Page 33 - KDK
P. 33
Pandemi Sürecinde Çocuk Hakları Çalıştay Raporu
Madde 29
• Taraf Devletler çocuk eğitiminin aşağıdaki amaçlara yönelik
olmasını kabul ederler:
• Çocuğun kişiliğinin, yeteneklerinin, zihinsel ve bedensel
yeteneklerinin mümkün olduğunca geliştirilmesi;
• İnsan haklarına ve temel özgürlüklere, Birleşmiş Millet-
ler Antlaşmasında benimsenen ilkelere saygısının geliş-
tirilmesi;
• Çocuğun ana–babasına, kültürel kimliğine, dil ve de-
ğerlerine, çocuğun yaşadığı veya geldiği menşe ülkenin
ulusal değerlerine ve kendisininkinden farklı uygarlıklara
saygısının geliştirilmesi;
• Çocuğun, anlayışı, barış, hoşgörü, cinsler arası eşitlik ve
ister etnik, ister ulusal, ister dini gruplardan, isterse yerli
halktan olsun, tüm insanlar arasında dostluk ruhuyla, öz-
gür bir toplumda, yaşantıyı, sorumlulukla üstlenecek şe-
kilde hazırlanması;
• Doğal çevreye saygısının geliştirilmesi.
• Bu maddenin veya 28’inci maddenin hiçbir hükmü gerçek
ve tüzel kişilerin öğretim kurumları kurmak ve yönetmek
özgürlüğüne, bu maddenin 1 inci fıkrasında belirtilen ilke-
lere saygı gösterilmesi ve bu kurumlarda yapılan eğitimin
Devlet tarafından konulmuş olan asgari kurallara uygun
olması koşuluyla, aykırı sayılacak biçimde yorumlanmaya-
caktır.
Madde 30
• Soya, dine ya da dile dayalı azınlıkların ya da yerli halkların
var olduğu Devletlerde, böyle bir azınlığa mensup olan ya
da yerli halktan olan çocuk, ait olduğu azınlık topluluğu-
nun diğer üyeleri ile birlikte kendi kültüründen yararlanma,
kendi dinine inanma ve uygulama ve kendi dilini kullanma
hakkından yoksun bırakılamaz.
Kamu Denetçiliği Kurumu 31