Page 16 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 16
Bu kapsamda kurumsal yapılanmaya öncelik verilerek Kurumun kamuoyunda ve vatandaşlar
nezdinde daha çok tanınmasını ve etkin bir farkındalığın ortaya konulması amacıyla Kurumun
teşkilat yapısına ilişkin yönergesinde değişiklik yapılarak ilk etapta;
Kurumumuzun “Kamuoyu nezdindeki farkındalığının artırılması hedefi” doğrultusunda
Kurumun basınla ilişkilerinin olumlu şekilde yürütülmesinde ve Kurumun tanıtılmasında etkin
rol oynayacak Basın Danışmanlığı,
Kurumsal iletişimin gerek kamuoyu nezdinde gerek kamu kurumlarında gerekse Sivil Toplum
Örgütleri ve diğer kuruluşlarda daha sistematik ve profesyonel bir bakış açısı ile işlevsellik
kazandırılmasını teminen Kurumsal İletişim Birimi oluşturulmuştur.
Ayrıca yönergedeki söz konusu değişiklik ile İstanbul Bürosunun şikâyet işlemlerine ilişkin
fonksiyonu değiştirilerek, ön inceleme ve ön inceleme neticesinde karar verme yetkisi
kaldırılmış, şikâyet başvurusunun kabulüne dönüştürülmüş olup, Kurumun en önemli dış
paydaşları olan vatandaş ve idareler ile etkin bir iletişim stratejisinin kolaylaştırıcısı olarak
büroya Kurumun tanıtım ve farkındalığı noktasında yeni misyonlar yüklenmiştir.
Söz konusu yönergede 03 Mayıs 2017 tarihli değişiklik ile;
Strateji Geliştirme Birimi bünyesinde Araştırma, Takip ve Değerlendirme Bürosu
oluşturulmuş olup, Kurumumuzca verilen tavsiye, gönderme, dostane çözüm kararlarının etkin
takibinin yapılması, yıllık rapor çalışmalarının yürütülmesi ile şikâyet başvurularına ilişkin
genel/özel istatistiklerin oluşturulması ve buna ilişkin bilgi taleplerinin karşılanması görevleri bu
büroya verilmiştir.
Yine aynı tarihli değişiklik ile Ön İnceleme Bürosu Koordinatörlüğünün şikâyetlere ilişkin
ön inceleme yetkisi kaldırılarak ilk inceleme ve şikâyetçileri bilgilendirme fonksiyonu verilmiş
ve büronun adı İlk İnceleme Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu olarak değiştirilmiştir. Bu
değişiklik ile büronun adı yapılacak ilk inceleme neticesinde dosyasının en kısa süre içerisinde
inceleyecek Denetçilik Birimine ulaşmasının sağlanması, Kuruma şikâyet başvurusunda
bulunacak vatandaştan telefon vb. iletişim araçlarıyla ulaşan bilgi edinme taleplerinin
karşılanması ve bu sayede vatandaşın doğru bir biçimde yönlendirilerek kaliteli başvuru alma
yolunun etkinleştirilmesi, şikâyet sonrası süreçte ise, vatandaşın başvuruları hakkında daha kolay
bilgi edinmesinin sağlanması hedeflenmiştir. Ayrıca bu sayede ön incelemelerin Kamu
Denetçilerince gerçekleştirilmesi sağlanmıştır.
02/03/2017 tarihli ve 29995 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan değişiklik ile “Kamu Denetçiliği
Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’te
Kurumumuzun kuruluş amacı doğrultusunda ve yapılan katkı ve hizmetlerini düzgün ifade
edilebilmesini teminen "Dostane Çözüm Kararı” eklenmiş,
Başdenetçiliğe ve Genel Sekreterliğe doğrudan bağlı yeni birimlerin oluşturulması ile mevcut
birimlerin daha fonksiyonel hale getirilmesi kapsamında “Kamu Denetçiliği Kurumu Teşkilat
Yapısının Oluşturulmasına ve Personelinin Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönerge"
03/05/2017 tarih ve 81 sayılı Olur ile,
Başdenetçi, Denetçiler ve Genel Sekretere ait imza yetkilerini ve bu yetkilerin kullanılmasına
ilişkin usul ve esasları kapsayan "Kamu Denetçiliği Kurumu İmza Yetkileri Yönergesi"
ihtiyaçlar doğrultusunda 25/01/2017, 08/02/2017 tarihlerinde de olmak üzere en son 09/03/2017
tarih ve 48 sayılı Olur ile,
5