Page 20 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 20
Kurumumuz idarenin insan hak ve özgürlüklerine saygılı bir şekilde görev yapmasına, kamu
hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesine, kamu yönetiminde iyi yönetişim ilkelerinin
hayata geçirilmesine, bu kapsamda birey ve idare arasındaki sorunların önüne geçilmesine ve
toplumda hak arama kültürünün benimsenmesine ve güçlenmesine önemli katkılarda
bulunmaktadır.
Etkin bir şikâyet mekanizmasıyla idarelerin hukuka ve hakkaniyete aykırı uygulamalarına karşı
vatandaşı korumak ve kamu hizmetlerinin insan hakları ile iyi yönetim ilkeleri çerçevesinde
yürütülmesine katkı sağlamak misyonunu üstlenen Kurumumuz, uzun vadede hak arama kültürünün
yaygın olduğu bir toplum ve hizmet standartlarının yüksek olduğu bir kamu yönetiminin
oluşmasında etkin bir rol oynamayı hedeflemektedir. Tüm bu hedefleri gerçekleştirebilmek için
Kurumumuzun geniş kitleler tarafından tanınması ve benimsenmesi son derece önem arz
etmektedir.
Kurumumuzun faydalanıcısı olduğu "Kamu Denetçiliği Kurumunun Desteklenmesi Projesinin"
ikinci bileşeni olan Teknik Yardım Sözleşmesi kapsamında Kurumumuzun görevi, rolü ve
çalışmalarımız hakkında kamuoyundaki tanınırlığımızı ölçmek amacıyla iki aşamalı olacak şekilde
“Kamuoyu Araştırması Anketinin” yapılması planlanmıştır.
Söz konusu çalışma ile;
o Kurumumuzun kamuoyu nezdindeki tanınırlık düzeyinin belirlenmesi,
o Gruplara (kadın/erkek, işçi/işveren/memur, öğrenci/emekli vb.) bazında tanınırlık
düzeyinin ortaya konulması,
o Belirlenen oran sonrasında tanınırlık düzeyinin artırılması çalışmalarına yol göstermesi,
hedeflenmiş olup, araştırmanın ilk uygulaması 9 Haziran – 1 Temmuz 2016 tarihleri arasında nüfusu
50 bin ve üzeri yerleşim yerlerinde ikamet eden 18 ve üzeri yaştaki 10.000 kişi ile belirlenen soru
formu kapsamında telefon yöntemi ile gerçekleştirilmiş ve yüzde 95 güven aralığında artı/eksi yüzde
0,98 hata payı ile çözümleme yapmaya olanak tanıyan bir örneklem hacmine sahiptir.
Kurumumuzun yeni kurulması sebebiyle dış paydaşlarımıza yönelik gerçekleştirilen bu saha
çalışması, dış paydaşlarımızın memnuniyet veya tanınırlık düzeylerinin belirlenmesi anlamında
yapılan ilk çalışma olup, beklenen veya hedeflenen bir oran söz konusu olmayıp, mevcut durumun
ortaya konulması adına yapılmıştır.
Yapılan anket sonuçları değerlendirildiğinde ise;
Kurumun adının yüzde 25’lik bir kesim tarafından duyulduğu,
Kurum hakkında “yeterince, kısmen ya da az da olsa bilgi sahibi” olduğunu belirten kesimin
ise yüzdesinin ise 19,7’ olduğu,
Kurumun adını duymuş olup kurum hakkında hiç bilgi sahibi olmadığını belirten kesim ise
kurumun adını duyan % 25lik kesimin % 21,9’ una tekabül ettiği, bu da genel toplam
içerisinde % 5,5 lik bir bölümü oluşturduğu,
Öte yandan özellikle gençler arasında (18-24 yaş grubu) kurumun adını duyanların oranının
diğer yaş grubu ortalamalarının altında olduğu tespit edilerek Kurumun tanıtım çalışmaları
planlanırken bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapılmasının tavsiye edilebilirliği,
Kurum adının daha çok “erkek, çalışan, orta yaş kuşak ve eğitimli kesim” arasında göreli
yaygın olduğu, bu kesim dışındaki toplumun diğer katmanlarına ulaşmanın yolu üzerinde
çalışılmasının gerekliliği,
9