Page 23 - 2014 Yılı Faaliyet Raporu
P. 23
ı) Başdenetçi tarafından verilen diğer görevleri yap- icra işlemlerinde ve yargıya intikal eden diğer her tür-
mak. lü uyuşmazlıklarda Kurumumuzu temsil etmekte, diğer
kamu idarelerince hazırlanan mevzuatlara Kurumumuz
Kamu Denetçiliği Uzmanlarının görev ve yetkileri adına görüş verilmesini sağlamakta ve soru önergeleri-
a) Uzman ve uzman yardımcıları, Başdenetçi veya de- nin cevaplandırılması işlemlerini yürütmektedir.
netçiler tarafından verilen görevleri yerine getirir. 5.2 GENEL SEKrETErLİKÇE
b) Uzman ve uzman yardımcıları, Kurumun aslî hiz- SuNuLAN HİzMETLEr
metlerini yürütmek üzere Kamu Denetçiliği Uzmanlığı
Yönetmeliğinde belirtilen görevleri yapar. Genel Sekreterlik, Kurumun idari ve mali işleriyle
sekretarya hizmetlerini yerine getirmekten sorumlu-
Kamu Başdenetçisi, Beş Kamu Denetçisi ve kendilerine dur. Bu çerçevede, Kamu Başdenetçiliği Makamının
bağlı çalışan uzmanlardan oluşan Kamu Denetçiliği Bi- 14/08/2013 tarihli ve 61 sayılı onayı ile “Kamu Denetçi-
rimlerince şikâyet başvurularına ilişkin yürütülen işlem- liği Kurumu Teşkilat Yapısının Oluşturulmasına ve Perso-
lere ait bilgiler “Faaliyet ve Proje Bilgileri” bölümünde nelin Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönergesi” kap-
yer almaktadır. Yine söz konusu birimlerce şikâyet iş- samında oluşturulan Genel Sekreterliğe bağlı hizmet
lemlerinin haricinde yürütülen faaliyetlere “Kurum- birimlerince sunulan hizmetler aşağıda yer almaktadır.
sal Yapılanma”, “Kurumsal Tanıtım ve Toplantılar” ile
“Uluslararası ve Dış İlişkiler” başlıklarının altında yer 5.2.1 Yönetim Hizmetleri Birimi
verilmektedir. 5.2.1.1 İnsan Kaynakları ve Eğitim Bürosu
5.1.2 Özel Kalem Birimi İnsan Kaynakları ve Eğitim Bürosu, ilgili mevzuatta yer
alan düzenlemeler çerçevesinde atama, nakil, ilerleme,
Özel Kalem Birimi, Kamu Başdenetçisi’nin resmi ve özel terfi, yer değiştirme, intibak, geçmiş hizmet değerlen-
yazışmalarının yürütülmesi, her türlü protokol ve tören dirmeleri ve emeklilik gibi personel hareketleri işlem-
işleri ile ziyaret, davet, karşılama, ağırlama, uğurlama, lerinin yanı sıra personel istatistik bilgilerini üreterek
milli ve dini bayramlarla ilgili düzenlemelerin yapılma- Kurumumuz insan kaynaklarının yönetimi konusunda
sı ve diğer kuruluşlarla koordine edilmesi hizmetlerini yönetime doğru, güvenilir ve güncel bilgi sunmakta,
yerine getirmektedir. Ayrıca Kamu Başdenetçilik maka- kadrolara ilişkin iptal-ihdas işlemlerini gerçekleştirmek-
mına ulaşan tavsiye ve ret kararlarına ilişkin evrak, kayıt te ve eğitim planlarının koordinasyonunu sağlamakta-
işlemleri ile istatistikî verilerin tutulmasını gerçekleştir- dır.
mektedir. Kamu Başdenetçisi’nin kurumsal düzeydeki
Kamu Denetçileriyle mümkün olduğunca haftada bir 5.2.1.2 Destek Hizmetleri Bürosu
yapılan “Haftalık Koordinasyon Toplantısı”, Koordinatör
Uzmanlarla belirli dönemlerde gerçekleştirdiği “Değer- Destek Hizmetleri Bürosu, giden evrak ve arşiv işlem-
lendirme Toplantıları” ve Uzmanlarla “Aylık Değerlen- lerinin mevzuata uygun bir şekilde yürütülmesi, satın
dirme Toplantılarının” organize edilmesi, gündem ve alma, bakım-onarım, temizlik, yemek, ısınma, aydın-
toplantı tutanaklarının oluşturulması işlemlerini yürüt- latma, haberleşme, ulaşım, güvenlik hizmetlerinin
mektedir. sağlanması, sivil savunma ve seferberlik hizmetlerinin
planlanması, toplantı ve organizasyonlarla ilgili işlerin
5.1.3 Hukuk Müşavirliği yerine getirilmesi, teknik donanımının düzenli ve sürek-
li çalışmasının sağlanması ve Kurumumuz mülkiyetinde
Hukuk Müşavirliği, 26/9/2011 tarihli ve 659 sayılı Genel veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara iliş-
Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Özel Bütçeli İda- kin kayıtların tutulması görevlerini yerine getirmekte-
relerde Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Ka- dir.
nun Hükmünde Kararname hükümlerine göre belirtilen
hukuk hizmetlerini yerine getirmektedir. 5.2.1.3 Şikâyet Başvuru ve Dağıtım Bürosu
Bu kapsamda; Kurum içi hazırlanan mevzuat, sözleşme Şikâyet Başvuru ve Dağıtım Bürosu, Kuruma yapılan
ve şartname taslaklarını, uyuşmazlıklara ilişkin işleri şikâyet başvurularının kaydının yapılarak, numara ve
inceleyip hukuki görüş belirtmekte, anlaşmazlıkları ön- dosyalamasının gerçekleştirildiği ve şikâyet başvurula-
leyici hukuki tedbirleri almakta, Kurumun taraf olduğu rının iş bölümü esaslarına göre ilgili Kamu Denetçisine
adli ve idari davalarda, iç ve dış tahkim yargılamasında, verilmesi işlemlerinin yerine getirildiği birimdir. Şikâyet
22 KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU