Page 105 - 2017-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 105

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


                     •   Başta üniversiteler  olmak üzere Kurumun  geniş kitlelere tanıtımı amacıyla; Kırıkkale, Giresun,
                         Konya, Mersin,  Trabzon, Gümüşhane, Bayburt, Erzurum, Artvin, Karaman, Ankara, Kastamonu,
                         Elazığ,  Aksaray,  İstanbul  illerinin üniversitelerinde  konferanslar  verilmek  suretiyle,  üniversite
                         öğrencileriyle buluşmalar gerçekleştirilmiş,

                     •   İl ziyaretleri ve Sığınmacı Kampları ziyaret edilmiş,  8 Mart Kadınlar Günü, 23 Nisan Çocuk Şenliği,
                         Engelliler Haftası Etkinlikleri gibi dezavantajlı gruplara yönelik etkin faaliyetler yapılmış,

                     •   2017 yılında Kurumumuza bizzat  gelen, telefon aracılığı ile ulaşan veya bilgi  edinme yoluyla
                         başvuran vatandaşlarımıza ait toplam 21.083 adet bilgi talebi karşılanmış,

                     •   Kurumumuz ile Üniversiteler arasındaki ilişki artırılmış ve hukuk, adalet, insan hakları ve
                         hakkaniyet anlayışını  geliştirmek amacıyla “Ombudsmanlık  Toplulukları” kurmak için  gereken
                         çalışmalar başlatılarak 184 üniversiteye yazı yazılmış, 20 Üniversitede ombudsmanlık topluluğu
                         fiilen oluşturulmuştur.

                ◊  Kamu İdareleri ve STK’lara yönelik özede;

                     •   Özellikle Hukuk Fakülteleri ile birlikte çalışmalar yapmak için İstanbul ve Ankara’da bulunan 36
                         Hukuk Fakültesi Dekanı ile bir araya gelinmiş,

                     •   Başta MEMUR-SEN, KAMU-SEN, KESK, HAK-İŞ, TÜRK-İŞ, TOBB, Barolar olmak üzere STK temsilci ve
                         yöneticilerle ilişkiler artırılmış,

                     •   Mahalli İdareler Çalıştayı, YÖK ziyaretleri gibi kamu kurumlarıyla etkin iletişim ve işbirliği toplantıları
                         ve faaliyetleri gerçekleştirilmiştir.

             Yapılan/yürütülen tüm bu faaliyetler sonucunda Stratejik Plan kapsamında yer alan 2017 yılına ilişkin performans
             göstergelerinin tamamına yakınında gösterge oranlarının çok üzerinde gerçekleştirmeler yakalanmış ve tüm
             hedeflere ulaşılmıştır.

             Bu kapsamda somut iyileşme çıktıları olarak;

                ◊  Basında yer alan haber sayımız 2016 yılında 1041 iken 2017 yılında 28845’e yükselmiş, şikâyet başvuru
                   sayımız geçen yıl 5519 iken bu yıl üç katından fazla artış göstererek 17131 olmuş,


                ◊  Başvuruların ilk incelemede kalma süresi 2 güne indirilerek dosyanın kısa sürede ilgili Kamu Denetçisine
                   ulaşması sağlanmış,
                ◊  2016 yılında uzlaşma yöntemiyle çözüme kavuşturulan dosya sayısı 80 iken 2017 yılında Karar türü olarak
                   mevzuatımıza giren “Dostane Çözüm” kapsamında ise toplam 1887 adet dosya çözüme kavuşturulmuş,

                ◊  Personel sayısının aynı kalmasına rağmen işleyişin hızlanmasıyla 2016 yılında sonuçlanan dosya sayısı
                   4819 iken bu yıl 14746’ ya yükselmiş,

                ◊  Araştırma Takip ve Değerlendirme Bürosunun kurulmasıyla kararların takibinde etkinlik sağlanmış,

                ◊  İdarelerin Kararlara uyum oranı %42’den %65’lere ulaşmıştır.

             Tüm  bu  göstergeler/sonuçlar  aynı  zamanda  tüm  paydaşlar  nezdindeki  Kurumumuz  algısının  somut  geri
             yansımaları olduğu düşünüldüğünde ciddi kazanımların ve başarının ortaya çıktığı değerlendirilmekte olup, bu







                                                                                          2017 YILI FAALİYET RAPORU  105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110