Page 75 - ombudsman bülten 2020 2 v25
P. 75
BÜLTEN
T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
(OMBUDSMANLIK)
SAYI : - SAYI : -
BAŞVURU NO : 2019/7473 BAŞVURU NO : 2019/5256
KARAR TARİHİ : 12/07/2019 KARAR TARİHİ : 01/08/2019
BAŞVURUYA KONU İDARE : Milli Savunma Bakanlığı BAŞVURUYA KONU İDARE : T.C. Posta ve Telgraf Teşkilatı
Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü
BAŞVURUNUN KONUSU : Bedelli askerlik celp dönemi
değişikliği hk. BAŞVURUNUN KONUSU : Şikayetçinin dedesine e-devlet
şifresi verilmesi talebi hakkındadır.
DOSTANE ÇÖZÜM KARARI DOSTANE ÇÖZÜM KARARI
Başvuran 03/04/2019 tarihli başvurusunda özetle; bedelli as- Kurumumuza yapılan 02/03/2019 tarihli başvuruda şikayetçi
kerlik başvurusu yaptığını ve celp döneminin Ekim 2019 ola- özetle; “25/02/2019 tarihinde dedesi ……………….’ye e-devlet şif-
rak belirlendiğini, ancak söz konusu tarihte hem yüksek lisans resi almak için Bulancak PTT Şubesi’ne başvurduğunu, ancak
derslerinin başladığı hem de ek ders ücreti karşılığı öğretmen- yaşlı ve hasta dedesinin şubeye kendisinin müracaat etmesinin
lik yaptığını, ayrıca bedelli askerlik parasını ödemek için kredi istendiğini, söz konusu şube yetkililerinin e- devlet şifresi verir-
çektiğini, açıkladığı nedenlerden dolayı söz konusu tarihte çalış- ken kişinin kendisinin bulunmasının zorunlu olduğunu bildirdik-
ması gerektiğini, bedelli askerlik başvurusu esnasında askerlik lerini, eğer istenirse memur refakatında da adı geçene e-devlet
şubesi tarafından ne zaman askere gitmeyi talep ettiğine ilişkin şifresinin verilebileceğini bildirdiklerini, ancak hiçbir şekilde
ne yazılı ne de şifahen bir bilgilendirme yapılmadığını belirterek; vekaletsiz işlem yapamayacaklarını ifade ederek yardımcı olun-
bedelli askerlik için belirlenen celp döneminin tatil dönemi olan madığını iddia ederek yaşlı ve engelli olan dedesine e- devlet
Haziran, Temmuz ya da Ağustos aylarının birisi olarak değişti- şifresi verilmesinde kolaylık sağlanmasını talep etmektedir.
rilmesini talep etmektedir. Şikayet konusu hakkında, Kurumumuzca gerekli dostane çö-
Başvuru kapsamında; Milli Savunma Bakanlığı ile yazışma ya- züm girişimleri gerçekleştirilmiş ve uyuşmazlık konusu hak-
pılmış olup ayrıca konunun muhatabı yetkililerle bir dizi telefon kında şikayetçi tarafından gönderilen 01/08/2019 tarihli me-
görüşmesi gerçekleştirilerek sorunun çözümüne yönelik dosta- sajda; “şikayete konu sorunun çözüldüğü ve e-devlet şifresini
ne çözüm girişiminde bulunulmuştur. Bu çerçevede, 2019 Ekim Bulancak PTT Şubesinden aldıkları” bildirildiğinden, dolayısıyla
33B celbinde askere gidecek olan başvuranın, askere gitmek şikayetçinin mağduriyetinin giderildiği tespit edildiğinden, bu
istediği Haziran, Temmuz ve Ağustos dönemine ilişkin olarak aşamada, yukarıda anılan ilgili mevzuat gereğince inceleme ve
İdarenin kayıtlarında yeniden yapılan incelemede, başvuranın araştırmanın sonlandırılmasına karar vermek gerekmiştir.
33B celbinde gideceği birlikte Temmuz ayında boş yer olması
üzerine askerliğin bu döneme çekilebileceği bilgisi verilmiştir.
Bunun üzerine, söz konusu bilgi başvurana aktarılarak Aske- Hüseyin YÜRÜK
ralma Genel Müdürlüğünün yönlendirmesiyle ilgili askerlik şu- Kamu Denetçisi
besine gitmesi sağlanmıştır. 10/07/2019 tarihinde başvuranla
yapılan görüşmede, celp döneminin Temmuz ayına alındığı ve
sorununun çözüme kavuştuğu bildirilmiştir.
Yahya AKMAN
Kamu Denetçisi
/TRombudsman OCAK 2020 73