Page 49 - kamufaaliyetraporu_2015.indd
P. 49
Şekil 8- 2014 Yılı Şikâyetlerin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı
Kuruma yapılan başvurulardan 2014 yılında da olduğu gibi ilk sırayı % 26,16 ile “kamu personel rejimine” yöne-
lik şikâyetler alırken, bunu % 21,40 ile “eğitim-öğretim, gençlik ve spor”, %6,36 ile “çalışma ve sosyal güvenlik”,
%6,21 ile “orman, su, çevre ve şehircilik”, %5,43 ile “insan hakları” ve %5,40 ile ise “mahalli iadrelerce yürütülen
hizmetler” alanları takip etmektedir. Şikâyet konularının yıllar itibariyle dağılımı Tablo 15’te yer almaktadır:
Tablo 15- Yıllar İtibariyle Şikâyet Konularına Göre Dağılım
2015 yılı
Şikayet Konusu ve Alanı 2013 yılı 2014 yılı 2015 yılı Toplam
Yüzde
Kamu personel rejimi 2142 1349 1584 5075 26,16
Eğitim-öğretim, gençlik ve spor 1203 1056 1296 3555 21,40
Çalışma ve sosyal güvenlik 888 419 385 1692 6,36
Ekonomi, maliye ve vergi 784 440 295 1519 4,87
Mahallî idarelerce yürütülen hizmetler 455 343 329 1127 5,43
İnsan hakları 263 423 327 1013 5,40
Adalet, milli savunma ve güvenlik 455 283 190 928 3,14
DİĞER 141 381 384 906 6,34
Orman, su, çevre ve şehircilik 198 186 376 760 6,21
Mülkiyet hakkı 239 144 188 571 3,10
Ulaştırma, basın ve iletişim 271 125 95 491 1,57
Sağlık 158 131 130 419 2,15
Enerji, sanayi, gümrük ve ticaret 166 64 111 341 1,83
Engelli hakları 87 106 111 304 1,83
Kadın ve çocuk hakları 32 40 103 175 1,70
Sosyal hizmetler 46 73 52 171 0,86
Nüfus, vatandaşlık, mülteci ve sığınmacı hakları 37 17 26 80 0,43
Ailenin korunması 13 28 37 78 0,61
Bilim, sanat, kültür ve turizm 32 13 22 67 0,36
Gıda, tarım ve hayvancılık 28 18 14 60 0,23
TOPLAM 7638 5639 6055 19932 100,00
2014 YILI FAALİYET RAPORU 49