Page 510 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 510
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Ombudsmanlıklar, ileri demokrasilerde etkin işleyen kurumlardan olup, bugün gelinen
noktada ülkelerin demokrasi standardının göstergesi haline gelmiştir. Toplumsal
duyarlılığın idari mekanizmaya taşınması işleviyle birlikte değerlendirildiğinde
bu Kurumun ülkemizde kurulması ve faaliyete başlaması kadar, kamu yönetimi
anlayışımıza yerleşmesi ve toplumdaki etkinliğinin artırılması da önemlidir.
Diğer yandan son yıllarda yaşanan gelişmeler, hem kamu yönetiminin işleyişinde
hem de yönetim vatandaş ilişkilerinde yeni bir yaklaşımı beraberinde getirmiş ve
bireyler artık, kendilerine hizmet veren kurumların daha aktif, daha hızlı, daha açık,
daha doğru ve daha az maliyetle çalışmalarını istemekte ve beklemektedirler.
Toplumda hak arama kültürünü geliştirmeye çalışan ve hukukun üstünlüğü anlayışını
Türkiye’de bir kültür haline getirme hedefi bulunan Kurumumuz, “İyi Yönetişim
İlkeleri”ni kendine esas almıştır. Yönetim ve karar alma süreçlerini tüm paydaşların
işbirliği ve katılımı ile yapmakta, uzlaşmacı, saydam, hesap verebilir, etkili ve sorumlu
bir yönetim anlayışı içerisinde faaliyet göstermektedir.
Bu kapsamda, gerçek kişilerin gerek idarelerle yaşamış oldukları sorunların
giderilmesinde Kurumumuzun bir çözüm mekanizması olarak görülmesinin
sağlanması gerekse vatandaş taleplerinin en net şekilde alınması amacıyla; yıllık
raporumuzun üst başlıklarında da bazılarının yer aldığı sempozyum, konferans,
bölgesel ve iletişim toplantıları, panel, çalıştay vb. organizasyonlar ile yazılı, görsel
ve sosyal medya kanalıyla yıl içerisinde birçok etkinlik ve faaliyet gerçekleştirilmiştir.
9.1 OMBUDSMANLIK HALK BULUŞMALARI
Vatandaş ile idareler arasında köprü görevin ifa eden Kurumumuz;
Ombudsmanlığın tanıtımı, vatandaşların Kurumumuza hangi durumlarda ve hangi
usullerde başvuru yapabilecekleri, Kurumumuzun işleyişi ve çalışmaları hakkında
bilgilendirilmekle birlikte ildeki idareciler ve o ilde hizmet alan insanları temsil
eden kişileri aynı salonda buluştururarak illerde yaşanmakta olan sıkıntıların ilin
yöneticileri tarafından Ombudsman hakemliğinde dinlenmesi ve bu sorunlara çözüm
bulmak için harekete geçilmesi amaçlarıyla Antalya, Bursa, Erzurum, Şanlıurfa,
Trabzon, Konya, Van, Eskişehir olmak üzere toplam 8 ilde “Ombudsman Halkla
Buluşuyor” temalı bölgesel toplantılar düzenlenmiştir.
Bu toplantılar vasıtasıyla illerde yaşayan vatandaşların sorunlarının yerinde
dinlenilmesi ile sorunlarına çözüm bulunabileceği konusundaki güvenlerinin
artırılması hedeflenmiştir.
Halk buluşmaları kapsamında Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve beraberindeki
heyet, gidilen illerdeki vatandaşlarla ikinci gün öğleden sonra gerçekleştirilen
ana toplantılarda bir araya gelmiştir. Toplantılarda, katılımcılara yönelik olarak
510 2017 YILLIK RAPOR