Page 506 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 506

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                    2017-2018 güz döneminden itibaren altı merkeze düşürülmüş olmasına ilişkin
                    öğrenciler tarafından Kurumumuza yapılan 140 başvurunun çözümü noktasında
                    alternatif yöntemler ele alınmıştır.

                     – Sosyal güvenlik ve çalışma hayatı ile ilgili başvurularda, genel itibariyle Sosyal
                    Güvenlik Kurumunun Kurumumuzla  yakın işbirliği içinde bulunduğu, ilgili
                    taşra birimlerinin dostane çözüm girişimlerine olumlu karşılık verdiği ve işbirliği
                    yaparak talepleri etkili bir şekilde değerlendirmeye aldıkları izlenmektedir.  Her
                    ne  kadar  Sosyal  Güvenli Kurumu merkez  teşkilatı  bünyesinde  yoğunluktan
                    kaynaklandığı değerlendirilen irtibat kurulması problemleri yaşansa da
                    Kurumumuza yapılan başvurularda, yapılan inceleme sonucunda dostane
                    çözüme gidilebileceği değerlendirilerek Sosyal Güvenlik Kurumu ile iletişime
                    geçilen  başvuruların  kayda  değer  bir  kısmı,  Sosyal  Güvenlik Kurumu’nun
                    Kurumumuz talebini hızlı bir şekilde değerlendirmesi sonucunda, bürokratik
                    işlem süreçlerinden kaynaklanan vakit kaybı yaşanmaksızın, başvurular olumlu
                    bir şekilde sonuçlandırılabilmektedir.
                     – İşbirliği içerisinde çalışılan idarelerden bir diğerini İçişleri Bakanlığı Göç
                    İdaresi Genel Müdürlüğü oluşturmaktadır. Özellikle vatandaşlığa alımlarda
                    sehven gerçekleştirilen işlemlerin yol açtığı mağduriyetleri içeren başvurularda
                    Göç İdaresi Genel Müdürlüğünün, eksikliklerin giderilmesi ve telafi edici
                    işlemlerin tesisi noktasında Kurumumuz ile verimli bir işbirliği içerisinde
                    olduğu izlenmektedir.

               Bilgi ve belge talebimize olumsuz yaklaşan idareye yer vermek gerekirse,
                     – 2016 ve 2017 yıllarında Türkiye Futbol Federasyonu hakkında yapılan şikâyet
                    başvurularında artış dikkat çekicidir. Bunlardan ilki UEFA Lisans Antrenörü
                    tarafından Teknik Adamların Statüsü ve Çalışma Esasları Talimatı ve Teknik
                    Adamların Eğitimi ve Sınıflandırılması Talimatına  ilişkin yapılmış olup, bu
                                                                          1
                    başvuru hakkında 21/3/2017 tarihli Ret Kararı verilmiştir.  Diğer yandan,
                    07/04/2017 tarihli TFF’nin Disiplin Talimatı hakkında olan, 30/07/2017 ve
                    12/09/2017 tarihli Merkez Hakem Kurulu talimatının ilgili maddelerinin
                                                        2
                    uygulanmaması hakkında olan başvurular  ile ilgili olarak inceleme ve araştırma
                    devam etmektedir.

                     – Ancak, Kurumumuz tarafından  TFF’den yapılan bilgi ve belge talepleri
                    “TFF’nin 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu kapsamında yer alan idari
                    bir kuruluş olmadığı, TFF’nin vermiş olduğu hizmetin kamu hizmeti sayılmadığı,


               1 2016/3107 şikâyet numaralı başvuru için verilen 31/03/2017 tarihli Ret Kararı
               2 2017/3619-2017/9910 şikâyet numaralı başvurular ile 5 diğer şikayetçi tarafından yapılan başvurular
               (Başvurular hakkında yürütülen inceleme ve araştırma süreçleri devam etmektedir.)


           506  2017  YILLIK RAPOR
   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511