Page 510 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 510

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Ombudsmanlıklar, ileri demokrasilerde etkin işleyen kurumlardan olup, bugün gelinen
               noktada ülkelerin demokrasi standardının göstergesi haline gelmiştir.  Toplumsal
               duyarlılığın  idari  mekanizmaya  taşınması  işleviyle  birlikte  değerlendirildiğinde
               bu Kurumun ülkemizde kurulması ve faaliyete başlaması kadar, kamu yönetimi
               anlayışımıza yerleşmesi ve toplumdaki etkinliğinin artırılması da önemlidir.
               Diğer yandan son yıllarda yaşanan gelişmeler, hem kamu yönetiminin işleyişinde
               hem de yönetim vatandaş ilişkilerinde yeni bir yaklaşımı beraberinde getirmiş ve
               bireyler artık, kendilerine hizmet veren kurumların daha aktif, daha hızlı, daha açık,
               daha doğru ve daha az maliyetle çalışmalarını istemekte ve beklemektedirler.

               Toplumda hak arama kültürünü geliştirmeye çalışan ve hukukun üstünlüğü anlayışını
               Türkiye’de bir kültür haline getirme hedefi bulunan Kurumumuz, “İyi  Yönetişim
               İlkeleri”ni kendine esas almıştır. Yönetim ve karar alma süreçlerini tüm paydaşların
               işbirliği ve katılımı ile yapmakta, uzlaşmacı, saydam, hesap verebilir, etkili ve sorumlu
               bir yönetim anlayışı içerisinde faaliyet göstermektedir.

               Bu kapsamda, gerçek kişilerin gerek idarelerle yaşamış oldukları sorunların
               giderilmesinde Kurumumuzun bir çözüm mekanizması olarak görülmesinin
               sağlanması gerekse vatandaş taleplerinin en net şekilde alınması amacıyla; yıllık
               raporumuzun üst başlıklarında da bazılarının yer aldığı sempozyum, konferans,
               bölgesel ve iletişim toplantıları, panel, çalıştay vb. organizasyonlar ile yazılı, görsel
               ve sosyal medya kanalıyla yıl içerisinde birçok etkinlik ve faaliyet gerçekleştirilmiştir.
               9.1 OMBUDSMANLIK HALK BULUŞMALARI


               Vatandaş ile idareler arasında köprü görevin ifa eden Kurumumuz;
               Ombudsmanlığın tanıtımı, vatandaşların Kurumumuza hangi durumlarda ve hangi
               usullerde başvuru yapabilecekleri, Kurumumuzun işleyişi ve çalışmaları hakkında
               bilgilendirilmekle  birlikte  ildeki  idareciler  ve  o  ilde  hizmet  alan  insanları  temsil
               eden kişileri aynı salonda buluştururarak illerde yaşanmakta olan sıkıntıların ilin
               yöneticileri tarafından Ombudsman hakemliğinde dinlenmesi ve bu sorunlara çözüm
               bulmak için harekete geçilmesi amaçlarıyla Antalya, Bursa, Erzurum, Şanlıurfa,
               Trabzon, Konya, Van, Eskişehir olmak üzere toplam 8 ilde “Ombudsman Halkla
               Buluşuyor” temalı bölgesel toplantılar düzenlenmiştir.

               Bu toplantılar vasıtasıyla illerde yaşayan vatandaşların sorunlarının yerinde
               dinlenilmesi ile sorunlarına çözüm bulunabileceği konusundaki güvenlerinin
               artırılması hedeflenmiştir.
               Halk buluşmaları kapsamında Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve beraberindeki
               heyet, gidilen illerdeki vatandaşlarla ikinci gün öğleden sonra gerçekleştirilen
               ana toplantılarda bir araya gelmiştir.   Toplantılarda, katılımcılara yönelik olarak




           510  2017  YILLIK RAPOR
   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515