Page 104 - 2017-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 104
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
5. ÖNERİ VE TEDBİRLER
2017-2021 dönemi vizyonuna ulaşma noktasında Kurumumuzun öncelikli hedefleri arasında; tüm paydaşlarımıza
Kurumun amaç ve sorumluluklarının en doğru şekilde aktarılabilmesi, hak arama kültürünün yaygınlaştırılması,
Kurum faaliyetlerinin ve kararlarının etkinliğinin sağlanması ve kararlarımıza uyum oranlarının artırılması, göç
ve mülteci, kadın, çocuk, engelli gibi dezavantajlı kesimler ile insan hakları ihlallerinin ulusal ve uluslararası
alanda farkındalığın oluşturulması gibi önemli hususlar yer almaktadır.
Bu kapsamda; 2017 yılında söz konusu hedeflere yönelik olarak özetle;
◊ Kurumsal yapıda değişikliklere gidilerek,
• Kamuoyu nezdindeki tanınırlığının artması ve hak arama kültürünün yaygınlaştırılması kapsamında
ilk adım olarak Basın Müşavirliği ve Kurumsal İletişim Birimi oluşturulmuş,
• Kurum yapısını güçlendirici, kararların etkin hale getirilmesi ve takibinin yapılması adına işleyişte
bir takım değişiklikler yapılarak İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu ile Araştırma Takip
ve Değerlendirme Bürosu kurulmuştur.
◊ Mezuatsal değişiklikler yapılarak,
• Dostane Çözüm Kararı getirilmiş,
• Ön İncelemenin Denetçilerce yapılması yönünde değişikliğe gidilmiş,
◊ İncelenemezlik, Gönderme, KVYO, Dostane Çözüm gibi kararların Denetçilerce verilmesi için imza yetkileri
yönergesinde değişiklik yapılmıştır.
• E- Başvuru Sistemi güncellenmiş, TAKPAS ve UYAP sistemi kullanılmaya başlanmıştır.
◊ Gerek sivil toplum örgütleriyle gerekse kamu kurum ve kuruluşlarıyla olan diyalog ve işbirliğimiz hız
kazanmış ve tüm paydaşlarımızla ortak çalışmalar yürütülerek,
• Başta Göç ve Mülteciler temalı IV. Uluslararası Ombudsmanlık Sempozyumu, Cumhurbaşkanlığı
Sisteminde İdarenin Denetimi Çalıştayı, Kadın Hakları ve Ombudsmanlık Çalıştayı, İstanbul
Uluslararası Ombudsmanlık Konferansı gibi Kurumun tanıtımı için 50 civarında ulusal ve uluslararası
organizasyon düzeyde önemli organizasyonlar düzenlenmiş,
• Vatandaş-İdare-STK’ların aynı platformda buluşturulduğu “Ombudsmanlık Halk Buluşmaları”
temalı bölgesel toplantılar (Antalya, Bursa, Erzurum, Şanlıurfa, Trabzon, Konya, Van, Eskişehir,
Beypazarı) gerçekleştirilmiş ayrıca basınla bir araya gelinmiş,
• Basınla ilişkiler güçlendirilmiş, İstanbul ve Ankara’da medya mensup ve yöneticileriyle 4 kez bir
araya gelinmiş, yazılı ve görsel basında yer alma sayılarımız artmış, ulusal /yerel TV ve radyo
kanalında canlı yayın konuğu olunmuş, gazete, TV ve ajanslara özel röportajlar verilmiştir.
◊ Vatandaşlara yönelik olarak özelde;
• Kurumumuzun aracılığı ve girişimleri sonucunda sorunları ‘Dostane Çözüm’ ile sonuçlanan
vatandaşlarımızın Kurumumuza ziyaretleri kabul edilmiş,
104 2017 YILI FAALİYET RAPORU