Page 507 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 507

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                    kanun koyucu tarafından  TFF’nin özellikle kamu gözetim ve denetimi dışında
                             3
                    tutulduğu” şeklindeki yanıtlarla karşılıksız bırakılmıştır. Kurumumuz tarafından
                    gönderilen tekit yazısı üzerine bilgi ve belge talebimize yönelik cevabi yazı da
                    benzer şekilde olup, yine konuyla ilgili bilgi ve belge verilmekten kaçınılmıştır.
               Kurumumuzca Futbol Federasyonuna yazılan yazılarda,

               Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının  “Sporun geliştirilmesi ve tahkim” başlıklı
               59’uncu maddesinde  “(Spor Federasyonları) Tahkim kurulu kararlarına karşı  hiçbir
               yargı merciine başvurulamayacağı”; Anayasanın “Seçimlerin genel yönetim ve denetimi”
               başlıklı 79’uncu maddesinde ise “Yüksek Seçim Kurulunun (YSK) kararları aleyhine başka
               bir mercie başvurulamayacağı”  nın  kurala bağlandığı,  dolayısı ile kanun koyucu
               tarafından  YSK’nın kararlarına karşı her türlü başvuru yolu kapatılırken Tahkim
               Kurulu kararlarına karşı sadece yargı yolu kapatılarak yargı haricindeki hak arama
               yollarının açık bırakıldığı,

               Anayasanın 74’üncü maddesinin “Herkesin bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma
               hakkına sahip” olduğu hükmünü amir olup, 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
               Kanunun 5’inci maddesinin birinci fıkrası ile Kurumun görevinin “… idarenin işleyişi
               ile ilgili şikâyet üzerine, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını;
               insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden
               incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde bulunmak” şeklinde düzenlendiği; ikinci
               fıkrası ile de Kamu Denetçiliği Kurumunun incelemeyeceği istisnalar belirlenerek
               “Cumhurbaşkanının tek başına yaptığı işlemler ile resen imzaladığı kararlar ve emirler,
               yasama yetkisinin kullanılmasına ilişkin işlemler, yargı yetkisinin kullanılmasına ilişkin
               kararlar, Türk Silahlı Kuvvetlerinin sırf askerî nitelikteki faaliyetleri”nin   Kurumun
               görev alanı dışında bırakıldığı, ancak Kanun ile belirlenen bu istisnalar arasına
               TFF’nin dahil edilmediği, demokratik, hukuk devletinde hiçbir Kurumun devletin
               denetim ve gözetiminden bağımsız olmasının  düşünülemeyeceği,
               5894 sayılı Kanunun amacı, Federasyonun görevini belirleyen maddesi ve diğer tüm
               hükümleri birlikte değerlendirildiğinde, Federasyonun kamu gücü ayrıcalıkları ile
               donatıldığı, tek taraflı yönetsel ve icrai işlemleri kamu gücünü kullanarak yaptığı,
               yürüttüğü hizmetin kamu hizmeti olduğunda da bir kuşku bulunmadığı, Yargıtay ve
               Yüksek Seçim Kurulu kararında bu durumların açıkça zikredildiği,

               hususları göz önünde bulundurularak Türkiye Futbol Federasyonunun işlem, eylem,
               tutum ve davranışlarının Kurumumuzun görev alanına girdiği hatırlatılmasına
               rağmen Federasyon olumsuz tutumundaki ısrarcılığını sürdürmektedir.




               3 Türkiye Futbol Federasyonu’nun 02/10/2017 tarih ve 27-18016 sayılı cevabi yazısı; 25/10/2017 tarih
               ve 27-19361 sayılı cevabi yazısı; 22/11/2017 tarih ve 27-20885 sayılı cevabi yazısı

                                                                            2017 YILLIK RAPOR  507
   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512