Page 17 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 17
Kamu Denetçilerinin işbölümlerinin belirlenmesi kapsamında “Kamu Denetçiliği Kurumu
Kamu Denetçilerinin İş Bölümüne İlişkin Yönergesi” 28/03/2017 tarih ve 60 sayılı Olur ile
güncellenerek yürürlüğe konulmuştur.
Ayrıca, yapılan mevzuat değişikliklerinin EBYS sistemine tanımlanması, teşkilat ve imza
yetkileri yönergesi sonrası Standart Dosya Plan Kodlarının güncellenmesi ile teşkilat yapısı
güncellemelerinin yeni oluşturulan, kaldırılan veya ismi değiştirilen Birim/büroların DETSİS
sitemine kaydedilmesi, yeni oluşturtulan birimlere ait idari kimlik kodlarının alınması işlemleri
gerçekleştirilmiştir.
Kurumlar, hizmet kalitesinin arttığı günümüzde, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin
sunduğu imkânlardan yararlanmak amacıyla verdikleri hizmetleri en doğru şekilde paydaşlarına
ulaştırma noktasında bilişim sistemlerini daha yaygın bir şekilde kullanmaktadır.
Kurumumuzda bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu imkânlarından yararlanmak, şikâyetçilere bu
teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu alanda önemli
atılımlar yapmaktadır.
Bu doğrultuda Kurumumuz ana hizmeti olan şikâyet başvurularına yönelik olarak başvurularının
alınması noktasında “e- başvuru, elektronik posta yoluyla başvuru ve çocuk başvuruculara
yönelik çocuk başvuru sayfasını” sürekli olarak geliştirmekte ve yeni uygulamalar eklenmektedir.
Bunun yanında şikâyetlerin daha hızlı çözümü, şikâyetlerin etkin takibi, vatandaşın da kendi
başvurusunu elektronik ortamda takip etmesinin sağlanması ve istatistiklerin raporlanması gibi
birçok konuda daha etkin çalışmalara 2017 yılında başlanmış ve bu çalışmalar halen devam
etmektedir.
Bu kapsamda,
Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS), yapılan ihtiyaç analizi ve talepler çerçevesinde
sürekli olarak güncellenmekte, sağlıklı istatistik alınabilmesine yönelik yazılım
güncelleştirmeleri çalışmalarına devam edilmekte ve ana hizmetlere ilişkin kaldırılan veya yeni
eklenen Standart Dosya Plan kodlarının sisteme tanımlanma işlemleri düzenli şekilde
yapılmaktadır.
Şikâyet başvuru sisteminin sadeleştirilmesi çalışması başlatılmış ve yeni e-başvuru sayfası
kullanıma açılmış, sistemin MERNİS ile entegrasyonu sağlanmış olup, ayrıca şikâyetçileri
bilgilendirmek amacıyla siteme SMS entegrasyonu için çalışmalar yapılmıştır.
UYAP sisteminin Kurumumuzca kullanılması ve yazışmaya gerek kalmaksızın şikâyetlerin
daha hızlı çözümü konusunda gerekli protokol çalışmalarına başlanılmıştır.
Tapu ve Kadastro Paylaşım Sisteminin (TAKPAS), Kurumumuzca kullanılması ve yazışmaya
gerek kalmaksızın şikâyetlerin daha hızlı çözümü konusunda protokol imzalanmış ve sistem
Kurumumuzca kullanılmaya başlanmıştır.
Kurum web sayfamız yenilenerek kullanıma açılmıştır.
KDK çocuk başvuru sayfası güncellenmiştir.
6