Page 57 - KDK
P. 57

Pandemi Sürecinde Çocuk Hakları Çalıştay Raporu



                Burada yine eğitici el kitabı KDK kulüpleri yol haritası şeklide
                rehber kitapçıklarımız nasıl ilerlenmesi nasıl anlatılması gerek-
                tiğine ilişkin dokümantasyonlarımız oluştu. Web sayfamızın her
                bir kategorisinde, bütün bu çalışmalara ve başvuru adımlarına
                ilgili kategoride yer verdik. Dolayısı ile siz de çocuk haklarının
                ihlal edildiğini düşünüldüğü zaman kişilerin KDK’ya nasıl başvu-
                rulacağını görmenizi ve bunu ilgileri ile paylaşmanızı istiyoruz.
                Çünkü çocuk hakları konusunda başvuruda biz menfaat ihlali
                aramıyoruz. Her biriniz gördüğünüz bir ihlali bize başvurabilir-
                siniz. Bize başvuru zaten ücretsiz, İnternet sayfasında gayet ko-
                lay bir başvuru sitili var. Dolayısı ile web sayfamızı incelediğiniz
                zaman buradaki şeyden çocuk hakları çalışanları sivil toplum
                kuruluşları ve aileler için özel bölümlerimiz olduğu gibi yaptığı-
                mız çalışmalar, dokümantasyonlar, çocuklar için bilgilendirme ve
                başvuru şekilleri yerleri, çocuk dostu bir şekilde yapıldı. Birincil
                önceliğimiz de kamu kurumlarına rehberlik faaliyetleri yaparken
                diğer kamu hizmetlerinin yürütülmesi hususunda çocuk hakları
                alanında çocukları ilgilendiren konuda da çocuk dostu yaklaşımı
                içinde ilerlemeleri.


                Bize çocuk hakları için çocuk web sayfasından gelindiği zaman, bir
                çocuk başvuru yaptığında boş da olsa sadece okumak istiyorum.
                “Annem babam cep telefonumu aldı.” şeklinde dahi bütün başvu-
                rularda riskli gördüğümüz konularda sosyal çalışma uzmanımız
                önce birebir çocukla irtibata geçiyor. Burada çocuğun yazdığından
                öte bir şey var mı? Altta bir şey var mı? Buna bakıyoruz. Burada-
                ki iletişimde çok dikkatli davranıyoruz. Çünkü çocuk bazen anne
                babasının bilmediği bir şekilde bilmediği bir konuyu bize başvur-
                muş oluyor. Burada yine çocuğun gizliliğine onun hassasiyetlerine
                düşüncelerine katılımlarına değer verdiğimizi hissettirerek soru-
                nunu önce öğreniyoruz. Ondan sonra okul rehberlik servisleriyle
                olabilir, Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilgili birimleri ile olabilir, başka
                hangi idare ise onunla, konu ebeveyn ise onunla tekrar uzman ar-
                kadaşlarımız görüşüyor, çözüm yollarını arıyoruz. Çocuğa dönüş
                yapıp onu arıyoruz. Onu ikna ediyoruz. Neyse problemi açıklıyo-
                ruz.



                                                                 Kamu Denetçiliği Kurumu  55
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62