Page 567 - temel-haklar
P. 567
cevabi yazıda şikâyetçinin talebinin yerine getirilememe gerekçesi,
ilgili mevzuat hükümlerine ilişkin açıklamalara yer verilmek suretiy-
le izah edilmiş olup, bu yönüyle ve kanunilik ilkesi kapsamında TSK
Mehmetçik Vakfı, iyi yönetişim ilkelerine uygun hareket etmiştir. Di-
ğer taraftan bu karara karşı hangi kanun yolları ve mercilere başvuru-
labileceği ve süreleri hakkındaki bilgiye cevap yazıda yer verilmemesi
nedeniyle TSK Mehmetçik Vakfı’nın bundan böyle bu konuyu da göz
ardı etmeyeceği beklenmektedir.
HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL MEVZUAT
I. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
29) 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanununun 21 inci maddesinin birinci fıkrası uyarınca, durmuş olan
dava açma süresi gerekçeli RET kararının ilgiliye tebliğinden itibaren
kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.
II. Yargı Yolu
30) 2709 Sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
runması Başlıklı 40 ncı maddesinin ikinci fıkrasında, “Devlet, işlemle-
rinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve
sürelerini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328 sayılı
Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 inci maddesinin ikinci fık-
rası uyarınca;
Şikâyetçinin, müvekkiline yardım bağlanmasına yönelik talebinin
TSK Mehmetçik Vakfı tarafından reddine ilişkin şikâyet konusu ya-
pılan uyuşmazlık ile ilgili olarak TSK Mehmetçik Vakfı’nın, Medeni
Kanun Hükümlerine göre kurulmuş özel hukuk tüzel kişisi olması ne-
deniyle varsa arta kalan süre içinde ilgili Adli Yargı mercilerine, yargı
yolu açıktır.
Bununla birlikte şikâyetçinin, müvekkilinin tedavisinin yapılarak
kendisine yardım bağlanmasına ilişkin talepleri ilgili olarak, Milli Sa-
vunma Bakanlığı’nca tesis edilen idari işleme karşı varsa arta kalan
süre içinde Askeri Yüksek İdare Mahkemesine, yargı yolu açıktır.
562 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU