Page 566 - temel-haklar
P. 566

D. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme

               24) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi yönetim ilkeleri”
            başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken
            idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uy-
            gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
            maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
            lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
            karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
            rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel ve-
            rilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
            tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim
            ilkelerine uyar.” hükmü yer almaktadır.

               25) Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesine göre ‘’
            iyi bir yönetim hakkı’’ nın uygulamada ne anlama geldiğini açıklayan
            ve ülkemizin de aday üye olduğu Avrupa Birliğinin müktesebatının bir
            parçası olan ‘’ Avrupa Doğru İdare Davranış Yasasında ‘’ iyi yönetim
            ilkeleri de ortaya konulmuştur.
               26) Şikâyetçi vekilinin 03.02.2014 tarihli dilekçesine; Milli Savun-
            ma  Bakanlığı tarafından 13.02.2014  tarihinde  süresi  içinde cevap
            verildiği, söz konusu cevabi yazıda şikayetçinin talebi ile ilgili olarak
            hangi Kuruma başvurulması gerektiği, ilgili mevzuat hükmüne ilişkin
            açıklamaya da yer verilmek suretiyle bildirilmiş olup, bu yönüyle ve
            kanunilik ilkesi bakımından idarenin iyi yönetişim ilkelerine uygun ve
            takdir edilmesi gereken bir davranışta bulunduğu değerlendirilmiştir.

               27) Şikâyetçi vekilinin 08.04.2014 tarihli dilekçesine; Milli Savun-
            ma Bakanlığı tarafından 14.05.2014 tarihinde süresi içinde cevap ve-
            rildiği, söz konusu cevabi yazıda şikâyetçinin talebinin yerine getiri-
            lememe gerekçesinin, Bakanlık’larını ilgilendiren yönüyle makul ve
            gerekçeli bir şekilde açıklandığı ve iyi yönetişim ilkelerine uygun bir
            davranışta bulunulduğu değerlendirilmiştir.
               28) Şikâyetçi vekilinin, TSK Mehmetçik Vakfı Genel Müdürlüğü’ne
            verdiği 28.02.2014 tarihli dilekçeye; TSK Mehmetçik Vakfı tarafın-
            dan 05.03.2014 tarihinde ve süresi içinde cevap verilmiş, söz konusu



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  561
   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571