Page 85 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 85
ailesine beni şikâyet etmiş’ diyerek alay ettiğini ve rahatsızlık vermeyi sürdürdüğünü, bunun üzerine
E. nin velisiyle birkaç kez daha konuştuklarını ancak velinin üslubunun bu kez sertleştiğini, bu
durumu sınıf öğretmenine ilettikleri zaman ‘boş verin, siz onların seviyesine inmeyin’ türünde bir
yaklaşım sergilemesi üzerine bu kez de okul müdürü ile görüşerek sınıf değişikliği talebinde
bulunduklarını ancak müdürün sınıf değişikliğine sıcak bakmadığını, çocuğunun psikolojisinin son
derece bozulduğunu, eğitime devam etmek istemediğini ve şu an okula gidemediğini, bu olayın
ilkokul 2. sınıfta olan kızını okumaktan soğuttuğunu, BİMER ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne
başvuruda bulunduklarını ancak henüz sonuç alamadıklarını belirten başvurucu, E. isimli çocuğun
ceza alması veya zor durumda kalmasını istemediklerini, onun da kazanılması gereken bir değer
olduğunu, sadece sınıf değişikliği taleplerinin okul yönetimince dikkate alınmasını istediklerini
belirtmiştir.
… İlkokulu Müdürü ile yapılan telefon görüşmesinde ise; Okul Müdürü, E. isimli çocuğun o kadar
da yaramaz bir çocuk olmadığını hatta sınıf başkanlığı yaptığını ancak şikâyet başvurusunda
bulunan velinin gereksiz yere hassasiyet gösterip abarttığını, … isimli çocuğun hiçbir yerinde yara
izi olmadığını, okul yönetimince hiçbir şekilde sınıf değişikliği işlemi yapmadıklarını, yaparlarsa
bunun diğer velilere emsal teşkil edeceğini ve herkesin isteyebileceğini, çok istedikleri takdirde bu
okuldan kaydını aldırarak yeni kayıt gibi tekrar gelebileceklerini ancak o şekilde yeni bir kayıtla
farklı bir sınıfa verebileceğini, değişiklik yapılsa bile hiçbir öğretmenin o çocukları sınıflarına
istemeyeceğini ifade etmiştir.” hususlarına yer verilmiştir.
01/06/2017 tarihinde Üsküdar İlçe Milli Eğitim Müdürü ile telefon görüşmesi yapılmış ve dosya
kapsamında yapılan görüşmeler neticesinde idarecilerin mağdur çocuğa yaklaşımında tespit edilen
eksiklikler belirtilmiş; ayrıca benzer olayların tekrarlanmaması için konunun bizzat kendileri
tarafından takibinin faydalı olabileceği açıklanmıştır.
Akabinde ilgili Şube Müdürü Kurumumuzu arayarak …’ın sınıf değişikliğinin yapıldığını, rehber
öğretmenin gözetiminde sürecin işletildiğini, yılsonuna kadar öğrenci ile görüşmelerini
sürdüreceğini bildirmiştir.
İdarenin sağladığı çözümün teyit edilmesi amacıyla 01/06/2017 tarihinde başvuran ile yapılan
telefon görüşmesinde, kızının sınıfının değiştirildiğini, çocuğunun değişiklikten çok memnun ve
mutlu olduğunu, Ekim 2016’dan bu yana devam eden süreçte 3 Nisan 2017’den itibaren çocuğun
okula gitmemeye başladığını, değişiklik yapılınca 22 Mayıs’ta tekrar okula başladığını; ayrıca
rehber öğretmen … durumu iyi bir şekilde takip ettiğini ifade ederek Kurumumuzun ilgisi için
teşekkürlerini ifade etmiştir.
2017 KPSS Başvuru Süresi Uzatıldı
ÖSYM tarafından gerçekleştirilen 2017 KPSS başvuru tarihini kaçıran yüzlerce başvuran, başvuru
süresinin uzatılarak mağduriyetlerinin giderilmesini Kurumumuzdan talep etmiştir.
Yaşanılan mağduriyetlerin Dostane Çözüm kapsamında giderilmesi amacıyla ÖSYM Başkanlığı
yetkilileri ile toplantı yapılmış olup ÖSYM Başkanlığının 25/04/2017 tarihinde resmi internet
sitesinde yapmış olduğu duyuruda; “süresi içerisinde başvuru yapmayan adayların bir gün süre ile
başvurularının alınmasına, ilgili Sınav Kılavuzlarında belirtilen sınav ücretinin sadece internet
bankacılığı üzerinden artırımsız olarak geç başvuru gününde saat 23.59’a kadar yatırılabilmesine,
bu sınavlara başvuran ve ücretini yatıran adayların tercih edecekleri sınav merkezlerinde sınava
alınmalarına karar verilmiştir.” denilmek suretiyle konu çözüme kavuşturulmuştur.
74