Page 83 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 83

Kurumun  başarısı  ikna  gücüne  dayalı  arabuluculuk  ve  uzlaştırıcı  rolünde  saklıdır.  Bu  nedenle
              şikâyetlerin  daha  hızlı,  etkin  çözümü  için  Kurumca  vatandaş  ve  idare  arasında  köprü  görevi
              yürütülerek dostane çözüm yöntemleri aranmaktadır. Kurumun kuruluş amacı ve var olma sebebi
              dostane çözüm aramak ve bulmaktır. Bu doğrultuda kurumun yapmış olduğu katkı ve hizmetlerin
              düzgün ifade edilmesi ve bunun istatistiklere doğru yansıtılması amacıyla 2/3/2017 tarihinde “Kamu
              Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğe”
              eklenen 33/A maddesiyle;  Şikâyet  konusu talebin ilgili  idare tarafından  yerine  getirilmesi  veya
              şikâyetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi hâlinde dostane çözüm kararı
              verilmesi düzenlenmiştir.

              Bu  kapsamda  başvurunun  Kurumca  incelenmesi  aşamalarında  şikâyetin  yerinde  olduğu
              kanısına  varılması  durumunda  ilgili  idare  yetkilileriyle  bir  araya  gelinmek  suretiyle  veya
              telefon,  e  posta  gibi  iletişim  araçlarıyla  irtibata  geçilmekte  ve  çözüm  arayışına  girilmek
              suretiyle kişilerin adalete hızlı erişiminin tesisinde önemli katkılarda bulunmaktadır.

              2017 yılında ise Dostane Çözüm Arayışına daha fazla ehemmiyet verilmiş ve 6 aylık sürede 878
              adet  şikâyet  başvurusu  hakkında  Dostane  Çözüm  Kararı  verilmiştir.  Aşağıda  Dostane  Çözüm
              Kararına konu olan şikâyet başvurularından bazı örnekler sunulmaktadır:

                 Başvuranın Ücret ve Tazminat Alacaklarının İlgili İdarece Ödenmesi Sağlandı


              Başvuran,  Hacettepe  Üniversitesi  tarafından  işten  çıkartılması  akabinde  açmış  olduğu  feshin
              geçersizliği  ve  işe  iade  talepli  davanın  Ankara  24.  İş  Mahkemesi’nce  lehine  sonuçlandığını  ve
              kararın  kesinleştiğini,  takip  eden  süreçte  Kurum  tarafından  işe  alınmadığını,  nihayetinde
              mahkemece  tarafında  ödenmesi  yönünde  karar  verilen  ücret  ve  tazminat  alacaklarının  halen
              varlığını sürdürdüğünü, ilgili ödemelerin yapılmaması üzerine Ankara 25.İcra Müdürlüğü kanalıyla
              icra  takibinin  de  başlatıldığını,  yetkililerin  umursamaz  tutumları  nedeniyle  alacaklarının
              sürüncemede bırakıldığını ifade etmiş ve mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.

              Başvuruya konu mağduriyetin çözüme kavuşturulmasını teminen yapılan görüşmeler neticesinde,
              başvuranın Hacettepe Üniversitesi Sağlık ve Kültür Spor Dairesi Başkanlığı bünyesinde görevli iken
              işten çıkartıldığı anlaşılmış olup, muhasebe yetkilisi ile yapılan görüşmelerde ise söz konusu Kurum
              yetkilisi işbirlikçi bir tutum sergilemiş ve başvuranın finansal sorunlar nedeniyle 2016 yılında işten
              çıkartıldığını,  ihbar  ve  kıdem  tazminatlarının  hemen  ödendiğini,  başvuran  ile  birlikte  bir  grup
              kişinin  daha  aynı  sebeple  işten  çıkartıldığını,  tüm  borçların  aynı  anda  ödenmesinin  mümkün
              olamaması nedeniyle taksitle kişilere ödeme yapılacağı bilgisini avukatları aracılığı ile ilettiklerini,
              bu çerçevede Ocak, Şubat ve Mart aylarında ödemelerin yapıldığını ancak yine finansal imkânsızlık
              nedeniyle Nisan ayında yapılacak ödemenin atlanarak Mayıs ayında yapıldığını, başvuranın kalan
              tüm alacaklarının Haziran 2017 ayında tamamlanmasının sağlanacağını ifade etmiştir.

              Muhasebe  yetkilisi  ile  gerçekleştirilen  müteakip  görüşmede,  başvurana  yapılması  gereken  tüm
              ödemelerin  16/06/2017  tarihinde  yapıldığını  bildirmiş  ve  ödemelere  ait  dekontları  tarafımıza
              fakslamıştır. Mezkur görüşme akabinde başvuran aranarak ödemenin tamamlandığı hususu teyit
              edilmiş; başvuru konusunun çözüme kavuşturulduğu anlaşıldığından, dosyanın dostane çözüm ile
              sonlandırılması yoluna gidilmiştir.
              Başvuran Kurumumuza 30/06/2017 tarihli bir e-posta göndererek başvuruya konu talebinin yerine
              getirildiğini belirterek ilgimizden ötürü teşekkür etmiştir.




                                                                                                           72
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88