Page 20 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 20

Kurumumuz  idarenin  insan  hak  ve  özgürlüklerine  saygılı  bir  şekilde  görev  yapmasına,  kamu
              hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesine, kamu yönetiminde iyi yönetişim ilkelerinin
              hayata  geçirilmesine,  bu  kapsamda  birey  ve  idare  arasındaki  sorunların  önüne  geçilmesine  ve
              toplumda  hak  arama  kültürünün  benimsenmesine  ve  güçlenmesine  önemli  katkılarda
              bulunmaktadır.

              Etkin bir şikâyet mekanizmasıyla idarelerin hukuka ve hakkaniyete aykırı uygulamalarına karşı
              vatandaşı  korumak  ve  kamu  hizmetlerinin  insan  hakları  ile  iyi  yönetim  ilkeleri  çerçevesinde
              yürütülmesine katkı sağlamak misyonunu üstlenen Kurumumuz, uzun vadede hak arama kültürünün
              yaygın  olduğu  bir  toplum  ve  hizmet  standartlarının  yüksek  olduğu  bir  kamu  yönetiminin
              oluşmasında etkin bir rol oynamayı hedeflemektedir. Tüm bu hedefleri gerçekleştirebilmek için
              Kurumumuzun  geniş  kitleler  tarafından  tanınması  ve  benimsenmesi  son  derece  önem  arz
              etmektedir.

              Kurumumuzun  faydalanıcısı  olduğu  "Kamu  Denetçiliği  Kurumunun  Desteklenmesi  Projesinin"
              ikinci  bileşeni  olan  Teknik  Yardım  Sözleşmesi  kapsamında  Kurumumuzun  görevi,  rolü  ve
              çalışmalarımız hakkında kamuoyundaki tanınırlığımızı ölçmek amacıyla iki aşamalı olacak şekilde
              “Kamuoyu Araştırması Anketinin” yapılması planlanmıştır.

              Söz konusu çalışma ile;

                     o  Kurumumuzun kamuoyu nezdindeki tanınırlık düzeyinin belirlenmesi,
                     o  Gruplara  (kadın/erkek,  işçi/işveren/memur,  öğrenci/emekli  vb.)  bazında  tanınırlık
                         düzeyinin ortaya konulması,
                     o  Belirlenen oran sonrasında tanınırlık düzeyinin artırılması çalışmalarına yol göstermesi,

              hedeflenmiş olup, araştırmanın ilk uygulaması 9 Haziran – 1 Temmuz 2016 tarihleri arasında nüfusu
              50 bin ve üzeri yerleşim yerlerinde ikamet eden 18 ve üzeri yaştaki 10.000 kişi ile belirlenen soru
              formu kapsamında telefon yöntemi ile gerçekleştirilmiş ve yüzde 95 güven aralığında artı/eksi yüzde
              0,98 hata payı ile çözümleme yapmaya olanak tanıyan bir örneklem hacmine sahiptir.

              Kurumumuzun  yeni  kurulması  sebebiyle  dış  paydaşlarımıza  yönelik  gerçekleştirilen  bu  saha
              çalışması,  dış  paydaşlarımızın  memnuniyet  veya  tanınırlık  düzeylerinin  belirlenmesi  anlamında
              yapılan ilk çalışma olup, beklenen veya hedeflenen bir oran söz konusu olmayıp, mevcut durumun
              ortaya konulması adına yapılmıştır.

              Yapılan anket sonuçları değerlendirildiğinde ise;

                   Kurumun adının yüzde 25’lik bir kesim tarafından duyulduğu,
                   Kurum hakkında “yeterince, kısmen ya da az da olsa bilgi sahibi” olduğunu belirten kesimin
                     ise yüzdesinin ise 19,7’ olduğu,
                   Kurumun adını duymuş olup kurum hakkında hiç bilgi sahibi olmadığını belirten kesim ise
                     kurumun adını duyan % 25lik kesimin  % 21,9’ una tekabül  ettiği,    bu da genel  toplam
                     içerisinde % 5,5 lik bir bölümü oluşturduğu,
                   Öte yandan özellikle gençler arasında (18-24 yaş grubu) kurumun adını duyanların oranının
                     diğer yaş grubu ortalamalarının altında olduğu tespit edilerek Kurumun tanıtım çalışmaları
                     planlanırken bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapılmasının tavsiye edilebilirliği,
                   Kurum adının daha çok “erkek, çalışan, orta yaş kuşak ve eğitimli kesim” arasında göreli
                     yaygın olduğu, bu kesim dışındaki toplumun diğer katmanlarına ulaşmanın yolu üzerinde
                     çalışılmasının gerekliliği,




                                                                                                            9
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25