Page 105 - 2017-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 105
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
• Başta üniversiteler olmak üzere Kurumun geniş kitlelere tanıtımı amacıyla; Kırıkkale, Giresun,
Konya, Mersin, Trabzon, Gümüşhane, Bayburt, Erzurum, Artvin, Karaman, Ankara, Kastamonu,
Elazığ, Aksaray, İstanbul illerinin üniversitelerinde konferanslar verilmek suretiyle, üniversite
öğrencileriyle buluşmalar gerçekleştirilmiş,
• İl ziyaretleri ve Sığınmacı Kampları ziyaret edilmiş, 8 Mart Kadınlar Günü, 23 Nisan Çocuk Şenliği,
Engelliler Haftası Etkinlikleri gibi dezavantajlı gruplara yönelik etkin faaliyetler yapılmış,
• 2017 yılında Kurumumuza bizzat gelen, telefon aracılığı ile ulaşan veya bilgi edinme yoluyla
başvuran vatandaşlarımıza ait toplam 21.083 adet bilgi talebi karşılanmış,
• Kurumumuz ile Üniversiteler arasındaki ilişki artırılmış ve hukuk, adalet, insan hakları ve
hakkaniyet anlayışını geliştirmek amacıyla “Ombudsmanlık Toplulukları” kurmak için gereken
çalışmalar başlatılarak 184 üniversiteye yazı yazılmış, 20 Üniversitede ombudsmanlık topluluğu
fiilen oluşturulmuştur.
◊ Kamu İdareleri ve STK’lara yönelik özede;
• Özellikle Hukuk Fakülteleri ile birlikte çalışmalar yapmak için İstanbul ve Ankara’da bulunan 36
Hukuk Fakültesi Dekanı ile bir araya gelinmiş,
• Başta MEMUR-SEN, KAMU-SEN, KESK, HAK-İŞ, TÜRK-İŞ, TOBB, Barolar olmak üzere STK temsilci ve
yöneticilerle ilişkiler artırılmış,
• Mahalli İdareler Çalıştayı, YÖK ziyaretleri gibi kamu kurumlarıyla etkin iletişim ve işbirliği toplantıları
ve faaliyetleri gerçekleştirilmiştir.
Yapılan/yürütülen tüm bu faaliyetler sonucunda Stratejik Plan kapsamında yer alan 2017 yılına ilişkin performans
göstergelerinin tamamına yakınında gösterge oranlarının çok üzerinde gerçekleştirmeler yakalanmış ve tüm
hedeflere ulaşılmıştır.
Bu kapsamda somut iyileşme çıktıları olarak;
◊ Basında yer alan haber sayımız 2016 yılında 1041 iken 2017 yılında 28845’e yükselmiş, şikâyet başvuru
sayımız geçen yıl 5519 iken bu yıl üç katından fazla artış göstererek 17131 olmuş,
◊ Başvuruların ilk incelemede kalma süresi 2 güne indirilerek dosyanın kısa sürede ilgili Kamu Denetçisine
ulaşması sağlanmış,
◊ 2016 yılında uzlaşma yöntemiyle çözüme kavuşturulan dosya sayısı 80 iken 2017 yılında Karar türü olarak
mevzuatımıza giren “Dostane Çözüm” kapsamında ise toplam 1887 adet dosya çözüme kavuşturulmuş,
◊ Personel sayısının aynı kalmasına rağmen işleyişin hızlanmasıyla 2016 yılında sonuçlanan dosya sayısı
4819 iken bu yıl 14746’ ya yükselmiş,
◊ Araştırma Takip ve Değerlendirme Bürosunun kurulmasıyla kararların takibinde etkinlik sağlanmış,
◊ İdarelerin Kararlara uyum oranı %42’den %65’lere ulaşmıştır.
Tüm bu göstergeler/sonuçlar aynı zamanda tüm paydaşlar nezdindeki Kurumumuz algısının somut geri
yansımaları olduğu düşünüldüğünde ciddi kazanımların ve başarının ortaya çıktığı değerlendirilmekte olup, bu
2017 YILI FAALİYET RAPORU 105