Page 33 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 33

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               idarenin haksız işlem ve eylemleri ile olumsuz tutum ve davranışlarına karşı durmak
               gibi çok önemli işlevleri de yerine getirmektedir. İdarenin işlem ve eylemleriyle ilgili
               şikâyetlerin artması, yargı yolunun masraflı ve uzun zaman alması ve diğer denetim
               mekanizmalarının yetersizliği gibi nedenler, Kurumumuza olan ihtiyacı ortaya
               koymaktadır.

               Hukukilik  denetimi  ile birlikte  hakkaniyet denetimi  de yapabilmesi, bireyi
               idareye  karşı  korumada  Kamu  Denetçiliği  Kurumunu  daha  güvenceli  bir  yol
               haline getirmektedir. Kurumumuz, hukuk devleti ilkesinin hayata geçirilmesi ve iyi
               yönetimin yerleştirilmesi adına sağlayacağı başarı ölçüsünde bir öneme sahip olacak
               ve hukuk devleti ve hakkaniyetin kamu yönetimine yerleştirilmesini gerçekleştirmede
               önemli araçlardan biri haline gelerek, hukuk devletinin vazgeçilmez kurumları
               arasındaki yerini kuşkusuz alacaktır.
               Kurumumuzda uygulanmakta olan işbölümü çerçevesinde  “eğitim-öğretim, gençlik
               ve spor”, “enerji, sanayi, gümrük ve ticaret” ile “bilim, sanat, kültür ve turizm” konuları
               Denetçiliğimizin görev alanları arasındadır.

               2017 yılında görev alanımızda yer alan “eğitim-öğretim, gençlik ve spor” alanı
               Kurumumuza yapılan başvurular arasında en fazla artış gösteren konuların
               başında gelmektedir. Eğitim; bireysel, toplumsal, ekonomik ve siyasal işlevleri
               açısından önemli bir güce sahiptir. Eğitim sistemleri, bireyleri toplumların kültürleri
               ve kazandırılmak istenen davranışlar doğrultusunda şekillendirmektedir. Devletlerin
               varlığını sürdürebilmesi, sahip olduğu siyasal rejimin ilkelerini vatandaşlarına
               benimsetmesi ve bu değerlerin içselleştirilmesi ile paralellik göstermektedir. Bu
               doğrultuda devletler eğitimin işlevlerinin bilincinde olarak eğitimin amaçları ve
               içeriği üzerinde etkili olmaktadırlar. Ancak bu amacın gerçekleştirilebilmesi ve
               eğitimin temel işlevlerini yerine getirebilmesi için eğitim sistemindeki sorunlar
               ve eksikliklerin giderilmesi gerekmektedir.  Kurumumuz, eğitim sisteminde
               yaşanan sorunların dile getirilmesinde ve eğitim-öğretimde yaşanan sorunların
               çözümünde en önemli mekanizmalardan birisi haline gelmiştir.

               Eğitim-öğretimle ilgili Kurumumuza yapılan başvurulara bakıldığında, temel
               eğitimden orta öğretime, ortaöğretimden yükseköğretime geçiş sınavlarından
               üniversitelerin vize ve final sınavlarına, hatta bir mesleğin icrası için ön şart olarak
               kabul edilen diploma, belge ve sertifika vb. belgeleri alabilmek amacıyla yapılan
               sınavlara kadar uygulamada karşılaşılan sorunlar en yoğun başvuru yapılan konular
               arasındadır. Bu çerçevede, 2017 yılında merkezi sınav yapan ÖSYM, MEB, Anadolu
               Üniversitesi AÖF gibi kurumlar tarafından yapılan sınavlarda uygulanan güvenlik
               tedbirleri; ÖSYM tarafından 2017 yılında sınavlarda uygulanmaya başlanan ve ilk




                                                                            2017 YILLIK RAPOR  33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38