Page 76 - KDK
P. 76

Pandemi Sürecinde Çocuk Hakları Çalıştay Raporu



                     m. Kaygı zemini olan çocuklarda obsessif-kompulsif belirti-
                        ler ve somatik belirtilerin meydana gelmesi

                     n.  Farklı zihinsel gelişim gösteren (Otizm, Down sendro-
                        mu,  Hiperaktiv,  v.b.)  pandemiyi  anlamlandıramadıkları
                        için öfke nöbetleri arttı,

                     o.  Okula ve Rehabilitasyona gidemedikleri için eğitimden
                        geri kaldılar,

                     p.  Rutinleri bozulduğu için istemsiz davranışları agresyon-
                        ları arttı,

                     q.  Pandeminin ilk döneminde ev dışına çıkamadıkları için
                        evden kaçanlar ve maalesef camlardan atlayanlar oldu,
                        ( camdan atlama sonucu bir çocuğumuz hayatını kay-
                        bedince farklı zihinsel gelişim gösteren bireylere sokağa
                        çıkma kısıtı kalktı )

                     r.  Hareketsizlik daha çok kilo almalarına sebep oldu ve bu
                        durum farklı sorunları arttırdı,

                   2.  Pandemi sürecinde çocukların eğitim hayatında yaşa-
                     dığı sorunlar nelerdir?

                     Okulların kapanmasıyla birlikte yüz yüze eğitim modelin-
                     den, online eğitim modeline geçilmiştir. Dolayısıyla çocuk-
                     lar alıştıkları yapılandırılmış bir eğitim ve öğretim ortamın-
                     dan mahrum kalmışlardır. Yeni bir süreç olan online eğitim
                     sistemine adapte olma konusunda problemler yaşanmakta-
                     dır. Ayrıca yüz yüze eğitim ortamlarında akran gruplarıy-
                     la bir araya gelen çocukların, online ve evden devam eden
                     bir sistem içerisinde etkileşim ve sosyalleşme süreçleri de
                     olumsuz etkilenmektedir. Çocukların derslerini yeteri kadar
                     takip edememesi sonucu akademik başarılarında düşüş ola-
                     bilmektedir.









         74   Kamu Denetçiliği Kurumu
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81