Page 82 - KDK
P. 82
Pandemi Sürecinde Çocuk Hakları Çalıştay Raporu
nunken pandemi ile memnuniyetsiz olduklarını ifade ettiler. Bu-
nalım içinde olduklarını ifade ettiler.
Okulda öğrendiği şeylerden memnun olup olmadıkları soruldu-
ğunda da memnuniyette büyük bir düşüş olduğunu gözledik.
Bazı evlerde dört çocuk olduğunu ancak sadece bir bilgisayar ol-
duğu için diğer üç çocuğun eğitime erişememesine neden oldular.
Bu süreç okulun sadece eğitim alınan bir yer değil aslında çocuk-
ların akranları ile bir araya gelip sosyalleşmeleri anlamına geliyor.
Okul aynı zamanda devletle arasında bir de ilişki anlamına geliyor.
Bu dönemde köy çocuklarının kırsalda yaşayanların şehirdekilere
göre daha avantajlı olduğu ortaya çıktı.
Çocuğun üstün yararının gözetilmediği bir dönem oldu. Çünkü
anne babalar çalışırken çocuklar evde kaldılar. Büyük çocukların
küçük çocuklara bakıcılık yaptığı çocuklar için tamamen sağlıksız
bir dönem oldu. Maddi durumdan ciddi sıkıntı yaşayan çocuklar
oldu.
Çocuklar belirgin net ve daha planlı bir süreç istiyorlar. Okulların
kapanması açılması ile ilgili.
Zaten sıkıntılar ve mevcut sistemde eşitsizlikler vardı. Bu dönem-
de eşitsizliklerin artığını ifade ettiler.
Çocuklar evde kaldıkları dönemde her yerin açılmasını ancak
neden okulun açılmadığını merak ettiklerini sordular. Çocukla-
rı dinlemek önemli eğitim sistemi ile ilgili. Onların neye ihtiyacı
olduğunu onlardan dinlememiz gerekiyor. Hak arama yollarını
çeşitlendirmemiz gerekiyor. Bu durumda alacağımız önlemlerle
bundan sonra olası bir afet sürecine strateji geliştirme imkânımız
var.
80 Kamu Denetçiliği Kurumu