Page 76 - KDK
P. 76
Pandemi Sürecinde Çocuk Hakları Çalıştay Raporu
m. Kaygı zemini olan çocuklarda obsessif-kompulsif belirti-
ler ve somatik belirtilerin meydana gelmesi
n. Farklı zihinsel gelişim gösteren (Otizm, Down sendro-
mu, Hiperaktiv, v.b.) pandemiyi anlamlandıramadıkları
için öfke nöbetleri arttı,
o. Okula ve Rehabilitasyona gidemedikleri için eğitimden
geri kaldılar,
p. Rutinleri bozulduğu için istemsiz davranışları agresyon-
ları arttı,
q. Pandeminin ilk döneminde ev dışına çıkamadıkları için
evden kaçanlar ve maalesef camlardan atlayanlar oldu,
( camdan atlama sonucu bir çocuğumuz hayatını kay-
bedince farklı zihinsel gelişim gösteren bireylere sokağa
çıkma kısıtı kalktı )
r. Hareketsizlik daha çok kilo almalarına sebep oldu ve bu
durum farklı sorunları arttırdı,
2. Pandemi sürecinde çocukların eğitim hayatında yaşa-
dığı sorunlar nelerdir?
Okulların kapanmasıyla birlikte yüz yüze eğitim modelin-
den, online eğitim modeline geçilmiştir. Dolayısıyla çocuk-
lar alıştıkları yapılandırılmış bir eğitim ve öğretim ortamın-
dan mahrum kalmışlardır. Yeni bir süreç olan online eğitim
sistemine adapte olma konusunda problemler yaşanmakta-
dır. Ayrıca yüz yüze eğitim ortamlarında akran gruplarıy-
la bir araya gelen çocukların, online ve evden devam eden
bir sistem içerisinde etkileşim ve sosyalleşme süreçleri de
olumsuz etkilenmektedir. Çocukların derslerini yeteri kadar
takip edememesi sonucu akademik başarılarında düşüş ola-
bilmektedir.
74 Kamu Denetçiliği Kurumu