Page 61 - KDK
P. 61

Pandemi Sürecinde Çocuk Hakları Çalıştay Raporu



                yapılan başvuruların hangi idare şikâyet ediliyorsa, hangi bakanlık
                hangi genel müdürlük valilik veya rektörlük kimse, neresi şikâyet
                ediliyorsa onunla ilgili insanımız arasında dostane çözüm yollarını
                kuruyoruz. Bu bakımdan da fevkalade mesafe almış durumdayız.
                Verdiğimiz kararlar tavsiye kararları niteliğinde. Ama şunu da ifa-
                de edeyim. KDK’na yapılan herhangi bir başvuru en geç altı ay
                içinde çözüm buluyor. Biz mahkemeler gibi değiliz. Usulümüz ve
                çalışma şeklimiz mahkemelerden farklı. Mahkemeler gibi incele-
                me ve araştırmalar yapıyoruz. Kendimiz araştırıyoruz. İdareden
                bilgi ve belge istiyoruz. Gerekirse keşif ve bilirkişi incelemesi yap-
                tırıyoruz. Bunları yapabilecek güçlü bir Kurum. Tabi ifade ettiğim
                gibi bizim Kurumun görevi idareyi denetlemek. İdarenin eylem ve
                işlemlerini hukuki açıdan denetlemek…

                Bunu resen yapamıyoruz çünkü kanunumuzda şikâyet üzerine
                inceleme yapılır deniyor. Tabi idareyi denetlemek kolay bir olay
                değil. Çünkü idareciler o makamlara geldiklerine göre bu işleri
                en iyi bilen insanlardır. Dolayısıyla yaptıkları hepsi de onlara göre
                doğru şeylerdir. Denetim zaten çok sempatik bir şey değil. Ama
                biz bunu kendi usulümüzce yapmaya çalışıyoruz. Teminatlarımız
                var bu arada tabi. Nedir bunlar? Kamu Denetçiliği Kurumu’ndaki
                Başdenetçiyi ve Denetçileri TBMM seçiyor. Dört yıllığına seçiyor.
                Dört yıl boyunca herhangi bir makam mevki merci bizim çalış-
                malarımız esnasında bize talimat veremiyor, tavsiyede bulunamı-
                yor, telkinde bulunamıyor. Bu önemli bir avantaj. İdare ile teması
                olan arkadaşlar bunun ne anlama geldiğini bilirler. Bütçemiz genel
                bütçe içerisinde değil. Çünkü biz devletin genel hiyerearşisi için-
                de değiliz. Bağımsız bir kurumuz. Bütçemiz TBMM’den ayrılan
                özel ödenekle oluşuyor. Bu da önemli bir avantaj. Dört yıl boyun-
                ca hiçbir arkadaşımızın görevi sonlandırılamıyor. Görevi değişti-
                rilemiyor. İdareyi bu şekilde denetlediğimiz gibi belirtildiği üzere
                özel raporlar hazırlıyoruz. Bu özel raporların çok faydası oluyor.
                Çünkü vakalara olaylara bağımsız bir kurum olarak bakıyoruz. Ve
                yazdığımız konularda  Cumhurbaşkanlığı nezdinde, Parlamento
                nezdinde, Bakanlar veya ilgili idareler nezdinde takip etme imkâ-
                nımız oluyor.






                                                                 Kamu Denetçiliği Kurumu  59
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66