Page 83 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 83
Kurumun başarısı ikna gücüne dayalı arabuluculuk ve uzlaştırıcı rolünde saklıdır. Bu nedenle
şikâyetlerin daha hızlı, etkin çözümü için Kurumca vatandaş ve idare arasında köprü görevi
yürütülerek dostane çözüm yöntemleri aranmaktadır. Kurumun kuruluş amacı ve var olma sebebi
dostane çözüm aramak ve bulmaktır. Bu doğrultuda kurumun yapmış olduğu katkı ve hizmetlerin
düzgün ifade edilmesi ve bunun istatistiklere doğru yansıtılması amacıyla 2/3/2017 tarihinde “Kamu
Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğe”
eklenen 33/A maddesiyle; Şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından yerine getirilmesi veya
şikâyetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi hâlinde dostane çözüm kararı
verilmesi düzenlenmiştir.
Bu kapsamda başvurunun Kurumca incelenmesi aşamalarında şikâyetin yerinde olduğu
kanısına varılması durumunda ilgili idare yetkilileriyle bir araya gelinmek suretiyle veya
telefon, e posta gibi iletişim araçlarıyla irtibata geçilmekte ve çözüm arayışına girilmek
suretiyle kişilerin adalete hızlı erişiminin tesisinde önemli katkılarda bulunmaktadır.
2017 yılında ise Dostane Çözüm Arayışına daha fazla ehemmiyet verilmiş ve 6 aylık sürede 878
adet şikâyet başvurusu hakkında Dostane Çözüm Kararı verilmiştir. Aşağıda Dostane Çözüm
Kararına konu olan şikâyet başvurularından bazı örnekler sunulmaktadır:
Başvuranın Ücret ve Tazminat Alacaklarının İlgili İdarece Ödenmesi Sağlandı
Başvuran, Hacettepe Üniversitesi tarafından işten çıkartılması akabinde açmış olduğu feshin
geçersizliği ve işe iade talepli davanın Ankara 24. İş Mahkemesi’nce lehine sonuçlandığını ve
kararın kesinleştiğini, takip eden süreçte Kurum tarafından işe alınmadığını, nihayetinde
mahkemece tarafında ödenmesi yönünde karar verilen ücret ve tazminat alacaklarının halen
varlığını sürdürdüğünü, ilgili ödemelerin yapılmaması üzerine Ankara 25.İcra Müdürlüğü kanalıyla
icra takibinin de başlatıldığını, yetkililerin umursamaz tutumları nedeniyle alacaklarının
sürüncemede bırakıldığını ifade etmiş ve mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Başvuruya konu mağduriyetin çözüme kavuşturulmasını teminen yapılan görüşmeler neticesinde,
başvuranın Hacettepe Üniversitesi Sağlık ve Kültür Spor Dairesi Başkanlığı bünyesinde görevli iken
işten çıkartıldığı anlaşılmış olup, muhasebe yetkilisi ile yapılan görüşmelerde ise söz konusu Kurum
yetkilisi işbirlikçi bir tutum sergilemiş ve başvuranın finansal sorunlar nedeniyle 2016 yılında işten
çıkartıldığını, ihbar ve kıdem tazminatlarının hemen ödendiğini, başvuran ile birlikte bir grup
kişinin daha aynı sebeple işten çıkartıldığını, tüm borçların aynı anda ödenmesinin mümkün
olamaması nedeniyle taksitle kişilere ödeme yapılacağı bilgisini avukatları aracılığı ile ilettiklerini,
bu çerçevede Ocak, Şubat ve Mart aylarında ödemelerin yapıldığını ancak yine finansal imkânsızlık
nedeniyle Nisan ayında yapılacak ödemenin atlanarak Mayıs ayında yapıldığını, başvuranın kalan
tüm alacaklarının Haziran 2017 ayında tamamlanmasının sağlanacağını ifade etmiştir.
Muhasebe yetkilisi ile gerçekleştirilen müteakip görüşmede, başvurana yapılması gereken tüm
ödemelerin 16/06/2017 tarihinde yapıldığını bildirmiş ve ödemelere ait dekontları tarafımıza
fakslamıştır. Mezkur görüşme akabinde başvuran aranarak ödemenin tamamlandığı hususu teyit
edilmiş; başvuru konusunun çözüme kavuşturulduğu anlaşıldığından, dosyanın dostane çözüm ile
sonlandırılması yoluna gidilmiştir.
Başvuran Kurumumuza 30/06/2017 tarihli bir e-posta göndererek başvuruya konu talebinin yerine
getirildiğini belirterek ilgimizden ötürü teşekkür etmiştir.
72