Page 101 - 2017-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 101

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


             B. ZAYIFLIKLAR



                            ZAYIF YÖNLER                                        AZALTMA YOLLARI NELERDİR?

                                                       •   Kurumun tanıtıcı faaliyetlerde bulunması

                                                       •   Kurumun aldığı kararları, önerdiği politikaları ve yıllık
              1. KDK’nın tanınırlığının yeterli düzeyde olmaması
                                                           raporları kamuoyunda daha etkin bir şekilde yayınlaması

                                                       •   Medya ile ilişkilerin güçlendirilmesi
                                                       •   İç paydaş açısından kurumsal kimliğin ve kurumsal kültürün
                                                           geliştirilmesi
              2. Paydaşlarla iletişim eksikliği
                                                       •   Dış paydaş açısından ise; etkin iletişim stratejisinin
                                                           oluşturulması ile kurumsal farkındalığın artırılması

                                                       •   Kurum mevzuatının ihtiyaçlar doğrultusunda revize edilmesi
              3. İş/görev tanımlarının net olmaması
                                                       •   İş akışlarının oluşturulması

                                                       •   Karar formatlarının sadeleştirilerek standart bir hale
                                                           getirilmesi
              4. Kurum Kararlarının niteliğinin paydaşlar
              tarafından yeterince bilinememesi        •   Yıllık ve özel raporların özet formatlarının hazırlanması

                                                       •   Kurum işlemlerinde çocuklara özgü bir format oluşturmak
                                                       •   Türk Dil Kurumu’na Ombudsman isminin Türkçeleşmesi için
              5. Kurum isminin ve uzman unvanının yapılan işin   başvurulması
              mahiyetini karşılamaması
                                                       •   Uzmanlık unvanının raportörlük vb. olarak değiştirilmesi


              6. Re’sen inceleme ve araştırma yetkisinin   •   Re’sen inceleme ve araştırma yetkisinin edinilmesi için yasal
              olmaması                                     düzenleme yapılması yönünde girişimlerde bulunulması



                                                       •   Kurumsal yapının ihtiyaçlara cevap verilebilir hale
              7. Teşkilat yapısının yeterli olmayışı
                                                           getirilmesine yönelik çalışmaların yapılması


                                                       •   Kurumsal kapasitenin artırılmasına yönelik olarak,
              8. Kurumsal kapasitenin istenilen düzeyde    insan kaynakları sisteminin etkinleştirilmesi, iletişim
              olmaması                                     stratejilerinin oluşturulması ile bilgi teknolojileri alt yapısının
                                                           güçlendirilmesi gibi faaliyetlerin planlanması


              9. EBYS’nin Kurum ihtiyaçlarını karşılamada   •   Şikâyet Başvuru ve Karar Yönetim Sisteminin kurulması ve
              yetersiz kalması                             diğer sistem yazılımlarıyla entegrasyonunun sağlanması


                                                       •   Paydaşlar nezdinde farkındalığın artırılması kapsamında
              10. Bireylerin şikâyetlerin takip edebilmeleri için   bireylerin şikâyetlerin takip edebilmeleri için etkin bir
              etkin bir bilgilendirme sisteminin bulunmaması
                                                           bilgilendirme sisteminin kurulması





                                                                                          2017 YILI FAALİYET RAPORU  101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106