Page 61 - 2017-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 61
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Şekil 11: 2016-2017 Yılları Başvuru Şekillerine Göre Dağılım (%)
E-Başvuru
77,71%
Faks
Elden 0,78%
Posta 7,37% E-Posta
12,79% 1,35%
2017 yılında yapılan şikâyet başvurularının konu bazlı değerlendirildiğinde yapılan başvuruların %28,04’lük
oranla “kamu personel rejimi” alanı oluştururken bunu, %26,15 ile “eğitim-öğretim, gençlik ve spor” %11,40’lik
oranla “çalışma ve sosyal güvenlik” alanları takip etmiştir. 2016 yılına bakıldığında ise ilk sıranın yine %26,4 ile
“kamu personel rejimine” yönelik başvuruların oluşturduğu bunu yaklaşık %12 ile “çalışma ve sosyal güvenlik”
alanına yönelik ve %10.66 ile de “eğitim-öğretim, gençlik ve spor” alanına yönelik başvuruların takip ettiği
görülmektedir. 2017 yılında “eğitim-öğretim, gençlik ve spor” alanının geçmiş yıllara oranla yaklaşık 15 puanlık
ciddi artış göstermesinde LYS, YGS, AÖF, Uzaktan Öğretim vb. sınavlarına ilişkin başvuruların etkili olduğu
düşünülmektedir.
Yine 2017 yılında gelen başvuruların konu bazlı dağılımlarının 2016 yılıyla karşılaştırılmasında;
- En fazla artış gösteren ilk 5 alanın sırasıyla %569,66 ile “eğitim-öğretim, gençlik ve spor”, %373,33 ile “nüfus,
vatandaşlık, mülteci ve sığınmacı hakları”, %371,43 ile “orman, su, çevre ve şehircilik”, %352,94 ile “ailenin
korunması” ve %327,10 ile “ulaştırma, basın ve iletişim” alanları oluşturmuştur.
- Yine kadın, engelli, insan ve çocuk hakları gibi dezavantajlı alanlara ilişkin önem arz eden konu ve alanlarda
da geçmiş yıllardaki başvuru sayılarına kıyasla ciddi artış yaşanmıştır.
Tablo 15: 2016-2017 Yılları Şikâyetlerin Konulara Göre Dağılımı
2017 2016-2017
Şikâyet Konusu veya Alanı 2016 Yılı 2017 Yılı Yüzde Değişim
% Oranı %
Kamu personel rejimi 1759 4803 28,04 173,05
Eğitim-öğretim, gençlik ve spor 669 4480 26,15 569,66
Çalışma ve sosyal güvenlik 556 1953 11,40 251,26
Adalet, milli savunma ve güvenlik 338 1126 6,57 233,14
2017 YILI FAALİYET RAPORU 61