Page 84 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 84
Zihinsel Engelli Çocuğun Destek Eğitim Programından Yararlanmaya
Devam Etmesi Sağlandı
Başvuran, Kurumumuza başvurarak oğlunun Zihinsel Engelliler Destek Eğitim Programından
yararlanmaya devam etmesini talep etmiştir.
Engel grubundaki bireylere verilen destek eğitimlerinin sürekliliğinin önem arz ettiği, verilen bu
eğitimler sayesinde engellilerin toplumsal hayata dair bilgi ve alışkanlıklarını geliştirilebildiği,
böylece engelli ailesine de destek olunduğu, bu çerçevede başvuranın oğlunun da destek
eğitimlerine devamının yerinde olacağı yönündeki görüşümüz Milli Eğitim Bakanlığı yetkililerine
aktarılmıştır.
Söz konusu görüşmeye istinaden; Bakanlık yetkilileri, başvuranın oğlunun “destek eğitimine son
veren raporun” üzerinden altı ay geçtiğini belirterek Keçiören RAM’a gitmesi halinde yeniden
tanılama yapılabileceğini; zihinsel engellilerle ilgili olarak görüşlerimize katıldıklarını, destek
eğitiminin devamı amacıyla RAM yetkilileri ile görüşeceklerini ifade etmişlerdir.
Görüşmelerimizi izleyen günlerde başvuran, oğlunun destek eğitimine devamı için gerekli Özel
Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporunun onaylandığını Kurumumuza telefonla bildirmiştir. MEB
yetkililerinden alınan sistem çıktısının incelenmesinden de bu durum teyit edilmiştir.
Kurumumuzca yapılan girişimler sonucunda başvuranın talebinin Keçiören RAM tarafından yerine
getirildiği görülmüş olup, şikâyete konu husus dostane yolla çözüme ulaşılmıştır.
Sınıf Arkadaşı ile Sorun Yaşayan ve Bu sorun Nedeniyle Okula Gitmek
İstemeyen Çocuğun Sınıfı Değiştirildi
Başvuran, 8 yaşındaki kızının eğitim aldığı … İlkokulunda aynı sınıfta okuyan başka bir öğrencinin
sürekli fiziksel ve sözlü tacizine maruz kaldığını, durumu çocuğun ailesine, sınıf öğretmenine, okul
müdürüne hatta Üsküdar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne dilekçe ile bildirmesine rağmen sorunu
çözmeye yönelik hiçbir adım atılmadığını, çocuğun cezalandırılmasını ya da herhangi bir şekilde
mağdur edilmesini kesinlikle istemediklerini belirterek, gereğinin yapılması talebiyle Kurumumuza
başvuruda bulunmuştur.
Başvuru sahibi … ve … İlkokul Müdürü ile yapılan telefon görüşmelerine istinaden Kurumumuz
Psikoloğu tarafından hazırlanan görüşme tutanağında; “…’ın 8 yaşındaki kızı adına başvuruda
bulunduğunu, kızının … İlkokulu 2. sınıf öğrencisi olduğunu, sene başında kızının sıra arkadaşı E.
tarafından akran zorbalığına maruz kaldığını, kızına şiddet uyguladığını, sürekli vurduğunu ve
rahatsız ettiğini, bunu sınıf öğretmenine ilettikleri zaman öğretmenin yer değişikliği yaparak bu
sefer de kızını çocuğun önündeki sıraya oturttuğunu, çocuğun kızının kafasına, gözüne vurmaya
devam ettiğini, öğretmenle tekrar konuştukları zaman bu hareketleri olağan karşıladığını ve ‘sizin
çocuğunuz da kendisini savunmayı öğrenecek, bu çocuk herkese yapıyor, bana da atarlanıyor’
diyerek konuyu çözümlemek adına bir şey yapmadığını, çocuğun ceza almasını veya suçlanmasını
istemediklerini, neticede onun da bir çocuk olduğunu ve kazanılması gerektiğini, daha sonra saygılı
ve düzeyli bir üslupla çocuğun velisine durumu aktarıp çocuklarıyla konuşmalarını rica ettiğini,
E.nin ailesinin kendilerine ılımlı yaklaştığını ve çocuğuyla konuşacağını söylediğini ancak ertesi
gün şiddet eylemlerinin artarak devam ettiğini, çocuğunun kafasına, gözüne vurduğunu, ‘korkak,
73