Page 25 - 2014 Yılı Faaliyet Raporu
P. 25
6. YÖNETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Kurumumuz, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol
Kanununa ekli II Sayılı Cetvelde yer alan özel bütçeli bir
kurum olup, bünyesinde Başdenetçilik ve Genel Sekre-
terlik olmak üzere iki harcama birimi bulunmaktadır. Bu
birimlerin harcama yetkililiği görevi Genel Sekreter ta-
rafından yürütülmektedir.
İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
Hakkındaki Yönetmelikte belirtilen mali karar ve işlem-
lerin ön mali kontrolleri Genel Sekreterlik tarafından
yapılmaktadır. Ayrıca, Kurumumuz harcama birimleri
tarafından, Ödeme Emri Belgeleri ve ekleri üzerinde ön
mali kontrol yapılmaktadır.
İç Kontrol kapsamında; Kurumumuzun kuruluşundan
itibaren geçen süreç içerisinde Kontrol Ortamı ile Bilgi
ve İletişim Standartlarına ilişkin genel şartların da bir kısmını sağlayacak şekilde çalışmalar yürütülmüştür. Bu ça-
lışmalardan bazıları aşağıda belirtilmiştir.
• Personel alım süreci ve hizmet binasına ilişkin işlemler yürütülmüştür.
• Etik Kurulu kurulmuş ve faaliyetlerine başlamıştır.
• Tüm personelimize etik ilkeler hakkında eğitim verilmiştir. Kamu Denetçiliği Uzman ve Uzman Yardımcılarına
eğitimler verilmiştir.
• Genel Sekreterlik alt birimleri oluşturulması ve görev dağılımlarının belirlenmesi amacıyla Kamu Başdenetçilik
Makamı onayı alınarak birimler ve bürolar oluşturulmuştur.
• Şikâyet başvurularına ilişkin usul ve esasları belirlemek amacıyla yönetmelik ve genelgeler çıkarılmıştır.
• Yetki devirlerine ilişkin usul esasları belirlemek amacıyla İmza Yetkileri Yönergesi çıkarılmıştır.
• Kurumumuzun bilgi işlem sistemi kurulmuş ve resmi web sayfası oluşturulmuştur. Evrak yönetim, insan kay-
nakları yönetim ve şikâyet başvuru sistemi kullanılmaya başlanmıştır.
• Kurumumuz bütçesinin ve mali sisteminin oluşturulmasına ve uygulamasına yönelik çalışmalar yürütülmüştür.
• Yıllık Rapor ve Faaliyet Raporları hazırlanarak TBMM ve kamuoyunun bilgisine sunulmuştur.
• Stratejik Planlama Ekibi oluşturulmuş, söz konusu ekibin çalışma usul ve esaslarının yer aldığı yönerge hazır-
lanmış ve yayımlanan iç genelge ile stratejik planlama süreci başlatılarak tüm personele duyurulmuştur. İç
Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar’da ön mali kontrole tabi olduğu belirtilen karar ve işlemlerin
belirlenen işlem türleri ve limitler itibarıyla ön mali kontrolleri yapılmaktadır.
• İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar’da yer alan ön mali kontrol limitlerinin ve ön mali kontro-
le tabi tutulan işlem türlerinin Kurumumuzda farklı uygulanmasına yönelik araştırmalar yürütülmüştür.
Genel Sekreterlik ve Kamu Başdenetçiliği harcama birimlerinin bütçelerinden kaynak kullanılarak yapılan harca-
malarda ihtiyaç duyulan alanlara ilişkin ilgili birimlere (Kamu Denetçilikleri, Genel Sekreterlik, Özel Kalem Birimi,
Strateji Geliştirme Birimi, Yönetim Hizmetleri Birimi, AB ve Dış İlişkiler Birimi) bilgilendirme ve danışmanlık faali-
yeti yürütülmektedir.
Stratejik plan hazırlıkları kapsamında oluşturulan ekip çalışmalarına başlamış olup, ilk stratejik planımız 2017-
2021 dönemini kapsayacaktır.
Kurumumuzda etkili bir iç kontrol sisteminin oluşturulmasını ve devamını teminen stratejik plan ve hazırlanacak
diğer kurumsal belgelerle birlikte İç Kontrol Eylem Planının da 2015 yılı sonuna kadar hazırlanması ve uygulamaya
konulması planlanmaktadır.
24 KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU