 7’de canlı yayınlara katılarak Ombuds-
                                                           manlık Konferansı ve Kamu Denetçiliği Kurumu hak-
            KDK’ya başvurmanın kolay olduğunu ifade eden Mal-  kında bilgi verdi.
            koç, şekil ve detay şartı aramadıklarını “şikâyetim var”
            diyen herkesin talebini değerlendirdiklerini kaydetti.

            Başvuruların yüzde 80’inin elektronik ortamda yapıldı-
            ğını, iletilen sorunların hızlı ve isabetli şekilde netice-
            lendiğini belirten Malkoç, “Biz harç parası, pul parası,
            bilirkişi parası veya tanık parası almayız. Vatandaş bize
            müracaat ettiğinde tanık dinlenecekse dinleriz, bilirkişi
            incelemesi yapılacaksa yaptırırız, hepsini kurum karşı-
            lar.” değerlendirmesinde bulundu.
                                                           Ombudsman Şeref Malkoç, Radyo Viva’nın Canlı Yayın Konuğu

                     /TRombudsman                                                              OCAK 2020  15
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22